10 klaidų, kurias tikriausiai darote per pirmas 10 darbo dienos minučių
Pirmos darbo dienos minutės yra itin svarbios likusių 8 darbo valandų produktyvumui. Jei vėluojate arba pasineriate į perpildytą elektroninį paštą, galite lengvai išsimušti iš ritmo, ir dėl to likusią dieną sunkiai susitelkti į darbus.
Mes patyrinėjome ir radome 10 „spąstų“, į kuriuos dažniausiai pakliūname per pirmąsias 10 darbo dienos minučių. Skaitykite ir sužinokite, kaip jų išvengti ir nutiesti sau kelią į sėkmę.
Vėlavimas
Savo darbo dieną galite sugadinti jos net nepradėję. Naujausias tyrimas, cituotas „Huffington Post“, atskleidė, kad viršininkai vėluojančius pavaldinius mato kaip mažiau patikimus, ir dėl to blogiau įvertina jų darbą – net jei tie darbuotojai iš darbo išeina taip pat vėliau. Nelabai sąžininga, tačiau tokia realybė. Todėl pasistenkite į darbą atvykti laiku.
Nesisveikinimas su bendradarbiais
Galite sukurti malonią atmosferą sau bei aplinkiniams tiesiog skirdami kelias minutes pasišnekučiavimui su kolegomis. Pasak Lynn Taylor, nacionalinės darboviečių ekspertės bei knygos „Tame Your Terrible Office Tyrant: How to Manage Childish Boss Behavior and Thrive in Your Job“ autorės, jei esate lyderis ir nesisveikinate su savo komanda, jūsų bendravimo su žmonėmis įgūdžių trūkumas gali sumažinti jūsų kompetenciją. Net jei nesate vadybininkas ir link savo stalo einate tylėdami, kolegoms atrodysite neprieinamas.
Kavos gėrimas
Jei nesate iš tų žmonių, kurie tik atsikėlę skuba darytis puodelį kavos, tai greičiausiai jos pasidarote vos tik atvykę į darbovietę. Tačiau tyrimai rodo, kad geriausias laikas gerti kavą yra po 9.30. Taip yra todėl, kad streso hormonas kortizolis, reguliuojantis energijos lygį, paprastai aktyviausiai išsiskiria tarp 8–os ir 9–os valandos ryto.
Kai tuo metu geriate kavą, kūnas pradeda gaminti mažiau kortizolio, bei labiau pasiduoda kofeinui. Po 9.30, kai kortizolio lygis pradeda mažėti, jums tikrai gali prireikti kofeino dozės.
Atsakinėjimas į kiekvieną elektroninį laišką
Vos įsitaisote kėdėje, kyla pagunda iškart nerti į daugybę per naktį atėjusių laiškų. Tačiau pasak Michaelio Kerro, tarptautinio verslo pranešėjo bei knygos „You Can‘t Be Serious! Putting Humor to Work“ autoriaus, per pirmąsias 10 darbo dienos minučių turėtumėte greitai peržvelgti elektroninius laiškus ir išdėstyti juos prioriteto tvarka. Taip pamatysite, kurie iš tiesų yra skubūs ir paskirti vėlesnį laiką atsakyti į likusius.
TAIP PAT SKAITYKITE: 6 patarimai darboholikams: išmokite dirbti produktyviau
„Elektroninio pašto tikrinimas gali tapti viena iš tų „užduočių“, kurios gali priversti manyti, jog darote kažką naudingo. Pavojus slypi tame, kad dėmesį skiriate ne prioritetiniems laiškams bei taip leidžiate kitiems dėlioti jūsų dienotvarkę,“ – sakė M. Kerras.
Pasinėrimas į darbą be jokio parengto plano
Prieš kimbant į darbus L. Taylor siūlo pasirūpinti, kad žinotumėt kurlink juda jūsų diena. Todėl turėtumėte susirašyti darbus prioriteto tvarka, darbus, kuriuos per tą dieną privalote padaryti bei peržiūrėti savo kalendorių.
Pasitikrinkite, ar nesate suplanavę kažkokių renginių ar susitikimų, ar nereikia pasiruošti skambučiams ar konferencijoms. Priešingu atveju, pavyzdžiui, rašant projekto siūlymą, jus gali netikėtai užklupti priminimas, kad už 10 minučių vyks komandos susitikimas.
Pirmiausiai atliekamos lengviausios užduotys
Tyrimai rodo, kad energijos lygis bei motyvacija dienai bėgant slopsta. Būtent todėl labai svarbu kuo anksčiau pasidaryti svarbiausius darbus. Kai kurie šią strategiją vadina „varlės valgymu“. Ji paremta citata iš Marko Tveno: „Ryte pirmiausiai suvalgyk gyvą varlę ir dienos eigoje nieko blogesnio jau nebenutiks.“
TAIP PAT SKAITYKITE: Psichologė Loreta Vaičaitytė: „Moteris kartais turi „išjungti“ pareigos jausmą ir pabūti savanaudė“
Kelių darbų atlikimas vienu metu
Dėl ryte turimos energijos kiekio gali atrodyti, kad vienu metu galite atlikti milijoną skirtingų dalykų. Tačiau tyrimai rodo, kad tai gali pakenkti pirminės ir svarbiausios užduoties atlikimui ir kad geriau vienu metu atlikinėti vieną užduotį. Jei dieną pradėsite darydami daug darbų vienu metu, tikėtina, kad susigadinsite sau visą dieną. Geriau per pirmąsias 10 minučių susitelkite į vieną užduotį – taip susikursite pozityvią atmosferą.
Telkimasis į negatyvias mintis
Galbūt autobuse pakeliui į darbą jūsų kažkas vos nepargriovė. O galbūt vakar vakare susipykote su savo partneriu. Neleiskite šiems įvykiams atitraukti jūsų dėmesio nuo darbų, kuriuos privalote padaryti šiandien. L.Taylor siūlo tas mintis „savaitės pradžioje padėti į „atskirą dėžutę“. Jei prireiks, jas „aplankysite“ vėliau.
Susitikimai
Rytiniai susitikimai dažniausiai būna tik jūsų kognityvinių resursų švaistymas. Kaip teigia Laura Vanderkam, knygos „What the Most Successful People Do Before Breakfast“ autorė, rytai turėtų būti skirti užduotims, reikalaujančioms didelės koncentracijos, pavyzdžiui, rašymui.
Jei galite pareikšti nuomonę dėl susitikimų su viršininkais ir bendradarbiais, pasirūpinkite, kad susitikimai būtų paskirti po pietų – nebent susitikimas reikalauja daug protinės veiklos.
Rutinos nesilaikymas
Mokslininkai teigia, kad jūsų kognityviniai resursai yra riboti, tad naudokite juos išmintingai. Jei darbo dienos pradžioje švaistote laiką bandydami nuspręsti, ar derėtų ištuštinti elektroninio pašto dėžutę, pasidaryti puodelį kavos, ar pulti prie to projekto siūlymo, vėliau jums liks mažiau protinės energijos prisėsti prie to projekto siūlymo.
Laikantis rutinos jūsų smegenys kuriam laikui „įsijungia automatinę pavarą“, todėl beveik neeikvojate protinės energijos. Charlesas Duhiggas, knygos „The Power of Habbit“ autorius sakė: „Iš esmės, rutina suteikia mums protinę laisvę mąstyti apie tai, kas iš tiesų yra svarbu. Jos dėka mums nereikia galvoti apie kasdienius gyvenimo aspektus.“