12-metė Amelija Keršanskaitė tapo pirmąja lietuve, patekusia į prestižinę Kanų baleto mokyklą

Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Pranešimas spaudai
Šaltinis: Žmonės
A
A

„Baltijos baleto teatro“ (BBT) studijos mokinė, dvylikametė Amelija Keršanskaitė, gavo kvietimą studijuoti Kanų baleto mokykloje – „Pôle National Supérieur de Danse Rosella Hightower“. Tai viena geriausių balerinas ruošiančių mokyklų Europoje, į kurią patekti nori daugelis ir pirmą kartą tai pavyko padaryti Lietuvos atstovei.

Pasipylė kvietimai iš visos Europos

Baleto studijos Prancūzijoje nuo pat pradžių buvo pagrindinis A.Keršanskaitės ir ją ruošiančios pedagogės, BBT studijos įkūrėjos Marijos Simonos Šimulynaitės, tikslas. Todėl paraiškos studijuoti buvo pateiktos į geriausias Europos baleto mokyklas, kaip Paryžiaus „Ecole de Danse de l'Opéra national de Paris“, Kanų „Pôle National Supérieur de Danse Rosella Hightower“ ir kitas. Sėkmingai pasiekusi stojamųjų finalą, mergaitė kvietimo studijuoti sulaukė iš Kanų baleto mokyklos.

„Su dideliu nekantrumu laukėmė ir tikėjome Amelija bei jos sėkme Prancūzijoje. Vienur buvome pusfinalyje, kitur – finale, todėl iki paskutinės akimirkos nebuvo aišku, kur toliau ji tęs mokslus palikusi BBT studiją. Džiaugiuosi, kad tokios prestižinės mokyklos pastebėjo mūsų mokinę ir jos išskirtinį talentą“, – sakė M.S.Šimulynaitė.

A.Keršanskaitė laukia ne tik studijų Kanuose, bet ir vasaros. Paryžiaus nacionalinės operos baleto mokykla iš 630 vaikų mergaitę atrinko ir pakviestė į organizuojamą vasaros baleto mokyklą. Taip pat kvietimus studijuoti ir stažuotis jaunoji balerina gavo iš Anglijoje bei Šveicarijoje esančių pasaulyje garsių baleto mokyklų.

Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Tikslas neleido sustoti

A.Keršanskaitė BBT studiją lanko beveik nuo įkurtuvių dienos. Patys svarbiausi paskutinieji pasiruošimo stojamiesiems metai sutapo su pandemija, todėl BBT studijos pamokos buvo vykdomos tiek individualiai, tiek nuotoliniu būdu. Nors dėl viruso siekti užsibrėžto tikslo tapo sunkiau, nė karto nebuvo sustota, o darbo įdėta dar daugiau.

„Balete, kaip ir sporte, galioja tie patys dėsniai: praleisi vieną treniruotę – prarasi formą, sekančią dieną stigs motyvacijos, sumažės produktyvumas. Todėl nuosekliai, diena iš dienos dirbome su Amelija, nes balete pauzės brangiai kainuoja. Be to, kai toks tikslas, stengėmės dar daugiau. Išmokome prisitaikyti prie naujos realybės, priimti iššūkius“, – pasakoja M.S.Šimulynaitė.

Dvylikametei pasiekti tokių aukštų rezultatų bei atlaikyti didžiulę konkurenciją, fizinį krūvį, priduria M.S.Šimulynaitė, reikalingas geras psichologinis pasiruošimas bei empatiškas pedagogas.

„Stojimai, konkursai, vertinimai, rezultatų laukimas – visa tai kelia daug įtampos, todėl su Amelija dirbau ne tik fiziškai, bet ir psichologiškai. Ji dabar tokiame amžiuje, kai vyksta didžiulės vidinės kovos, kurias įplieskia nuovargis, skausmas po intensyvių treniruočių. Labai svarbu tai pastebėti ir laiku padėti, pasikalbėti“, – teigia baleto meistrė.

Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.
Amelija Keršanskaitė ir Marija Simona Šimulynaitė / Dmitrijaus Matvejevo nuotr.

Geri duomenys – dar ne viskas

Baletas – grakštus, tikslus ir tuo pačiu lengvumo įspūdį sukuriantis šokis. Jo mokytis reikia ne vienerius metus, dar daugiau pastangų reikia įdėti, pedagogės teigimu, jei nesi iš prigimties apdovanotas tinkamomis baletui kūno linijomis.

„Mokytis baleto gali visi, tačiau siekiant profesionalios baleto šokėjo karjeros, reikia turėti gerus duomenis: ilgas kojas, rankas, kaklą, gražią keltį, gerą žingsnį. Amelijai pasisekė, nes ji turi dailias baletines linijas, bet be įdėto sunkaus darbo nebūna ir gerų rezultatų“, – tvirtina M.S.Šimulynaitė.

Choreografė pažymi, kad tėvų vaidmuo taip pat labai svarbus ir pacituoja garsaus violončelininko ir dirigento Mstislavo Rostropovičiaus žodžius: „Reikalingi  ne tik gabūs vaikai, bet ir talentingi tėvai“.

„Niekas iš Amelijos šeimos narių ar giminaičių nėra buvę šokėjai ar meno srities atstovai, tačiau jos tėvai puikiai supranta, ko reikia jaunai balerinai. Smagu, kad šiuo atveju yra talentingi tėvai, kurie padeda skleistis savo vaiko talentui“, – užbaigia BBT studijos įkūrėja ir pedagogė.