2-oji „Mados infekcijos“ diena – podiumas žaižaravo naujomis idėjomis

Linos Gudanavičiūtės modeliai / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Linos Gudanavičiūtės modeliai / Gretos Skaraitienės / BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2018-04-14 21:10
AA

Tarptautinis festivalis „Mados infekcija“ šiemet ypatingas – didžiausiame Baltijos šalyse podiume mados kūrėjai ir žiūrovai susitinka 20-tą kartą. Kūrybą demonstruoja 16 dizainerių, gėrėtis į Šiuolaikinio meno centrą (ŠMC) Vilniuje suplaukia šimtai stilingų svečių.

Kaip trumpai būtų galima apibendrinti šių metų „Mados infekciją“?

Stilistė Austėja Jablonskytė prisiminė, kad „Mados infekcijoje“ ji ir dirbo užkulisiuose padėjėja, ir pati buvo modelis.

„Tik dizainere nebuvau, nors tokia mintis baiginėjant Kostiumo dizaino bakalaurą, buvo kilusi, gal ir gerai, kad ją pamečiau, – juokėsi Austėja. Nuoširdžiai džiaugiuosi, kad „Mados infekcija" vyksta 20-ą kartą, kad Renata ir Sandra ją tempia ant savo pečių, norėčiau, kad šis renginys būtų rengiamas antra tiek metų“.

Austėja tikėjosi, kad dizaineriai atsižvelgs į tai, jog šįmet šventė – jubiliejinė ir kokiais nors akcentais tai pabrėš savo kolekcijose. Tačiau tai tik lengvas pastebėjimas - jokiu būdu ne priekaištas.

Jai smagu, kad savo kūrinius pristatė ir užsienio dizaineriai – tai įnešė kitokio vėjo.

„Ir dar patiko svarbus momentas: matau, kur pridėta stilisto ranka – visai kitas rezultatas. Kiekvienas turi daryti savo darbą, bet atsitraukus ir pažvelgus į tai, kas sukurta kito akimis, viską tarpusavyje suderinti – tuomet kolekcija kitaip suskamba“, – kalbėjo Austėja Jablonskytė.

Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Štai kokie dizaineriai savo kūrybą demonstravo antrąją festivalio dieną.

Lina Gudanavičiūtė

Dizainerė Lina Gudanavičiūtė / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Dizainerė Lina Gudanavičiūtė „Mados infekcijoje“ savo kūrybą yra pristačiusi 8 kartus, tačiau ne vien dėl to ji gali būti vadinama viena labiausiai patyrusių Lietuvos mados kūrėjų. Vilniaus dailės akademijoje 2002 m. įgijusi kostiumo dizaino magistrą, L.Gudanavičiūtė sėkmingai dalyvauja tarptautiniuose konkursuose ir parodose Londone, Rygoje, Milane, Tartu ir kt. Dizainerė yra pelniusi „Jaunojo dizainerio“ apdovanojimą, kuria drabužius spektakliams.

KOLEKCIJA „NO MAKE UP“

Lina Gudanavičiūtė jubiliejinėje „Mados infekcijoje“ pristato moteriškų drabužių kolekciją NO MAKE UP. Modeliai – visiškai be makiažo. Pasak kūrėjos, tai yra labai gražu.

„Mados infekcija 2018“: Linos Gudanavičiūtės kolekcija (25 nuotr.)
+19


AZNAURI (Irakli Rusadze, Gruzija)

Gruzijos dizaineris Irakli Rusadze / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Iraklis Rusadzė (Irakli Rusadze) gimė 1991 m. Tbilisyje (Gruzija). Niekur mados meno nesimokęs, jis nuo 13 metų pradėjo kurti pirmuosius eskizus ir siūti. Dizaineris užaugo nepasiturinčioje šeimoje, neretai trūko net maisto. Vargingos gyvenimo sąlygos, pilietinis karas ir politinės situacijos pokyčių sandūra jaunam kūrėjui padėjo sukaupti įdomios patirties, kurią jis perteikia savo kūryboje. Nuo 14 metų jaunasis dizaineris pradėjo dirbti siuvyklose, asistuoti labiau patyrusiems kūrėjams. Šiuo metu I. Rusadzė yra vienas daugiausia tarptautinio pripažinimo pelnęs Gruzijos dizaineris.

APIE KOLEKCIJĄ

„Aznauri“ į „Mados infekciją“ atveža pripažinimo jau spėjusią sulaukti rudens-žiemos kolekciją, kurioje ryškiai dominuoja funkcionalumas ir paprastumas. Nors dauguma jos kūrinių yra skirti vyrams, pats dizaineris pabrėžia, kad riba tarp to, kas vyriška, o kas – moteriška, yra labai plona. Gatvės mados išmintis ir viduramžių Gruzijos formos, sujungtos su sportiška ar net šelmiška estetika – taip būtų galima apibūdinti „Aznauri“ kolekcijos stilių. Joje dominuoja aukščiausios klasės paltai, prabangūs ilgaauliai batai, kuriems charakterio suteikia dinamiškos formos, netikėti spalvų deriniai ir ornamentai.

„Mados infekcija 2018“: „Aznauri“ kolekcija (38 nuotr.)
+32


Diana Paukštytė

Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.
Dizainerė Diana Paukštytė / Organizatorių nuotr.

Dianos Paukštytės kūryba – intuityvi ir drąsi, nepaisanti visuomenės konstruojamų normų ar stereotipų. Jos kuriamuose siluetuose ir konstrukcijose vyrauja geometrija, sluoksniavimas ir besiplaikstantys kirpimai. Svarbus dizainerės kūrybos aspektas – lytiškumas, kurio dizainerė vengia.

KOLEKCIJA „BLACK FOREST“

Kolekcijos kūrybos procesas nebuvo veikiamas konkrečių inspiracijų ar simbolių. Kolekcija gimė iš šešto pojūčio. Kolekcijos kuriama istorija įsimintina savo tamsia, melancholiška ir šiek tiek mistifikuota bei trapia moteriška estetika, kurios pagrindinis ir svarbiausias herojus – juoda spalva. Drabužiai atspindi modernaus avangardo žanrą, kuris atsiskleidžia minimalistinėmis androgeniškomis formomis
moderniame miesto kontekste.

Dianos Paukštytės modeliai (47 nuotr.)
+41

Ieva Daugirdaitė

Dizainerė Ieva Daugirdaitė / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.


Baigusi aprangos dizaino bakalauro studijas Vilniaus dizaino kolegijoje 2010 m., Ieva Daugirdaitė pradėjo kurti kolekcijas moterims. 2013 m. pavasario-­vasaros kolekcija buvo pastebėta VOGUE mados redaktorės Saros Maino ir iš 600 dalyvavusių dizainerių atrinkta į VOGUE Talents dizainerių 10-­uką. 2017 m. Ieva Daugirdaitė pristatė kolekciją Mercedes-­Benz-­Fashion Days Kijeve. „Mados infekcijoje“ nuo 2011 m. dizainerė iš eilės pristatė 4 kolekcijas. 2013 m. jos kurta kolekcija pristatyta Rygos mados savaitėje. Kūrėjos darbus pastebi ir įvertina tarptautiniai mados leidiniai.

APIE KOLEKCIJĄ

Savo kūryboje dizainerė įkvėpimo ieško derindama skirtingas asmenybes, patirtis, istorijas ir tradicijas. Taip kaskart gimsta kažkas naujo. Šiemet ant didžiojo „Mados infekcijos“ podiumo Ieva Daugirdaitė pristato kolekciją miesto moteriai.
Įkvėpta laukinių vakarų, dizainerė skelbia laisvės sezoną – kalbant tiek apie audinius, tiek apie siluetus, tiek apie moters charakterį.

„Mados infekcija 2018“: Ievos Daugirdaitės kolekcija (38 nuotr.)
+32


Viktorija Rosenberg & Paulius Leonas / LEONSENBERG

LEONSENBERG – VIKTORIJA ROSENBERG ir PAULIUS LEONAS / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Jaunųjų kūrėjų duetas įvairiuose mados renginiuose dėmesį į save atkreipia nuo pat pirmųjų kostiumo dizaino studijų metų. Kaip patys sako, savo kūryba jie visuomet stengiasi kalbėti apie artimoje aplinkoje rūpimus dalykus, tad įkvėpimo toli neieško. Kūrybinis duetas jaučia pareigą padėti žmonėms tapti išskirtiniais, todėl unikalumas jiems yra labai svarbi vertybė. Savo gaminių dizaineriai netiražuoja – kiekvienas yra tam tikromis detalėmis kitoks. Be to, kurdami jie nesivaiko vyraujančių tendencijų, viską kuria patys.

KOLEKCIJA „I WON“

Kiekvienas žmogus turi svajonių ir tikslų, kuriems pasiekti reikia įveikti nemažai įvairiausių iššūkių. Atsiradę kliuviniai gąsdina, o kartais priverčia suabejoti savo jėgomis. Žinoma, beveik visada yra galimybė rinktis – kovoti ar pasiduoti. Kolekcija gimė iš noro pasidalinti savo pačių sėkmės pavyzdžiu, įkvėpti nepasiduoti ir siekti savo svajonių. Kolekcijoje I WON vyrauja neįprastos formos, siluetai, medžiagų faktūros, ryškios spalvos, kurios atskleidžia mūsų drąsų, rizikingą, provokuojantį, kūrybinių tikslų siekimą, nepasidavimą nesėkmėms.

„Mados infekcija 2018“: Viktorija Rosenberg & Paulius Leonas / LEONSENBERG kolekcija (37 nuotr.)
+31

Laura Daili („LAURA DAILI“)

Laura Dailidėnienė / Asmeninio albumo nuotr.

Dizainerė Laura Dailidėnienė – lietuviško prekės ženklo „Laura Daili“ įkūrėja,
pristatanti drabužių, aksesuarų ir papuošalų kolekcijas. Dizainerę įkvepia kasdienis aplinkos suvokimas, forma, grafika, gamta ir net tokie paprasti dalykai kaip popieriaus lapas bei iš jo gimstantis origamis. Origamio lankstinys–pelėdžiukas jau tapo atpažįstamu „Laura Daili“ prekės ženklo simboliu. Aštrios
formos atsikartoja drabužių kirpimuose jau daugelį metų.

APIE KOLEKCIJĄ

Festivalyje „Mados infekcija“ Laura Dailidėnienė pristato naujausią savo drabužių kolekciją „Pret-­a-­porter“ 2018-­2019. Kaip visada įdomūs kirpimai, išgrynintos linijos, švarus siluetas, dėmesys detalėms ir laikui nepavaldūs drabužiai.

PASIEKIMAI
• Dizainerė savo kolekcijas pristato įvairiuose
pasaulio mados renginiuose ir parodose
Niujorke, Honkonge, Amsterdame, Lvove,
Berlyne, Rygoje, Tokijuje. Kasmet – Vilniuje.
• Paroda „Design Tokyo“ 2013, 2017 m.
• Atstovavo Lietuvai mados festivalyje
„Fashion for Europe“ 2015 m., 2016 m.
• „Chicago Fashion Week“ kolekcijos F/W
pristatymas 2016 m.

„Mados infekcija 2018“: Laura Daili („LAURA DAILI“) kolekcija (24 nuotr.)
+18

ONE WOLF (Agnese Narnicka, Latvija)

Latvių dizainerė Agnesė Narņicka / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Gatvės mados ženklą „One Wolf“ 2012 m. sukūrė latvių mados dizainerė Agnesė Narņicka. Jos kūryba pasižymi drąsiais konstrukcijų ir siluetų eksperimentais, kuriuose išnyksta lytiškumo stereotipai, bendrą kalbą atranda nesuderinamos
detalės ir stiliai. Unisex kolekcijose funkcionalumas dera su asketiškumu ir inteligencija, kuriami drabužiai atskleidžia savitą dizainerės požiūrį į laukinę šiandienos urbanistikos estetiką. Kūrėja savo darbais siekia žmonėms įkvėpti drąsos atrasti save ir būti savimi. Laisvė, kūrybiškumas ir originalumas – tai yra pagrindinės „One Wolf“ puoselėjamos vertybės.

APIE KOLEKCIJĄ „REPAIR 2“

Šių metų pavasario ir vasaros sezonui „One Wolf“ paruošė drabužių kolekciją apie sunkiai dirbančius meistrus. Dizainerė įkvėpimo sėmėsi stebėdama remonto darbus, kuriuose gausu skirtingų profesijų meistrų, spalvų ir medžiagų. Kiekvienas meistras – vis naujas personažas su savo charakteriu, unikalia darbo specifika. Kolekciją dizainerė skiria visų sričių amatininkams, auksinių rankų savininkams!

„Mados infekcija 2018“: „One Wolf“ kolekcija (31 nuotr.)
+25


UPCYCLED BY LT x Thom Bara

Duetas UPCYCLED BY LT x Thom Bara / Organizatorių nuotr.

THOM BARA – mados industrijos senbuvis, tačiau novatorišku požiūriu piešia naują srovę lietuviškos mados srityje. Dizaineris yra pristatęs septynias autorines kolekcijas, surengęs daugiau nei aštuonias autorines parodas, dalyvavęs tarptautiniuose konkursuose. Šiuo metu Thom Bara su kolegomis Upcycled by LT brėžia naują, tvaraus dizaino kryptį. Upcycled by LT – tai lėtosios mados iniciatyva Lietuvoje, skatinanti tvarią ir atsakingą gamybą, vartojimą ir sąžiningą prekybą. Iniciatyvos dalyviai kuria drabužius ir aksesuarus naudodami įvairių medžiagų atraižas, likučius. Iniciatyvos misija: skatinti dizainerius, gamintojus ir vartotojus kasdieniniais pasirinkimais prisidėti prie teigiamų pokyčių visame pasaulyje.

APIE KOLEKCIJĄ

Violetinė. Mėlyna. Gelsva. Juoda. Dėlionė. Sujungimai. Skaidymai. Kampai. Kailis. Oda. Gabaliukai. Paviršiai. Forma. Stačiakampis. Kvadratas. Penkiakampis. Linija. Funkcija. Judesys. Gatvė. Asfaltas. Lietus. Gamta. Kalba. Klasika. Muzika. Lietuviškumas. Dėmesys. Palikimas. Nostalgija. Sakralumas. Požiūris. Maištas. Darna. Rankų darbas. Sąmoningumas. Aktualumas. Tvarumas. Alternatyva.

„Mados infekcija 2018“: „Upcycled By LT x Thom Bara“ kolekcija (19 nuotr.)
+13

HAERVAERK (Niels Gundtoft, Danija)

Danijos dizaineris Niels Gundtoft / Asmeninio albumo nuotr.
Antroji „Mados infekcijos“ diena / Gretos Skaraitienės ir Viganto Ovadnevo nuotr.

Danas Niels Gundtoft magistro laipsnį įgijo prestižiniame Karališkajame menų koledže Londone. Jo 2016 m. kolekcija „Only the Brave“ buvo įvertinta tarptautiniu talentų apdovanojimu (ITS). „Haervaerk“ išvertus iš danų kalbos reiškia „vandalizmą“, todėl gatvės mados vandalai per drabužius drąsiai deklaruoja jauno žmogaus pasaulio ir aplinkos suvokimą. Vis dėlto, dizaineris kalba ne tik apie
destrukciją, bet ir ieško sąlyčio taškų tarp to, kas nauja, nepatirta ir to, kas kuria asmenybės ir visuomenės brandą plačiąja prasme.

KOLEKCIJA „VOLUME 4“

„Volume 4“ pagrindinį dėmesį skiria jaunystės naivumui. Gatvės kultūra jaunimui leidžia drąsiai eksperimentuoti požiūriais, ieškoti savojo identiteto. Tapatumo paieškos ir principinė kova prieš autoritetus sukuria keistą realybės parodiją, žmonės kuria savo pačių karikatūras. Neils Gundtoft užaugo Danijoje, todėl turi labai ryškų šiaurietišką identitetą. Jo kuriami audiniai primena drėgnas ir vėjuotas Kopenhagos gatves, o drabužiai spinduliuoja atkaklumu, stipria jėga, ištverme. Tai jėgos ir destrukcijos balansas, kurį atkakliai demonstruoja jaunoji karta.

„Mados infekcija 2018“: „Haervaerk“ kolekcija (20 nuotr.)
+14