2017-ieji: kur pučia grožio vėjai?
Regis, jau tiek daug visko, kas skirta grožiui gausinti, tačiau informacijos apie naujas idėjas ir kryptis niekada netrūksta. Štai keletas įdomybių, apie kurias kalbėta pernai metais. Galbūt šiemet jos pasieks ir mus.
„Top“ tviskesys
Pasak „Vogue“ redaktorės Annos Wintour, Pat McGrath – „įtakingiausia pasaulio vizažistė“. Ji iš Didžiosios Britanijos karalienės Elizabeth II yra gavusi Britanijos imperijos ordiną už indėlį į mados ir grožio industriją. Tokius makiažo meistrus kaip Pat McGrath vadina vizionieriais, „tveriančiais“ grožio tendencijas, su jais dirbti trokšta garsiausi mados namai, reklamų ir stiliaus žurnalų fotosesijų kūrėjai. Sakoma, kad ši meistrė pridėjo ranką prie visų ryškiausių pastarųjų dviejų dešimtmečių makiažo krypčių. Todėl nieko keista, kad jos asmeninio prekės ženklo „Pat McGrath Labs“ produktai, vos pasirodę, tampa „topais“ ir graibstyte graibstomi.
Pavyzdžiui, 2015-ųjų pabaigoje pristatyti aštuonių priemonių rinkiniai „Phantom 002“ iš interneto svetainės buvo iššluoti greičiau nei per valandą (tikslumo dėlei reikia pasakyti, kad jų buvo 1200 vnt.). Tie ypatingi pigmentai, inspiruoti įvairiausių dalykų: nuo Egipto faraonų ir gyvačių iki „Žvaigždžių karų“ personažo „C-3PO“, Salvadoro Dali paveikslų ir šiuolaikinės kūno piešybos, keri neįtikėtinu tviskesiu ir galimybe pasidaryti itin efektingą vakaro makiažą.
„Visada buvau apsėsta aukso ir daugybę metų dirbau kurdama produktą, kuris būtų toks pat lankstus ir universalus kaip šis metalas. Auksas pasižymi visais dalykais, kuriais mane žavi spalva apskritai“, – taip pakomentavo „Gold 001“, pirmojo „Pat McGrath Labs“ produktų komplekto, atsiradimą garsioji jų kūrėja. „Gold 001“ debiutas įvyko 2015-aisiais, „Prada“ pavasario mados kolekcijos šou metu. Po to dėl auksinių dažų kilęs ažiotažas neslopsta iki šiol. „Mano nuomone, pigmentų naudojimo galimybės neribotos. Maišykite juos su „Mehron Mixing Liquid“ (komplekte esantis specialus skystis, red. past.), vandeniu, makiažo gruntu... Tepkite jais vokus, lūpas, skruostus... Ką tik norite! Nėra jokių taisyklių ir jokių draudimų!“
2016-aisiais madistų labai aukštai kotiruojama „Pat McGrath Labs“ linija pasipildė naujais veidą nušviečiančiais gaminiais. Tarp jų yra „Metalmorphosis 005 Everything Kit“ rinkinys, kuriame – ne tik aukso, bet ir sidabro, bronzos, vario atspalvių produktai. Beje, kiekviename „Pat McGrath Labs“ komplekte yra ir maišelis su blizgučiais, matyt, savotiškas Pat McGrath autografas: „Dievinu tai, kas tviska!“
Magnetinės blakstienos
Įgudus, kaip teigia magnetinių blakstienų išradėja amerikietė Katy Stoka, užtenka 2 sekundžių, kad jos taptų įvaizdžio dalimi. Kaip žinia, tradicinės dirbtinės blakstienos akimirksniu pagražina akis, bet didelė jų blogybė ta, kad tenka terliotis su klijais arba eiti į grožio saloną.
„Metų metus ieškojau paprasto būdo pagerinti blakstienų išvaizdą. Tie, kuriuos išmėginau, atimdavo daug laiko ir buvo ganėtinai komplikuoti. Tačiau vieną dieną, maudantis duše, mane aplankė išganinga mintis.“
Grožio industrija yra magnetinės revoliucijos pusiaukelėje.
Labai sėkmingai dirbanti nekilnojamojo turto pardavėja įsteigė kompaniją „One Two Cosmetics“, kurios šūkis – „Kurti grožį be pastangų!“ Pasak Katy, „grožio industrija yra magnetinės revoliucijos pusiaukelėje“ ir atrodo, kad moterys mielai prie jos prisideda: tūkstančiai „One Two Lash“ blakstienų komplektų išsiųsta Katy tėvynainėms; žadama, kad 2017-ųjų pradžioje šį unikalų gaminį jau galės įsigyti ir kitų šalių atstovės (sąraše yra ir Lietuva).
Magnetinės blakstienos – sintetinės, skirtingo ilgio, skirtos naudoti daug kartų, pritaikytos įvairiems poreikiams ir akių formoms, jas galima dažyti. Teigiama, kad nepriklausomi tyrėjai įvertino jų poveikį akims ir nerado, prie ko prikibti.
Aromatų muziejus
Parfumerijos pasaulis pasitiko 2017-uosius, galima sakyti, su trenksmu – Prancūzijos sostinėje ką tik atidarytas dvejus metus kurtas „Le Grand Musee du Parfum“. Šiame muziejuje sukurta ypatinga erdvė visiems, kam įdomi parfumerija: su ja supažindina interaktyvios pramoginės ir aiškinamosios instaliacijos.
Jei viešėdamos Paryžiuje sugalvotumėte ten užsukti, jūsų laukia 3 kelionės: „Aromatų istorija“ – pasakojimai ir legendos apie garsias istorines figūras, jų sąsajas su kvepalais ir netgi galimybė pauostyti pirmus kietuosius kvepalus „kyphi“, sukurtus senovės Egipte; „Sensorinis pasinėrimas“ – uodžiamųjų pojūčių gaivinimas ir stiprinimas, kad geriau suprastumėte, kokie svarbūs kvapai kasdieniame gyvenime, o tai padaryti padeda specialūs prietaisai, technologijos ir 60 aromatų; „Parfumerių menas“ – pažintis su aromatų žaliava, jų kūrimo procesu.
Manikiūro inovacijos
Kad lapiniai kopūstai – „supermaistas“, šiandien nežino gal tik kūdikiai. Įtraukti šių didžiai naudingų sveikatai, pasak žinovų, daržovių į savo meniu – pasaulinis „trendas“. Todėl nereikia stebėtis, kad jų atsirado ir grožio produktuose. Kas ten žino, ar juose žalialapių gerumai išlieka veiksmingi, bet sutikite – veido serumas ar nagų lakas su tokiu ingredientu intriguoja.
Pastarąjį gamina Didžiosios Britanijos kompanija „Nails Inc.“, garsėjanti manikiūro inovacijomis, specialiaisiais efektais, dirbanti su žvaigždėmis ir nuolat dalyvaujanti prestižiniuose mados renginiuose visame pasaulyje. Jos linijos „NailKale“ veidu sutiko būti madas diktuojanti ir galybę sekėjų turinti Alexa Chung. Reklaminėje nuotraukoje ji nufotografuota gulinti ant pakloto iš lapinių kopūstų.
Žiemos šventes „Nails Inc.“ išnaudojo kaip puikią progą padidinti „NailKale“ gerbėjų skaičių, nors stiprinamasis lako pagrindas su lapinių kopūstų ekstraktu – jau bestseleris. Kompanija įtraukė jį į dovanų rinkinius. Ant vieno iš jų parašyta: „Taika. Meilė. Lapinis kopūstas.“ Akivaizdu, kad ten, kur gimsta tokie produktai ir devizai, dirba išradingi ir kūrybingi žmonės.
Purškiamasis nagų lakas „Paint Can“ – dar vienas to įrodymas ir priemonė, kuria nagai nulakuojami, galima sakyti, šviesos greičiu. Dažai ant jų užpurškiami nesistengiant aplenkti odos, nes produktas nuo jos lengvai pašalinamas šiltu vandeniu ar drėgna servetėle, o prie nagų dažai prilimpa ir, padengti viršutinio sluoksnio laku, išsilaiko 2 dienas. Manikiūras atrodo visiškai tvarkingai. „Esu labai patenkinta „Paint Can“. Moterys nedavė man ramybės, prašydamos pagaminti laką, kurio nereikėtų ilgai džiovinti ir kuriuo būtų galima nagus pasigražinti bet kur“, – pasakojo „Nails Inc.“ kūrėja ir idėjų generatorė Thea Green, kai purškiamasis lakas buvo pristatytas rinkai. Kol kas jo yra trijų spalvų – rožinio, sidabrinio ir auksinio.
„In-Cosmetics Asia“ apdovanojimai
Lapkritį Bankoke vyko didžiulis kasmetis renginys „In-Cosmetics Asia 2016“, kurio metu buvo apdovanoti nauji efektyviausi kosmetikos ingredientai. Nevarginsime jūsų pavadinimais, tik pasakysime, kad į finalininkų sąrašą patekusios medžiagos rodo, kur link nukreiptos kosmetikos srityje dirbančių mokslininkų paieškos ir kokio poveikio produktų galima tikėtis netolimoje (?) ateityje.
Tarp geriausiai įvertintų ingredientų – saugantis odą nuo aplinkos veiksnių sukeliamo streso it vakcina (jo gali atsirasti rytiniuose tonikuose, vakarinėse gaivinamosiose kaukėse); lėtinantis ankstyvą odos senėjimą, skatinamą elektroninių prietaisų spinduliuojamos šviesos; reguliuojantis skalpo riebalų išsiskyrimą ir stabdantis pleiskanojimą be žalos galvos odos mikrobiotai; aktyvinantis natūralią kolageno sintezę (prognozuojama, kad šios medžiagos bus raukšlių užpilduose, produktuose nuo strijų); padengiantis odą biomimetine plėvele, imituojančia odos judesius ir ginančia ją nuo žalingų aplinkos veiksnių; drėkiklis, kuris lengvai prasiskverbia į gilesnius odos sluoksnius nepažeisdamas jos apsauginio barjero, o drėkinamasis poveikis trunka daugiau kaip 30 valandų; konservantų mišinys, veiksmingas kaip parabenai, tačiau neturintis neigiamų pastarųjų savybių ir tinkamas net kūdikių ir dėl jautrios odos vargstančių suaugusiųjų kosmetikai...
Kone visos „In-Cosmetics Asia“ favoritais tapusios inovatyvios medžiagos – augalinės kilmės.
„Halal“ sertifikatas
Pagrindinės grožio ir asmeninės higienos produktų gamintojos jau kuris laikas stengiasi rasti kelią į islamo išpažinėjų širdis, jiems įtikti tam tikru būdu. Turint galvoje, kas vyksta pasaulyje ir kaip jis keičiasi pastaruoju metu, – logiška. Juolab kad Pietryčių Azija, kurioje gyvena milijonai musulmonų, – grožio kompanijų svajonių rinka. „Įtikti“ – tai pirmiausia ne atitinkamos spalvos, tekstūros, pakuotės ar kažkas panašaus, o „halal“ sertifikatas.
„Kai produktuose yra alkoholio arba gyvūninės kilmės komponentų, kurie nėra „halal“ (išvertus iš arabų k. – „leista islamo teisės“), juos draudžiama valgyti. Tokie produktai laikomi nešvariais, todėl netinkami ir odai“, – aiškina Šveicarijoje įsikūrusios Halal sertifikavimo tarnybos atstovas.
„Halal“ sertifikatą turintys produktai – švarūs, tinkami sveikatai, nes yra higieniški, be rizikingų komponentų.
Tiesą sakant, reikalavimai tikrai griežti (įdomu, ar juos kaip nors įmanoma palyginti su tais, kurie kontroliuojančių institucijų keliami grožio priemonėms, naudojamoms ne musulmonų? Visgi odą visi turime tik vieną...). Šiaip ar taip, „halal“ būtinas visoms grandims – pradedant žaliavų gavyba, transportavimu ir saugojimu, baigiant produktų gamyba, pakavimu ir ženklinimu. Sveikos gyvensenos šalininkų žiniai: „halal“ sertifikato aiškintojai teigia, kad jį turintys produktai – švarūs, tinkami sveikatai, nes yra higieniški, be rizikingų komponentų.
Kaip jau minėta, islamo išpažinėjus trikdo kosmetikoje esantis alkoholis ir gyvūninės kilmės ingredientai, pavyzdžiui, etanolis, alantoinas, glicerinas, lecitinas, kolagenas, elastinas, lajus, želatina ir kt. 2014-aisiais "halal" kosmetikos rinka buvo įvertinta 18 milijardų eurų, o iki 2019-ųjų, prognozuojama, šis skaičius padvigubės. Skelbiama, kad jau sertifikuoti šimtai „LʼOréal“ naudojamų komponentų, kitas gigantas – BASF, aprūpinantis žaliavomis grožio ir higienos produktų industriją, yra sertifikavęs apie pusantro šimto savo ingredientų. Pasak jos atstovo, „vakariečiai taip pat pradeda norėti „halal“ sertifikatą turinčių gaminių. Jiems imponuoja faktas, kad patikrinamas visas jų gimimo ir atsiradimo rinkoje kelias. Tai svarbu tiems, kurie rūpinasi naudojamų produktų kokybe ir gyvūnų gerove“.