6 įspėjimai apie parduotuves, oficialiai jūs to neišgirsite
Manote, kad nieko nėra paprasčiau – užsukti į parduotuvę, pasimatuoti patikusį daiktą, o jei jis dar ir tiks – traukti prie kasos. Tačiau žmonės, pažįstantys užkulisius, perspėja: ne viskas yra taip gražu, kaip atrodo kursuojant tarp pakabų ir lentynų!
1. Pagaminta Italijoje? Popierius viską pakenčia, todėl užrašai: „Pagaminta Italijoje/JAV/Vokietijoje“ nebūtinai reiškia, kad jūsų nusižiūrėta rankinė ar švarkelis būtent ten ir išvydo pasaulį. Daugeliu atveju pakanka, kad šalyje būtų padarytas paskutinis dygsnis ir gaminį galima žymėti kaip pagamintą TEN. Taigi labiau kliaukitės ne užrašu apie kilmės šalį – tegu tai būna nors ir Kinija, o savo žiniomis, akimis ir pirštais, kurie padės užčiuopti nekokybę.
2. Išparduotuvėms siuvamos specialios kolekcijos. Taip, taip, „Serravale“, „Franciacorta“ ar „Castel Romano“ prekiauja anaiptol ne tik ankstesnio sezono kolekcijų likučiais. Tokiam prekybos metodui išpopuliarėjus kai kurie mados namai kuria kolekcijas specialiai outletams. Modeliai ir raštai labai panašūs į originalų, tačiau naudojamos prastesnės medžiagos bei furnitūra. Taigi jūs perkate ne pigiau, o būtent už tą kainą, kurios ir verti tokie daiktai.
3. Chaosas lentynose ir ant pakabų – dirbtinis. Ar pastebėjote, kad išparduodamų daiktų lentynos ir kabyklos visada sujauktos, daiktai išmaišyti ir net tai, kas dar sezono pabaigoje viliojo akį, nukainota ir visai nebetraukia?! Ypač, kai pirmajame plane jau demonstruojama nauja kolekcija. Kaltos ne tik netvarkingos pirkėjos. Viskas apgalvota ir apskaičiuota: didelė tikimybė, jog nusivylusios neišvaizdžiais išparduodamais daiktais, susigundysite kuo nors iš naujienų.
4. Pardavėjų kodai turi reikšmę. Ar kada nors girdėjote, kaip didelėje drabužių parduotuvėje pardavėjai kreipiasi vienas į kitą per raciją ir vardija kodinius skaitmenis? Vienas populiarus ispaniškas gatavų drabužių tinklas neseniai JAV įsivėlė į skandalą: nutekėjo informacija, kad šitaip buvo pranešama, jog parduotuvėje pasirodė potencialus vagis (dažniausiai tai būdavo juodaodžiai pirkėjai). Skaičiai čia dažnai reiškia drabužių eilę, kur sukiojasi įtariamasis.
5. Vagystė – tai labai paprasta. Niekas nenori skandalo, o ir realiai apkaltinti ką nors vagyste ir nesulaukti atsakomojo ieškinio dėl šmeižto sunku – nesąžiningą pirkėją tiesiog reikia pačiupti už rankos. Apskritai tai delikati tema, apie kurią nemėgsta kalbėti pardavėjos ir vietoje dirbantys vadybininkai. Sakote, vagystes tiesiog reikėtų įtraukti į neišvengiamų išlaidų sąrašą? Tačiau vien JAV kasmet dėl šios priežasties parduotuvės patiria 35 mln. dolerių nuostolį!
6. Parduotuvių kameros gali jus atpažinti. Parduotuvių darbuotojai ir savininkai vengia šios temos. Tačiau technika tobulėja ir tie, kas pakankamai investuoja į savo prekybos taškų saugą, aprūpina juos puikia įranga. Asmens duomenų saugos paranojikai teigia, kad ji gali būti naudojama fiksuoti pirkėjo įpročius – ką jis matuojasi ar perka. Aišku, niekas neprisipažins, kad parduotuvė stebima ir šiais tikslais, tačiau nusirenginėdamos kabinoje turėkite omeny: jus gali matyti.
TAIP PAT SKAITYKITE: 7 taisyklės, kad saldus žodis „Nuolaidos“ neapkarstų