6 Riccardo Tisci darbai „Givenchy“: kuo jie mus nustebino?
Ainiams atsakys mados istorija. O amžininkams primename: pusnuogės Beyonce suknelė, Kim Kardashian vestuvių apdaras, sudėtinga Madonnos tinklinių kojinių, odinių keliaraiščių ir „Neil Lane“ brangakmenių kompozicija...
Ir dar šis bei tas – kai pradedi versti dizainerio biografiją atgal – iki pradžios „Givenchy“, matai, kad R.Tisci kūriniai sudarė gerą pusę visų mados sekėjų „noriu turėti“ sąrašo. Tik bėda, kad kol jiems sutaupydavai, kaina pašokdavo per vieną pakopą (arba juos imdavo kopijuoti ir tiražuoti greitoji mada).
Kad ir kaip būtų, dabar viskas kitaip: vasario pradžioje visai netikėtai buvo paskelbta, kad R. Tisci palieka darbo vietą, kuriai atidavė dvylika metų, – „Givenchy“ mados namų meno direktoriaus postą – ir išeina. Kur? Kol kas nežinia, bet sklando atkaklūs gandai, kad Donatella Versace, sena kūrėjo bičiulė, tautietė (Tisci – italas) ir ambicinga moteris, trokšta jį matyti „Versace“. Kalbama apie tokius honorarus, kurie verčia pamiršti patį žodį „krizė“.
Ką gi, pagyvensim – pamatysim, Milanas – nieko neblogiau nei Paryžius, be to, „Versace“ – beveik šeimyninė kompanija, kitaip nei „Givenchy“ mados namai, priklausantys koncernui „Louis Vuitton Moët Hennessy“. Žodžiu, laukiam naujos kolekcijos ir prisimenam ryškiausius dizainerio karjeros „Givenchy“ momentus. Ir apskritai skaičiuoti svetimus pinigus negražu.
Meryl Streep
2017 m. „Auksinių gaublių“ ceremonija
Suknelė buvo sėkminga aktorei (nors ir taip buvo aišku, kad statulėlę už viso gyvenimo nuopelnus ji gaus). Ir puikiai derėjo prie Meryl ugningos kalbos apie prezidentą Donaldą Trumpą (ar tos dekoracijos neprimena šovinių dėtuvių?). Ir apskritai priminė, kad ši nepaprastai gera aktorė gali gerai atrodyti ant raudonojo kilimo. Ir net nenusiimdama nuo nosies firminio stiliaus elemento – akinių. Vienas geriausių visų laikų M. Streep iškilmingų pasirodymų.
Madonna
2016 m. „Metropolitan“ muziejaus Kostiumų instituto pokylis
Madonna yra Madonna, jos neįsprausi į siaurus aprangos kodo rėmus (tų metų pokylio tema buvo „Rankų darbas prieš stakles. Mada technologijų amžiuje“). Neabejojame, kad šis Tisci apdaras įeis į „Met Gala“ visų laikų blogiausiųjų dešimtuką, bet juk tai – irgi šlovė ir pozicija istorijoje! O ir Madonna, ko gero, vienintelė, kuri išdrįstų jį apsirengti. Dėl visa ko savo mūzą tame vakarėlyje lydėjo pats dizaineris.
Donatella Versace
2015 m. rudens–žiemos „Givenchy“ reklamos kampanija
Toks sprendimas sulaužė krūvą mados stereotipų: 2015 m. rudens–žiemos reklamos kampanijai Tisci pakvietė pozuoti... Donatellą Versace. Vienų mados namų savininkė – kitų reklamos veidas?! Tai išties buvo sensacija. Vienai iš kampanijos „Givenchy šeima“ nuotraukų su Donatella pozavo pats Riccardo, pavadinęs Donatellą savo naująja ikona ir aprengęs Versace „Givenchy“ drabužiais. O, mados pasaulis savaitę turėjo apie ką kalbėti.
Beyonce
2015 m. „Metropolitan“ muziejaus Kostiumų instituto pokylis
Dainininkė ir mados kūrėjas – seni draugai, o nuo 2012 m. Tisci – asmeninis Beyonce dizaineris, rengiantis ją Kostiumų instituto vakarėliams. Kiekviena iš penketo karalienės Bey suknelių – sensacija ir skandalas, tačiau ši, absoliučiai perregima ir tik strateginėse vietose pridengta spalvotais akmenėliais, verčia kalbėti tik ištiktukais. Nenuostabu, kad net sutuoktinis Jay Z negalėjo nuleisti nuo jos akių. Įdomu, ar Riccardo ir šiemet rengs Beyonce? Sulauksim „Met Gala“ ir pamatysim.
Kim Kardashian
2014 m. gegužė, Kim Kardashian ir Kanye Westo vestuvės Florencijoje
Išties, dar vienas R. Tisci dešimtmečio kūrinys. Sakoma, kad pradžioje dizaineris nenorėjo rengti Kim (labai jau daug mados namų pretendavo tai daryti, o ir Kim turėjo net šešetą suknių), bet jį įtikino draugystė: Kanye Westas – senas jo draugas.
Kim savo svarbiajai dienai gavo nuostabią „Givenchy“ suknelę su ilgomis nėrinių rankovėmis, nuosaikiai erotišką ir drauge dorovingą (vien vadinamasis katedros ilgio – 2,75 m – vualis ką reiškia!). K. Westo smokingas ir mažylės North West suknelė, kurią ji dėvėjo per tėvų vestuves, – irgi „Givenchy“.
Kanye Westas
2011 m. turas su Jay Z „Watch The Throne“
Jei atmintis nemeluoja, tai buvo pirmas kartas, kai reperis pasirodė scenoje, vilkėdamas Riccardo Tisci kūrinį iš naujausios vyrų drabužių kolekcijos. Ir padarė didelę įtaką repo atlikėjų tradicinei koncertinei aprangai ir visai subkultūrai. Tai nebuvo paprasta – nuožmūs kolegos ne iš karto suprato, kuo sijonas (na ir kas, kad jis – kiltas, tai yra, iš principo vyrų drabužis) geriau už plačias kelnes.
Vienu metu K. Westas net prašė nuotraukų agentūrų pašalinti sijonuotas fotografijas iš fotobazių, bet vėliau, matyt, nusprendė, jog diktuoti madą – solidžiau, nei ja sekti.