„Acqua, vino & Fashion“: Lietuvos dizaineriai interpretuos italų gastronomiją

„Maserati“ automobiliai prie „Kempinski“ viešbučio / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.
„Maserati“ automobiliai prie „Kempinski“ viešbučio / Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr.
Šaltinis: 15min.lt
A
A

Mada vis labiau dairosi į skonio pasaulį. Gastronomija savo ruožtu žvelgia mados link. Ši tendencija pastaraisiais metais ryškėja Milane. Kiekvieną rudenį Auksiniame Milano mados kvadrate vyksta populiari mados ir skonio šventė „La Vendemmia“ (it. vynuogių derliaus nuėmimas). Jos metu garsūs italų „pret – a porter“ dizaineriai kviečia mados fanus užsukti į prabangius butikus, paragauti nišinių aukštosios gastronomijos produktų, pasimatuoti madingą rūbą.

„Šiandien mada niekaip neatsiejama nuo gastronomijos, – Milane teigė Montenapoleone gatvės butikų asociacijos prezidentas Guglielmo Miani. – Gastronomija įkvepia mados kūrėjus, o aukščiausios kokybės vynas, tyras vanduo, alyvuogių aliejus ir mūsų spagečiai garsina Italiją pasaulyje.“

Vilniuje pirmą kartą madą ir aukštąją gastronomiją bandys susieti žurnalistė, knygos „Italija“ autorė Jurga Jurkevičienė. O Paulius Jurkevičius – kitas „Italijos“ autorius –Vilniaus elitui surengs profesionalias nišinių produktų degustacijas. Lietuvos mados dizaineriai interpretuos itališką skonio pasaulį.

Vakaro, kuris įvyks trečiadienį „Kempinski Cathedral Square“ viešbučio restorane „Telegrafas“, metu bus galima paragauti ne tik unikalių itališkų produktų, bet ir pasigėrėti dizainerių sukurtais modeliais.

Vienas svarbiausių „Acqua, vino & Fashion“ akcentų – mineralinis vanduo.

Renginio plakatas
Renginio plakatas

Legendinis italų dizaineris Paolo Pininfarina portalui 15min.lt teigė, kad jam paprasčiau sukurti automobilio „Ferrari“ dizainą, nei tyro mineralinio vandens butelio. Pasak dizaino žvaigždės, tikras kūrėjas yra tas, kuris išsisuka iš kebliausių situacijų. Milano žinovų kritikai P.Pininfarina pateikė elegantišką tyriausio Europoje mineralinio vandens „Lauretana“ butelį.  Jis tapo mados ir dizaino klasika. Paolo Pininfarina sukurtas „Lauretana“ vandens butelis šiandien puikuojasi garsių Italijos dizainerių „Dolce&Gabbana“, „Romeo Gigli“ restoranuose. Pininfarina logotipas suspindės ant vandens butelių ir trečiadienio vakarą Vilniuje.   

„Įprasminti vandens idėją – sudėtinga, bet man artima tema“, – teigė dizainerė Jurgita Januškevičiūtė.  Vakarui „Acqua, vino & Fashion“ kūrėja perteiks mados kalba vandens filosofiją.

Žalia alyvuogių aliejaus spalva ir alyvmedžio tvirtybė – ši tema sudomino tobuliausiai spalvą ir formą įvaldžiusią Lietuvos mados kūrėją Indrą Dovydėnaitę.  

„Sunki užduotis – makaronai, spagečiai, itališkas skonio pasaulis, bet atmetimo reakcijos ši idėja man nesukelia“, – svarstė ironijos niekada ir niekur nestokojanti dizainerė Sandra Straukaitė. Netradiciniai projektai Sandros negąsdina. Ji – ir viena iš knygos „Italija“ prezentacijos Lietuvos „Knygų mugėje“ dalyvių.

Raudonasis vynas senesnis už Romą? Ši tema surado atgarsį „Cantas“ mados namų būstinėje, kurioje net vyrai šį sezoną vilki brandinto raudonojo vyno spalvos eilutėmis. „Svarbu kad eilutės būtų idealiai pasiūtos pagal išmatavimus“, – kūrėjas Egidijus Sidaras užsispyrusiai reikalavo tobulų  modelių – vyrų savo kolekcijai.  

Mada ir maistas? „Hm, galima padaryti kažką tikrai labai skanaus“ – ilgai nesvarstęs pareiškė stilistas Kęstas Rimdžius, kurį įkvėpė „Lavazza“ kavos aromatas ir vakaro „Acqua, vino & fashion“ desertų idėja.