„Adidas“ išima iš prekybos produkciją su sovietine simbolika
Buvęs Lietuvos ambasadorius Švedijoje Eitvydas Bajarūnas, kaip ir kiti žinomi žmonės, socialiniuose tinkluose dalijasi žinia, apie kurią ukrainiečių kalba paskelbė „Deutsche Welle“: prekės ženklas „Adidas“ išima iš prekybos prekes su sovietine simbolika.
„Taigi, lietuvių ir ukrainiečių „elfai“ suveikė. Ačiū“, – rašė diplomatas E. Bajarūnas.
Dar prieš keletą valandų pasirodė pranešimų, kad Ukrainos nacionalinio atminimo institutas kreipėsi į „Adidas“ su prašymu neprekiauti drabužiais bei aksesuarais su sovietine simbolika Ukrainoje. Sovietinė propaganda šalyje draudžiama. Kitu atveju Institutas būtų ėmęsis teisinių veiksmų.
Lietuvos užsienio reikalų ministerija tviteryje taip pat buvo išreiškusi savo nusivylimą šiuo prekės ženklu ir „imperijos nostalgija“ – tai netruko pastebėti ir užsienio spauda.
Taigi, nors sprendimas sukurti tokį drabužį tikrai turėjo būti apgalvotas, prekės ženklas sureagavo į kelias dienas brendusį visuotinį nepasitenkinimą.
Primename, kad „Adidas“ neseniai į prekybą paleido marškinėlių tipo suknelę bei vyriškus marškinėlius su užrašu USSR, inspiruotus 1991 m. Sovietų Sąjungos futbolo komandos vilkėtų „Adidas“ marškinėlių.
Penktadienį dizaineris Aleksandras Pogrebnojus savo feisbuko paskyroje šias prekes prilygino nacių uniformai.
Tuo tarpu lietuvių kilmės rašytoja, knygos „Tarp pilkų debesų“ autorė Rūta Šepetys pastebėjo, kad šiandien kaip niekad svarbu priminti žmonėms istoriją. „Totalitarizmas nėra madingas ar elegantiškas. Bet kaip mes galime tikėtis, kad žmonės tai supras, jei jie nežino istorijos? Patys galingiausi reklaminiai stendai yra tie, kuriuos nešiojame ant savo krūtinės. Mes negalime kaltintų tų, kurie nesuvokia šių drabužių reikšmės, bet jie mane motyvuoja ir toliau dirbti, toliau viešinti paslėptas istorijas“, – rašė R.Šepetys.