Agnė Kuzmickaitė – pirmoji Lietuvos dizainerė, pasirodysianti pagrindinėje Londono mados savaitės programoje
„Šis kvietimas – savotiškas įrodymas, kad mano darbus vertina ir jie atitinka pasaulinį lygį“, – sako vasarį vyksiančioje Londono mados savaitėje naujausią savo kolekciją pristatysianti dizainerė Agnė Kuzmickaitė.
Prieš metus Londono mados savaitėje Agnė savo kolekciją pristatinėjo Fashion Scout programoje, tačiau šįkart dizainerės modeliai podiumiu žengs šalia tokių mados pasaulio grandų, kaip Burberry, Tommy Hilfiger ir Victoria Beckham. A. Kuzmickaitė – pirma kūrėja ne tik tik iš lietuvių, bet ir visų Baltijos šalių dizainerių, kuriai suteikta garbė pasirodyti pagrindinėje Londono mados savaitės programoje.
Kaip reagavote sulaukusi tokio pasiūlymo? Juk tai labai svarbus žingsnis jūsų karjeroje…
Londono mados savaitė svarbi tuo, kad ji įeina į didijį pagrindinių mados savaičių ketvertą: Londono, Niujorko, Milano ir Paryžiaus, todėl pats faktas, kad aš ten patekau – man yra svarbesnis, nei būsimas pristatymas. Aš apie tai labai ilgai svajojau ir asmeniškai tai yra labai svarbu, nes tai parodo mano tobulėjimą.
Na, o iš kitos pusės, kaip ir kiekvienam žaidėjui norisi žaisti aukščiausioje lygoje. Galimybė dalyvauti pagrindinėje mados savaitės programoje yra savotiškas įvertinimas ir įrodymas, kad mano darbus vertina ir jie atitinka pasaulinį lygį.
Ar prie šio pakvietimo galėjo prisidėti faktas, kad pasaulinio garso dainininkė Rita Ora koncertavo vilkėdama jūsų kurtus drabužius?
Manau, kad tai buvo svarbus įvykis ir, kad visa tai yra susiję, nes tai kad tavo rūbus dėvi aukščiausio lygio žvaigždės yra tam tikras lakmuso popierėlis (juokiasi). Į Oficialią mados savaitę patekti nėra taip paprasta. Ten vyksta atranka, o vienas iš kriterijų yra ir faktas, kas dėvi tavo drabužius, kokiuose žurnaluose yra publikacijos su tavo rūbais, todėl manau, kad Rita Ora prie to prisidėjo.
Papasakokite apie naujausią savo kolekciją, kurią Londono mados savaitėje ir pristatysite. Pernai jūsų drabužių linijos tema buvo „Savirealizacija“ (Self-realization, – angl.). Kokią žinutę siųsite šįkart?
Mano naujausia kolekcija vis dar yra kūrybiniame procese, bet galiu išduoti, kad ten tikrai bus drugelių (šypsosi). Tačiau kol kas paslapties atskleisti nenoriu. Galiu išduoti, kad tai bus rudens/žiemos kolekcija, o mano drabužiai šįkart kalbės apie gyvenimo džiaugsmą.
Kitą vertus, dabar labai aktuali ekologijos ir tvarios mados tendencija. Mano kolekcijoje ši žinutė bus juntama. Tam tikras mano modelių segmentas bus sukurtas tvarios mados principais. Tai yra labai aktuali tema ir, man atrodo, apie tai yra ne tik aktualu, bet ir būtina kalbėti madoje.
Kiek modelių pristatysite Londono mados savaitėje?
Mano kolekcijos pristatymo formatas bus prezentacija – pristatinėsiu iki dvidešimt modelių.
Apie kokią moterį galvojote, kurdama šią kolekciją?
Kadangi nesu didžiulė įmonė, kuri turi savo apibrėžtą klientą ir dirba tik jam – stengiuosi į viską žiūrėti kūrybiškai ir negalvoti vien tik apie tai, kas mano drabužius dėvės. Aš galvoju apie idėją, kurią noriu įgyvendinti, apie formas, spalvas.
Rūbai, kuriuos kuriu Londono mados savaitei, bus skirti savo prekės ženklo pristatymui, įspūdžio sukūrimui. Kitą vertus, už to galima įžvelgti ir tam tikrą moters tipažą. Man patinka šiek tiek provokuoti, bet tai daryti taip, kad būtų viskas suprantama ir kad moteris atrodytų ne tik patraukliai, bet ir linksmai. Aš nesu iš tų dizainerių, kurie koncentruojasi į amatą. Man labiau patinka dirbti su idėja ir įspūdžiu, koncepcija.
Ar kurdama naujus drabužius ilgai brandinate pačią idėją? Žinutę, kurią jie neša?
Kolekcijos idėjos gimsta įvairiai, kartais įkvepia įdomi koncepcija ar mintis. Taip buvo ir su „Savirealizacija“. Kartais, aš sugalvoju kažkokį elementą – taip gimė drugelis, ar audinio pateikimo būdą.
Šįkart idėja bus labiau puoselėjama iš praktinės pusės – man pradėjo dėliotis įvairios spalvingos detalės ir kai pagalvojau, kokia už to galėtų slypėti idėja – modeliai man pasirodė kviečiantys džiaugtis gyvenimu. Šįmet man norisi pozityvumo, aplinkui labai daug grėsmingų naujienų, jos yra svarbios, tačiau man atrodo, kad reiktų nepamiršti ir kasdienybės džiaugsmo.
„Savirealizacijoje“ akį traukė kolekciją vienijanti detalė – užrašai. Ar kažko panašaus galime tikėtis ir naujausioje jūsų kolekcijoje?
Taip, kolekciją ir vėl vienys bendra detalė, tačiau tai nebus užrašai.
Kokius mados namus ar dizainerius šiuo metu laikote savo autoritetais? Iš kur semiatės įkvėpimo?
Idėjų iš dizainerių aš nesisemiu. Stengiuosi inspiruotis iš įvairaus pobūdžio meno ir apskritai iš gyvenimo.
Dizaineriai dažniausiai žaidžia pagal tam tikras taisykles, ir jeigu tu inspiruosies iš jų – gali pradėti kartotis. Tačiau man yra artima tendencija, kuri daug dėmesio skiria marginimui, logotipams. Šis dalykas siejasi su mano prekės ženklu – drugeliu.