Agnės Kuzmickaitės kolekcijoje – karaliaujanti žalia spalva ir seksualumą pabrėžiantys siluetai

Agnės Kuzmickaitės kolekcija / G.Skaraitienės ir L.Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės kolekcija / G.Skaraitienės ir L.Balandžio nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Lietuvos bei pasaulio įžymybių pamėgtos ir, žinoma, vienos garsiausių šalies drabužių dizainerės Agnės Kuzmickaitės indėlis į Lietuvos mados industrijos formavimąsi bei vystymąsi, neabejotinai, išties didelis. Savo kūrybą ji nuosekliai pristato tarptautinėse mados savaitėse ir kasmet rengia asmeninius šou Lietuvoje, tad ir šiais metais nutarė nelaužyti tradicijos – ketvirtadienio vakarą podiumu žengė naujausios, jau devintosios asmeninės Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos modeliai.

Dar prieš kolekcijos pristatymą Agnė Kuzmickaitė patikino esanti pakilios nuotaikos ir teigė, kad pasiruošimas renginiui vyko nuo pat ryto.
 
„Vienas šou praėjo, bet norisi pakartoti, su užsidegimu laukiame antro. Tikiuosi, viskas pavyks ne prasčiau, o gal net ir geriau“, – šyptelėjo dizainerė.
 
Jau anksčiau Agnė minėjo, kad kai kuriuos kolekcijos dizainus įkvėpė jos dukters pieštos vaivorykštės. Paklausta apie tai, moteris pridūrė, kad įkvėpimo šaltiniu tampa ne tik atžalos piešiniai, bet ir apskritai veiksmai, visas dukters pasaulis nuo pat gimimo. 
 
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
„Nuolatos stebiu, ką ji veikia, nes man atrodo, kad vaikai labai gerai jaučia laiką, tai, kas aktualu, – kalbėjo A.Kuzmickaitė. – Save stengiuosi inspiruoti iš to, ką ji piešia, ir dabar toks etapas, kai piešia gamtą, vaivorykštes. O man vaivorykštės tematika ne vienoje kolekcijoje yra aktuali, nes mėgstu spalvas, bet tokias, kurios turi nuorodą į realiai egzistuojančias spalvas, pavyzdžiui vaivorykštę.
 
Tačiau jei anksčiau mano kolekcijoje buvo tiesiog vaivorykštė, tai dabar norėjosi subtilesnio, pereinančio vaizdo. Padariau audinį, integruodama savo drugelius, ir iš jo atsirado nemažai modelių, kurie puoš tą kolekciją.“
 
Tiesa, pastaruoju metu vaivorykštė neretam asocijuojasi ir su LGBT+. Pasiteiravus apie tai, dizainerė neslėpė, kad palaiko minėtą bendruomenę.
 
„Žinau, kad daugelis galbūt nori palaikyti dėl to, kad tai yra madinga, tai aš galbūt to kažkaip specialiai neeskaluoju, bet iš esmės žinoma, palaikau. Ir jeigu žmonės mato tame (kolekcijos dizainuose – red. past.) palaikymą, tai jis tikrai yra“, – 15min pasakojo Agnė.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Dizainerės kūrybai nesvetimos ir ekologijos temos. Sulaukusi klausimo apie tai, A.Kuzmickaitė teigė pastebėjusi, kad pastaruoju metu išties populiarios dėvėtų rūbų parduotuvės.
 
„Pažiūrėkite, kokios eilės ten būna. Tarkim, kadangi dabar labai aktualus 2000-ųjų stilius, kurio to laikmečio drabužių yra padėvėtų rūbų parduotuvėse, natūralu, kad jaunimas ten ieško ir randa, – atkreipė dėmesį Agnė. – Man atrodo, dabar toks laikas, kai visi miksuoja – padėvėti drabužiai gali būti derinami su naujais arba to paties ženklo vintažinis rūbas su šiuolaikiniu. Viską galima derinti ir tai sukuria stilingesnį vaizdą, todėl man atrodo, kad judama link problemos išsprendimo.“
 
Vis dėlto ji teigė nemananti, kad to pakaks išspręsti drabužių perteklinio vartojimo problemą.
 
„Greičiausiai modeliuotojai vis tiek ieškos būdų, kaip iš perdirbtų rūbų kažką padaryti, bet padėtis turbūt labai nepasikeis, kol didieji koncertai to iš esmės neišspręs“, – svarstė A.Kuzmickaitė.
 
Kolekcijos pristatymo video:
Dizainerė įvardijo ir tris dalykus, kurie, anot jos, privalomi stilingai moteriai. Tai – galvos aksesuaras, pavyzdžiui, kepuraitė su snapeliu, stilingi batai ir rankinė. „Aišku, ir veido kaukė“, – pridūrusi nusijuokė.

Daktaro laipsnį turinti A.Kuzmickaitė dalį kolekcijos pavasarį ir rudenį pristatė viename svarbiausių pasaulio mados industrijos renginių – pagrindinėje Londono mados savaitės programoje ir buvo ypač palankiai įvertinta tarptautinės mados bendruomenės, tačiau gerbėjai Lietuvoje išvydo kur kas daugiau – pusšimtį moterims bei vyrams skirtų drabužių modelių.

Kolekcijoje plėtojamos trys, pasitelkiant scenografiją, stilizavimą ir garso takelį, į vieną kompozicją konceptualiai sujungtos kryptys. Kolekcijos stiliste ir pristatymo koncepcijos bendraautore šįkart tapo jaunas talentas Karina Panina.

„Šioje kolekcijoje šiuolaikiniai drabužiai miksuojami su barokiniais siluetais, taip sukuriama istorinio laikmečio ir šių dienų koncepto sinergija. Dabar toks laikas, kai viskas keičiasi ir sunku nuspėti kas mūsų laukia netolimoje ateityje, tačiau, kilus abejonei, visuomet galime atsiremti į istorinę patirtį ir iš jos pasisemti įkvėpimo.
 
Siekdama nepaskęsti kasdienybėje, aš interpretuoju, improvizuoju ir šį kartą kviečiu prisiminti istorinius laikus bei tų laikų siluetus adaptuoti dabartiniam laikmečiui, taigi ši kolekcija skirta ne tik gražioms, bet ir protingoms ir nors iš pirmo žvilgsnio kolekcija gali pasirodyti eklektiška, tačiau būtent eklektika šįkart yra koncepto dalis“, – pasakojo drabužių dizainerė.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.

Pirmojoje kolekcijos dalyje dominavo akį traukianti ir šį sezoną dominuojanti žalia spalva bei linijas pabrėžiantys siluetai: glaustinukės, aptemptas kombinezonas, suknelės, marškiniai, suvarstomi ilgaauliai, pirmu numeriu ant podiumo pademonstruotas modernizuotas istorinio silueto sijonas ir kiti drabužiai, kurie puikiai atspindi tarp seksualumo ir konceptualumo laviruojančią kūrybos liniją, taip pamėgtą drąsių ir stilingų Agnės klienčių.

Dizainerė pasakojo, kad efektyvių drabužių modelių raštas gimė eksperimentuojant su drugelio proporcijomis bei masteliu, taip išgaunant dar nematytą, akiai apgaulingą optinę iliuziją.

Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.

Kita kolekcijos dalis „Rainbow“ – dar viena kūrybos skiriamojo ženklo drugelio improvizacija. Šį kartą už įkvėpimą kūrėja dėkinga dukrai Leonardai: būtent jos pieštos vaivorykštės tapo inspiracija sujungti Leonardos pamėgtas spalvas ir drugelius – taip gimė džiaugsmingos vaivorykštinės uniformos margintos juodais drugeliais konceptas, kuris galiausiai buvo išplėtotas ir įgijo kombinezono, bomber tipo striukės, džemperio, kelnių, glaustinukės bei aksesuarų pavidalus.

Šis raštas tap pat buvo adaptuotas ir lietuviškiems orams – A.Kuzmickaitė sukūrė ir minkšto audinio šiltesnius drabužius bei aksesuarus žiemai.

Drabužių dizainerei Agnei Kuzmickaitei taip pat svarbi šiuo metu ypač aktyviai plėtojama ir aktuali ekologijos tema bei tvarumas, taigi trečioji kolekcijos dalis gimė bendradarbaujant ir antram gyvenimui prikeliant tarptautinių siuntų, kurjerių paslaugų ir transportavimo įmonės „DHL“ kurjerių aprangas.

Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.

Dizainerės talento ir fantazijos dėka darbo drabužiai buvo tranformuoti į figūrą papbrėžiančią suknelę, korsetą, liemenę, istorino silueto sijoną, šortus, stilingą švarką ir įspūdingus ekstravagantiškus aukštakulnius. Apskritai, didžioji dalis kolekcijos avalynės buvo sukurta specialiai šou.

Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.
Agnės Kuzmickaitės prêt-à-porter kolekcijos pristatymas / Luko Balandžio nuotr.

Finaliniu kolekcijos modeliu tradiciškai tapo vestuvinė suknelė – šįkart ji minimalistinė, o efektą įvaizdžiui suteikia nuometas bei aksesuarai. Tiesa, tai ne vienintelis baltas drabužis dizainerės kolekcijoje – ant podiumo taip pat buvo galima išvysti ir drugeliu puoštų baltų marškinių liniją, kurie tapo tarsi jungiamuoju kolekcijos koncepto simboliu – juk būtent klasikiniai marškiniai nepaiso sparčiai besikeičiančių tendencijų bei yra aktualūs įvairiuose istoriniuose mados kontekstuose.

Fotogalerija: