A.Grigaliūnienę iš vėžių išmušė greitosios pagalbos dispečerė: atsakė, kad jie – ne taksi

Asociatyvi nuotrauka (dešinėje) ir Agnė Grigaliūnienė / Luko Griciaus nuotr.
Asociatyvi nuotrauka (dešinėje) ir Agnė Grigaliūnienė / Luko Griciaus nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2020-07-15 13:11
AA

Kai liepos 14-ąją blogai pasijuto renginių organizatorės, laidų ir renginių vedėjos Agnės Grigaliūnienės mama, moteris iš karto kreipėsi pagalbos į medikus. Susijaudinusi Agnė skambino numeriu 112 ir bandė nupasakoti situaciją. Kadangi A.Grigaliūnienė nežinojo, kas jos mamai yra ir tiksliai simptomų nupasakoti negalėjo, iš dispečerės sulaukė atsakymo, kad greitoji pagalba – ne taksi. Šią situaciją portalui Žmonės.lt komentavęs Greitosios medicinos pagalbos stoties vadovas atkreipė dėmesį, kad greitoji pagalba važiuoja tik ekstremaliais atvejais.

Antradienį blogai pasijutus A.Grigaliūnienės mamai, ši nusprendė kviesti į namus greitąją pagalbą, nes artimas žmogus visiškai negalėjo paeiti. Iš atsiliepusios telefonu medicinos pagalbos dispečerės Agnė sulaukė daug klausimų apie mamos būklę. Pasakiusi, jog „ji – ne daktarė“, Agnė išgirdo atsakymą: „o mes –  ne taksi“. Pokalbis išmušė žinomą moterį iš vėžių. Ir nors šiuo metu nelengvą etapą ir jaudulį dėl mamos išgyvenanti Agnė sulaukia nemažai palaikymo žinučių, apie situaciją prabilusi viešai ji teigia, išgirdusi įvairiausių nuomonių. 

„Tikrai yra apie ką pakalbėti, manau, kad tai daug platesnė tema, nei konkrečios dispečerės atsakymas žmogui, kuris yra susijaudinęs. Puikiai suprantu, kad visuomet galima pateikti daugiau informacijos paskambinus pagalbos numeriu, tačiau šiuo atveju, aš nesupratau, kas mano mamai yra. Ji tiesiog negalėjo pajudėti. Kritinėje situacijoje bendrauti su stresą patiriančiu žmogumi taip nereikėtų“, – Žmonės.lt pasakojo A.Grigaliūnienė.

Agnė Grigaliūnienė / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Agnė pasakojo, kad antradienį jos mamą ėmė kamuoti sunkiai pakeliami skausmai, būtent dėl to vyresnio amžiaus moteriai prireikė skubios pagalbos. Pati Agnė mamos negalėjo pajudinti. „Jei būčiau galėjusi mamą pakelti, tikrai į ligoninę būtume išskubėję taksi, tačiau šiuo atveju, mums reikėjo padėti. Juk jei tai būtume darę patys, būdami ne medikai – galėtume stipriai pakenkti žmogui.“

Agnė teigė suvokianti, jog medikai – pervargę. Moteris viešai apie savo patirtį prabilo ne kvestionuoti jų darbą norėdama. Tiesiog dėl COVID-19 pakitusi įprastinė tvarka gydymo įstaigose – sergantiems asmenims atsiliepia neigiamai.

Pasak Agnės, nors viešai bandoma parodyti, jog mūsų šalis, sprendžiant COVID-19 padarinius, sublizgėjo, tačiau problema vis dar – didžiulė ir trūksta atsakymų į daugelį esminių klausimų.

„Jau parą nemačiau mamos. Kai su greitąja atvykome į ligoninę, žmogus buvo paliktas didžiuliame skausme ir pirmiausia privalėjo sulaukti koronaviruso testo rezultatų. Puikiai suvokiu, kad bendra tvarka yra taikytina visiems ir medikai bando padėti iš visų jėgų. Bet kai tu susiduri su tokia iškreipta realybe asmeniškai, o paskui matai per televiziją ministrą A.Verygą prieš rinkimus dalijantį beverčius medalius ir teigiantį, jog su situacija – susitvarkyta, tai norisi pasakyti: „ne, neatrodo, kad su situacija būtų susitvarkyta“.

Dar prieš visiškai pablogėjant sveikatai, Agnės mamą medikai kurį laiką gydė telefonu, skausmas iš pradžių buvo malšinamas vaistais, kurių daugėjo, jie nepadėjo, vėliau mamą teko išvežti su greitąja pagalba. 

Agnė Grigaliūnienė / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

„Drįstu teigti, jog ne viskas yra gerai, kai kalbame apie krizės suvaldymą. Daug žmonių šiuo metu gydymo įstaigose susiduria su begale problemų. Kadangi su mama pasimatyti negaliu, manęs neįleidžia, gerai, kad ji dar gali kalbėti. Dabar medikai atlieka tyrimus, kol kas –  niekas nežino, kas mamai yra. Vienintelis dalykas, kurį dabar galiu padaryti, jai už durų palikti lauknešėlį. Dėkoju medikams ir tik mąstau, ar galėtų dabartinė situacija keistis? Ji yra sunki. Norisi suprasti ir  valdžios vyrus, tik, kad jie vietoje nuolatos atsirandančių problemų sprendimo ir situacijos gerinimo, panašu, kad užsiėmę medaliais. Todėl manau, kad reikalinga visiems apie tokias situacijas kalbėtis. Vardan mūsų visų emocinės ir fizinės sveikatos“. 

Aiškinasi situaciją

Atvejį su dispečerine šiuo metu tiriantis Greitosios medicinos pagalbos stoties vadovas Zdislavas Skvarciany portalui Žmonės.lt teigė, kad į nusiskundimą dėl galimai nemandagaus jo darbuotojų bendravimo buvo sureaguota iš karto, situacija aiškinamasi.

O visiems besikreipiantiems pagalbos direktorius dar kartą priminė, jog greitoji pagalba važiuoja tik ekstremaliais atvejais. Anot jo, reikėtų visuomet išklausyti abi puses. Kasdien dispečerinė sulaukia daugiau nei 1000 skambučių ir stengiasi nuoširdžiai visiems piliečiams atsakyti, tačiau į konsultacijas vežti pacientų jie neturi galimybės.

„Greitoji pagalba atlieka savo funkcijas ekstremaliomis situacijomis, bet žmonės turi įvertinti, kada reikia kviesti greitąją pagalbą. Pas mus dirba slaugytojai, kurie pirmiausia suteikia skubią pagalbą ir tik po to, jei reikia, veža į ligoninę. Dabar tikrai yra problemų su ligoninių pasiekimu, darbuotojai važiuoja pagal iškvietimą ir kartais užtrunka ilgiau, nei paprastai. Tikrai norime padėti, bet vežioti pacientų į ligoninę, kad jie gautų įpratsą konsultaciją, neturime pajėgumo ir tai prieštarautų mūsų atliekamai funkcijai bei nurodymams“, – kalbėjo jis.