Aistrą rašyti atradusi tinklaraštininkė Aistė Svarauskaitė: „Gyvenimo prioritetus kasryt renkamės patys“
Tinklaraštininkė, vienoje žinomiausių kelionių agentūrų „Makalius“ dirbanti vilnietė Aistė Svarauskaitė spinduliuoja meile gyvenimui, kasdien puošiasi plačia šypsena ir yra pasinėrusi į socialinių tinklų vandenyną. Ji kasdien turi milijoną reikalų, tačiau panašu, kad puikiai balansuoja tarp darbo, pomėgių ir laiko, skiriamo šeimai bei draugams.
Aiste, esi itin aktyvi socialiniuose tinkluose, turi savo tinklaraštį. Papasakok, nuo ko viskas prasidėjo?
Aktyviau socialiniuose tinkluose reikštis pradėjau tuomet, kai studijų laikais susikūriau savo tinklaraštį. Prieš tai daug metų sekiau įvairias užsienio blogeres, tačiau niekada neturėjau minčių turėti ir savo blogą. Tačiau vieną dieną mano geriausios draugės paprašė nustoti šnekėti apie įvairius drabužius, susikurti blogą ir apie viską rašyti ten.
Visuomet domėjausi įvairiomis mados ir grožio pasaulio naujienomis, o ir pats rašymas man niekuomet nebuvo svetimas. Taip gana greitai gimė basicapproachblog.com – tikras kūdikis, reikalaujantis labai daug darbo ir priežiūros, tačiau labai mylima mano erdvė, kurioje papasakoju apie tuos dalykus, apie kuriuos stengiuosi mažiau pasakoti draugų kompanijose.
Ne paslaptis, kad dirbi vienoje žinomiausių kelionių agentūrų „Makalius“. Kokios tavo pareigos? Ar jautiesi esanti savo vietoje?
Taip, išties, niekam tai nebėra paslaptis. Nors niekada ir nemėginau to slėpti, tačiau per daug ir nesiafišuodavau. Esu makalius.lt portalo bei socialinių tinklų redaktorė, tad kasdien labai daug keliauju nepalikdama darbo vietos ir dar daugiau apie tas keliones rašau. Šis darbas man atvėrė akis – keliauti yra daug paprasčiau nei mums gali atrodyti.
Galvojame, kaip sunku susiplanuoti, baisu, brangu, tačiau gerai paieškojus ir nugalėjus visas baimes, galima patirti pačių geriausių gyvenimo akimirkų. Šiai dienai jaučiuosi, kad esu ten, kur man patinka būti, tačiau niekada negali žinoti, ką gyvenimas atneš rytoj, ar ne?
Kaip atrodo tavo įprasta diena?
Mano įprasta diena, manau, smarkiai nesiskiria nuo kitų merginų dienų. Išgėrusi rytinę arbatą keliauju į darbą, kur laukia ir rytinės kavos puodelis, ir einamieji darbai. Kartais pasitaiko, kad pietų metu keliauju į kokį nors renginį, tačiau dažniausiai pietūs būna pripildyti smagių akimirkų su kolegomis.
Po darbų manęs dažniausiai laukia tinklaraščio reikalai: fotosesijos, tekstų rašymas, nuotraukų koregavimas, bendravimas su klientais bei dalyvavimas renginiuose. Vėlyvus vakarus ir savaitgalius stengiuosi skirti poilsiui, draugams, knygoms ir ilgiems pasivaikščiojimams gamtoje.
Kaip pavyksta suderinti įprastą darbą su influencinimu? Juk neretai turi daugybę renginių, pristatymų ir panašių veiklų.
Iš tiesų esu net ne kartą sulaukusi klausimo, ar „Makaliuje“ dirbu laisvu grafiku (juokiasi). Tuomet bandau visus įtikinti, kad biure praleidžiu visą darbo dieną ir dar daugiau. Kai manęs paklausia, kaip aš viską suspėju, visuomet atsakau, kad kuo daugiau darai, tuo daugiau padarai. Neslėpsiu, ir pati kartais pamąstau, kad daugiau laiko reikėtų skirti poilsiui, tačiau prioritetus gyvenime kas rytą renkamės mes patys.
Dažniausiai įvairūs renginiai vyksta per pietus arba po darbo valandų, fotografavimui yra skirti vakarai ir savaitgaliai, o tekstus dažniausiai rašau darbo dienų vakarais, nes bent jau savaitgaliais norisi pailsėti nuo rašymo. Kadangi turiu ne tik darbą ir tinklaraštį, tačiau ir įvairių teksto kūrimų užsakymų, kuriuose mano vardo nesimato, klaviatūrą retkarčiais keičiu į gamtą ar knygą.
Pakalbėkime apie socialinius tinklus. Kaip manai, koks turi būti žmogus, kad taptų įdomus „Instagram“ bei „Facebook“ vartotojams?
Manau, kad jeigu žmogus yra įdomi asmenybė realiame gyvenime, tai nesunkiai matysis ir jo socialiniuose tinkluose. Žinoma, jei yra noro būti įdomiu kitiems žmonėms, reikia nebijoti jiems atsiskleisti ir parodyti, kad tu irgi esi lygiai toks pats žmogus kaip ir visi kiti.
Man atrodo, kad nulaižytų žurnalų viršelių era po truputį praeina ir moterys bei merginos socialiniuose tinkluose ieško ne tik patarimų, kaip būti gražiai, bet ir idėjų: ką pasigaminti, kokią knygą perskaityti, kur nukeliauti, ką pamatyti ir kaip puošti ne tik savo išorę, bet ir vidų.
Žinoma, aš ir pati dažnai „Instagram‘e“ arba „Pinterest‘e“ ieškau idėjų drabužių deriniams bei žiūrinėju, kokios yra, pavyzdžiui, rudens grožio tendencijos. Tačiau nereikėtų pamiršti, kad pilna drabužių spinta nepadarys tavęs įdomesne persona.
Kadangi mano „Instagram“ paskyra yra sąlyginai nedidelė, stengiuosi jai skirti tiek laiko, kad pakaktų ir realiam gyvenimui. Seku daugybę merginų, kurios dalinasi kasdieniais išgyvenimais ir nebijau pati jais pasidalinti su savo sekėjais. Fingers crossed – tikiuosi, jie tai pastebi ir vertina.
Vis dažniau pasigirsta kalbų apie tai, kad vadinamieji influenceriai nieko nesukuria apart įvairių prekės ženklų bei paslaugų reklamavimo. Koks tavo požiūris į reklamą?
Aš išvis labai nemėgstu žodžio influenceris, nes daugelis žmonių net nežino, ką šis žodis reiškia, bet vos jį išgirdę ima raukytis. Pastaruoju metu žmonės labai pyksta, kad influenceriai tesugeba reklamuoti įvairias prekes, tačiau nepagalvoja, kad kur bepasisuksi – visur jus pasigaus reklama: televizoriuje, spaudoje, lauke, internete.
Tad normalu, kad besiplečiant nuomonės formuotojų rinkai Lietuvoje, tos reklamos daugėja. Kaip ir visame pasaulyje – tai yra verslas. O kaip nuomonės formuotojas tą reklamą pateikia savo sekėjams – tai jau yra jo kūrybiškumo išraiška.
Aš, asmeniškai, nematau tame nieko blogo, kol žmogaus asmeninis profilis netampa skelbimų lenta. Visuomet dalinuosi tik tais dalykais, kurie man pačiai yra įdomūs ir, manau, kad būtų įdomūs mano sekėjams. Žinoma, yra nemažai influencerių, kurie reklamuoja viską iš eilės.
Bet tokiu atveju reikėtų nepykti, nekreipti dėmesio į tą reklamą ir tiesiog to žmogaus nebesekti. Kam į kažką žiūrėti ir erzintis, kai gali ramiai gyventi? (šypsosi). Prieš tai, kad influenceriai kuria prekės ženklus, tol, kol tie prekės ženklai yra kokybiški, taip pat nieko neturiu. Jiems tai puiki proga pristatyti savo kūrybą daug didesniam ratui žmonių ir proga būti daug greičiau išgirstiems. Dėl to reikėtų ne pykti, o atsistoti ir daryti kažką patiems.
Kaip atsirenki su kokiais ženklais bendradarbiausi? Ar iš reklamos galima papildomai užsidirbti?
Atsirenku gana paprastai. Bendradarbiauju su tais prekės ženklais, kurių produkcija man ir pačiai yra artima bei įdomi. Niekuomet neperžengiu savo asmeninių ribų – jeigu man yra nepriimtina dalintis per daug asmeniais dalykais, reiškia, kad pasiūlymo tikrai atsisakysiu.
Svarbu ir tai, į kokią auditoriją orientuojasi prekės ženklas. Jeigu didžioji dalis mano auditorijos yra moterys virš 25 metų, visus pasiūlymus reklamuoti drabužius, kuriems ir pati jaučiuosi per sena, bei manau, kad jie visiškai bus neįdomūs mano auditorijai – atmesiu.
Iš reklamos tikrai galima papildomai užsidirbti, tačiau jeigu pinigai bus pagrindinis varikliukas, nežinau, kiek ilgai tai tęsis. Aš viską pradėjau iš idėjos ir noro kažkur išreikšti save. Tuo stengiuosi vadovautis ir dabar.
Renginiai – viena, o galbūt net ir svarbiausia influencerių veikla. Kaip manai, ką jie duoda tau pačiai?
Iš tiesų gauname labai daug pakvietimų į įvairiausius renginius, pristatymus. Vieni jų būna paprastesni, kur yra pristatomi tam tikri produktai, kiti – interaktyvesni, kur ne tik sužinome apie naujus produktus, bet ir dalyvaujame įvairiuose workshop'uose.
Bet kokiu atveju, renginiai yra puiki proga pačioms pirmoms susipažinti su įvairiomis naujovėmis ir papasakoti apie jas sekėjams. Be to, tai galimybė susitikti su bendramintėmis, kurioms nėra keista, kad tu viena ranka valgai, kita fotografuoji. Ir, žinoma, iš arčiau susipažinti su kūrėjais, kurie dažnai gali papasakoti įdomių istorijų.
Kuo tau patinka socialiniai tinklai? Ar būtent čia jautiesi galinti pilnai save išreikšti?
Socialiniai tinklai man patinka tuo, kad čia gali susikurti savo asmeninę erdvę, kurioje daliniesi tais dalykais, kurie galbūt nėra įdomūs tavo draugams bei artimiesiems. Labai smagu turėti būrį internetinių draugų, kurių net nematydama realiame gyvenime, galiu atvirai bendrauti ir kuriems mielai pasakoju istorijas.
Žinoma, čia visuomet atsiranda ir minusas, kad socialiniuose tinkluose visi gali būti tuo, kuo nori ir neretai pameta save ir atitolsta nuo tikrojo „aš“. Tačiau tai gali tapti puikia vieta išreikšti save, dalintis savo kūryba su žmonėmis, kuriems ji galėtų būti įdomi.
Kokie tavo tolimesni ateities planai?
Per pastaruosius kelerius metus šiek tiek nustojau planuoti. Nors visuomet būdavau didžiulė planuotoja, bet supratau, kad kuo daugiau planų prisikuri, tuo didesnė tikimybė, kad bent kažkas nepasiseks, o to pasekoje laukia daug streso.
Visuomet sakiau, kad mano gyvenimo tikslas yra būti laiminga, todėl, manau, kad to ir sieksiu. Noriu daug daugiau keliauti, mokytis, siekti užsibrėžtų tikslų ir susikurti savo pasaulį, kuriame gera gyventi.