Ant Milano madų pakylos – karaliai, herojai, roko žvaigždės ir baikeriai
Kaskart Milano madų pakyla nustebina nauju vyro įvaizdžiu. Koks jis bus ateinančią žiemą? Ar šaltąjį sezoną gatvėje iš minios išsiskirs stilingasis Sartro intelektualas, o gal žavės atšiaurus Sicilijos kaimietis arba išsipustęs metropolijų puošeiva? Pažvelgus į kai kurias Milano kolekcijas tapo aišku, kad kitąmet pamatysime visiškai naują itin stilingą ir prabanga dvelkiantį vyrą.
Greičiausiai bus kalta įsibėgėjusi finansų krizė, kad Milane ant podiumo garsūs dizaineriai taip smarkiai ištroško spindesio ir optimistinių spalvų. Juk mados teoretikai teigia, kad prabanga atvirkščiai proporcinga ekonominiams kataklizmams.
Garsiausias Italijos mados duetas dizaineriai Domenico Dolce ir Stefano Gabbana „Metropol“ salėje paskleidė tikrų tikriausią karalystės nuotaiką. Ant podiumo žengė plačiapečiai vyrai karališkomis kailio tunikomis, kurios buvo ištapytos mezginių raštais. Geriau įsižiūrėjus tapo aišku, kad kūrėjai puikiai išstudijavo Sicilijos X amžiaus istoriją, kai saloje išsilaipino užkariautojai normanai. Drabužiuose pavaizduoti įvairūs Sicilijos salą valdę karaliai – Rugero, Guglielmo, Tancredi, Federico II. Podiumu žengė savo prabanga kvapą gniaužiantys vyrai, kurių galvas puošė aukso karūnos.
Ekstravagantiškas ir gundantis atrodė ir Donatellos Versace vyras. Iš vienos pusės tai – atšiaurus kaubojus, iš kitos – elegantiškas stileiva spindinčiu satino kostiumu, kuris traukia žvilgsnį aukso dekoru. Šios mados savaitės metu Donatella išgarsėjo ne tik kaip stilistė, kuri pristatė ant pakylos dailiausių vyrų paradą, bet ir savo moteriška drąsa. Dizainerė žiniasklaidai pareiškė, kad labiausiai ją žavintis šių dienų vyras yra Popiežius Pranciškus.
Donatella neslėpė ir savo nuomonės homofobų atžvilgiu. Ją įkvepia vyras, kuris yra laisvų pažiūrų. Arba, kitaip tariant, šokiruojantis vyras, kuris, nežiūrint į tai, kaip reaguoja visuomenė, myli tą lytį , kuri jam patinka, rengiasi taip, kaip nusprendžia jis pats.
Roko žvaigždę Davidą Bowie priminė „Costume National“ dizainerio Ennio Capasa aprengtas vyras. Kaip teigė po pristatymo pats dizaineris, šiuolaikiniam vyrui trūksta iššūkių, nes be jų – jis miršta dvasiškai. Todėl betoniniu fabriko takeliu žengė optimistiškų spalvų – bordo, kraujo raudonumo, garstyčių, dangaus mėlio – kostiumais iš satino ir šilko tvilo vilkintis vyras. Eilutės dailiai paryškino itin lieknas, panašias į kūrėją įkvėpusios roko žvaigždės, figūras, o komforto įspūdį kūrė švarkai, sujuosti diržu.
Nė kiek ne mažiau drąsus šįmet atrodė Miuccia Prada nuogus raumenis demonstruojantis vyras. Milane revoliucioniere laikoma Miuccia jau nebesižavi pernelyg lieknais, išblyškusiais vyrais. Atvirkščiai, jos rengiama stiprioji lytis gundė minkštais kailiais ir tai buvo žinia, kad laukinė vyro siela trokšta kovoti. Iš kalių „Prada“ pasiuvo liemenes, o dailiomis miško – riešutų, samanų, alyvmedžių – spalvomis paryškino žiemos eilutes. Kolekcijoje ir šįmet nepritrūko žavaus retro prieskonio, kurį „Prada“ meistriškai eksploatuoja kasmet.
Įdomiai ir prabangiai atrodė Johno Varvatos vyras. Kolekciją įkvėpė roko grupė „Kiss“. Languoti bukle megzti paltukai, baltos kelnės ir lyg nertiniai minkšti švarkai dvelkė ypatinga prabanga. Vyrai mūvėjo juodas bepirštes pirštines lyg baikeriai.
Pirmąkart Milane kolekciją parodžiusį šveicarų stilistą Julian Zigerli į savo mados teatrą Bergognone gatvėje priėmė „Giorgio Armani“ mados namai. Kolekcija žavėjo fluorescensinėmis spalvomis, kurios publiką nuteikė pozityviai.
O pats Giorgio Armani šįmet atrodė ramus, saikingas ir tikriausiai patenkino iššūkių vengiančių vyrų skonį. Užtai „armaniški“ vyrai kitąmet galės pasidžiaugti prigludusiais, vyrišką liekną taliją išryškinančiais minkštos lyg nertinis vilnos švarkais. Jiems dizaineris parinko savo mėgstamas debesų, dūmų, grafito, okeano, mielių spalvas.
Rokeriško azarto į Milano mados kuluarus įnešė britas Philippas Pleinas, kurio moteriška kolekcija jau pernai Milane sukėlė šoką. Jis parodė italams – turėti savo stilių, reiškia provokuoti, erzinti ir stulbinti preciziškomis siūlėmis ir audinių prabanga. Philippo Pleino vyrai mėgsta linksmintis kiaurą naktį, jie nebijo technologiškų žaižaruojančių audinių, kurie, atrodytų, tinka tik scenai, bet iš tikrųjų, atrodo žavingai ir dvelkia kvapą gniaužiančia kosmoso erdve, kuri itin įkvepia šių dienų vyrą.
Verta atkreipti dėmesį ir į „Moncler“ mados namų aprengtą vyrą – tai labiausiai pasaulyje klastojamas ženklas. Kokia jo paslaptis, nežino niekas. Bet greičiausiai tai – drąsa, iššūkiai ir puiki „Moncler“ mados namų Milane sukurta scenografija, kuri Italijoje yra retenybė, būdinga galbūt tik Sardinijos dizaineriui Antonio Marras. Šįmet „Moncler“ prezentacijoje dalyvavusiems žiūrovams apraibo akys nuo rombų motyvų – toks margas kitą žiemą bus vyras. Ar jis neatrodys juokingas, vilkėdamas jojiko kelnėmis ir rombais margintu švarku? Galbūt. Bet tik tiems, kurie stokoja sveikos ironijos.
Nei ironijos nei elegancijos šįmet nepritrūko „Daks“ vyrui. Jis priminė dieviškai gundantį Sicilijos mafijozą iš Corleonės miestelio Toto Riina, amžinai akis slėpusį po kepuraite su snapeliu „Coppola“.
Į klausimą, kokius vyras kitąmet avės batus, manau, geriausiai atsakė mano jau minėtas Antonio Marras. Jie bus iš tolo matomi – kartais dvispalviai, kartais su labai storu grublėtu padu, bet visada – iš aukščiausios kokybės odos. Ir nebūtinai jiems pasiūti turi būti nužudytas krokodilas. Tiesiog šių dienų mada taip aukštai pakėlė technologijų kartelę, kad net iš plonytės tapyro odos galima išformuoti tokius patogius spindinčius batus, galima juos inkrustuoti metalo kniedėmis ir suteikti jiems tokią prabangą, jog vyras jaus komforto būseną lyg arabų šeichas.
Argi ne to siekė Milano dizaineriai? Esu įsitikinusi – stiprioji lytis kitąmet jausis pakylėta virš kasdienybės, kaip dar niekada, pasitikės savimi ir bus visapusiškai patenkinta.
J.J.