Antrąją „Loftas Fest“ naktį – laukinis Mykki Blanco šėlsmas ir linksmybės iki ryto
Šeštieji „Loftas Fest“ metai, penkios scenos, daugiau nei 50 grupių ir atlikėjų iš įvairiausių pasaulio šalių (nuo JAV ir Islandijos iki Ibizos ir Irzaelio), beveik 200 muzikantų, 40 menininkų, pusšimtis dizainerių, 60 delegatų, tiek pat savanorių, beveik 60 techninių darbuotojų, kiek daugiau nei 10 organizatorių ir tik 2 dienos pramogų – šeštasis muzikos ir menų festivalis „Loftas Fest“ baigėsi.
Šeštadienį paryčiais baigęsis festivalis šiemet visus kvietė su šūkiu, kad miestas turi akis ir ausis, kai „Loftas“ atveria duris. Kasmet rudenį po kelis tūkstančius žiūrovų į industrinį „Lofto“ kiemą priviliojantis festivalis šiemet, kaip ir pernai, didžiąją dalį savo programos siūlė išgirsti ir pamatyti nemokamai. Mokėti reikėjo tik už pagrindinių festivalio žvaigždžių koncertus vykusius vidinėje „Lofto“ scenoje „Ballantines Stage“. Šeštadienį šioje scenoje pasirodė britų atlikėjas Pauli, iš Izraelio atvykęs duetas „Echo&Tito“, „Deep Shoq“ ir „Boikafe“, tačiau daugiausiai dėmesio sulaukė lietuvio Mesijaus, koncerto metu išdavusio, kad naujausias jo albumas pasirodys jau lapkričio mėnesį, pasirodymas, ir ekstravagantiškas amerikiečių reperio Mykki Blanco šou.
Praleidusieji galimybę gyvai pamatyti šią „queer rap'o“ žvaigždę turėtų nusigraužti nagus, nes jos pasirodymas buvo toks laukinis ir nekontroliuojamas, kokio „Lofto“ sienos jau seniai nebuvo mačiusios. Vos kelias minutes praleidęs scenoje, Mykki Blanco pareiškė, kad jam nepatinka būti toli nuo žiūrovų, todėl netrukus nulipo nuo scenos ir kone visą koncerto laiką šėlo minioje. Taisyklių nemėgstantis, bet improvizacijas dievinantis M. Blanco, prieš pasirodymą „Loftas Fest“ scenoje nerepetavo nei minutės, todėl pasirodymo metu jis darė viską, kas tik šovė į galvą tą akimirką: trypė ant kolonėlių, it plunksneles kilnojo apsaugines tvoras, demontravo nuogą užpakalį, į dalis suplėšė dekoratyvinę palmę ir vėliau ją po lapą išdalino žiūrovams. Vietoje nenustygstantis atlikėjas vieną akimirką šėlo minioje, kitą prie baro užsisakinėjo kokteilį, pasirodymo metu net spėjo išbėgti į lauką parūkyti, bet to vidinėje „Lofto“ scenoje šėlstantys žiūrovai nė nepastebėjo. Euforijoje buvo ne tik į „Loftą“ susinkę amerikiečio gerbėjai, bet ir pats Mykki Blanco, kurio jau aštuntą valandą ryte laukė skrydis į Londoną. Tačiau iškart po pasirodymo lauke tarp gerbėjų dar vieną cigaretę prisidegęs M. Blanco pareiškė, kad skubėti atgal į viešbutį jis nė neketina ir drauge su gerbėjais patraukė į iki paryčių grojusią techno sceną. Joje šeštadienio naktį grojo „Dotcah Haus“, Jack Krass, Alex Krell, Mist, Tamis, Narti.
Vienoje populiariausių šių metų festivalio scenų – „Kalnapilis Europavox“ scenoje, abi festivalio dienas grojo dešimt atlikėjų iš aštuonių Europos šalių. Šeštadienio vakaro joje daugiausiai dėmesio sulaukė lietuvių „ba.“ pasirodymas. Lauke įsikūrusią sceną užgulė minią žiūrovų, kurie drauge su „ba.“ lyderiu Benu kartu dainavo kone visas dainas. Abejingų nepaliko ir populiariausi Islandijos reperiai „Ulfur Ulfur“ bei genialiu muzikos eksperimentatoriumi tituluojamas Rico Loop iš Berlyno bei Ibizos. „Europavox“ scenoje šeštadienį taip pat pasirodė „Mork“ iš Vengrijos ir „VonKuusk“ iš Estijos.
Antrąją festivalio dieną užsienio atlikėjų netrūko ir įdomiausiems Lietuvos ir Europos talentams skirtoje „What's Next in Music?“ scenoje. Šeštadienį ją atidarė lietuvis „Afrao“, vėliau pasirodė lietuviai St. Stereo, „Meandi“, „SillyCut“, „Z on A“, „Awlnight“ ir „Senary“ iš Baltarusijos bei škotas „Melvitronica“. Staigmena šioje scenoje tapo brito Pauli pasirodymas – prieš kelias valandas jis buvo ką tik nulipęs nuo pagrindinės „Lofto“ scenos.
Didžiulėje nemokamoje festivalio teritorijoje visas dvi dienas lankytojai neturėjo kada nuobodžiauti – kone kiekvienoje erdvėje jų laukė įspūdingi reginiai – šviesos instaliacijos, meno skulptūros ir kvapą gniaužiantys gatvės meno piešiniai ant sienų. Kai kurie jų apėmė visą pastatą ir drąsiai pretenduoja tapti didžiausiais gatvės meno kūriniais Vilniuje. Parodos ir meno pasirodymai – visa tai buvo unikalios meno galerijos „Open Gallery“ programos dalis. Ši galerija vilniečiams ir miesto svečiams bus pasiekiama ir po festivalio – t. y. ją galima lankyti bet kada. „Open Gallery“ galerija yra nemokama.
Jos atidarymo metu veikė ir „Art Stage“ scena, kurioje vyko intriguojantys meno performansai. „Art Stage“ šeštadienį buvo rodomi „Okaruko“ ir „Apeirono teatro“ spektakliai, grojo naujuoju vardu „Apola“ prisistatantis Markas Palubenka. Festivaliui vėl tapus kone „miestui miesre“, jame buvo galime rasti beveik viską – nuo naktinės mados mugės, šviečiančių sūpynų iki kino teatro ir net grožio salono!
Festivalyje stiliaus ir mados gerbėjai ilgiausiai užtrukdavo naktinėje mados mugėje „Uptown Market: Midnight Shopping“. Joje buvo galima ne tik įsigyti stilingų pirkinių, bet ir pakeisti savo stilių – „UFF“ grožio studijoje dirbo būrys kirpėjų, merginų laukė patyrusios makiažo meistrės, o vyrus dailino barzdaskučiai.
Šeštasis „Loftas Fest“ festivalis tradiciškai žymi ir naują menų fabriko „Loftas“ sezoną. Jau labai greitai „Lofte“ geros muzikos gerbėjai bursis į brito „Fink“ ir Micheles Gurevic (ex Chinawoman) koncertus.