Antroji „Mados infekcijos“ diena: vyriškų kolekcijų stiprybė ir spalvų pliūpsnis
Ištikimiausi mados gerbėjai, nepaisydami į Lietuvą grįžusios žiemos, šeštadienio vakarą vėl šurmuliavo sostinės Šiuolaikinio meno centre. Jau antra diena čia vyko didžiausias Lietuvoje mados renginys – festivalis „Mados infekcija“.
Penktadienį, pirmąją festivalio dieną, žiūrovai išvydo 8-ias kolekcijas, tokia pat mados dozė laukė ir antrąją festivalio dieną. Šeštadienį savo kūrybą ant druskos kalnų supamo podiumo vėl pristatė ne tik lietuviai, bet ir užsieniečiai – kūrėjų duetai iš Lenkijos bei Latvijos.
Pirmoji kolekcija: Akvilė Jančauskaitė/#SWIMFUL
Antroji „Mados infekcijos“ diena prasidėjo jaunos dizainerės Akvilės Jančiauskaitės, bendradarbiavusios su kinų dizainere Fiona Uyen, kolekcijos #SWIMFUL pristatymu. Mišri vyrams ir moterims skirta kolekcija akino balta spalva ir gaivino mėlynais tonais.
Dizainerių dueto įkvėpimo šaltiniu tapo baseinas ir vandens gaiva. Todėl neatsitiktinai kolekcijoje dominavo ne tik mėlyni ir žydri tonai, bet ir „šalti“ audiniai, ištisinės linijos, primenančios žymėjimą baseine, printai, tarsi atkartojantys vandens virpėjimą.
Baseino, vandens temą dar labiau įtvirtino ir modeliams sukurtos šukuosenos – banguotos plaukų sruogos, galvas puošusios plaukimui skirtos kepuraitės, dekoratyvūs akiniai masyviais rėmeliais.
Antroji kolekcija: Liucija Kvašytė/Ruduo/žiema 2017
Antroji savo kolekciją pristatė pernai „Mados infekcijoje“ debiutavusi dizainerė Liucija Kvašytė. Negausi, tik 12-os modelių, tačiau konceptualiai tvirtai „pakaustyta“ kolekcija jau nuo pirmojo modelio pavergė publiką – kone kiekvienas jų buvo pasitinkamas plojimais.
Kaip prieš mados šou pasakojo pati dizainerė, savo kolekciją ji kūrė jungdama religinį paveldą ir pankų subkultūros detales. Ir nors pati kūrėja kiek abejojo, ar publika perskaitys tokį kolekcijos kodą, iššifruoti jį nebuvo taip jau sunku.
Dizainerė labai įdomiai ir sėkmingai derino drąsius, modernius siluetus – bomber jacket, ilgi paltai, plačios kelnės – su iš liturginių rūbų pasiskolintu dekoru: preciziškais gobelenus primenančiais siuvinėjimais, votų imitacijomis ir panašiais elementais.
Trečioji kolekcija: Diana Paukštytė/„Mėnulio vaikai”
Diana Paukštytė, „Mados infekcijoje“ dalyvavusi jau 7-ąjį kartą, pristatė moterims skirtą dvispalvę – juodai-baltą – kolekciją, kurią vainikavo vienintele kita spalva – ryškiai raudonai – nuspalvinta ilga suknelė.
Dizainerė šia kolekcija liko ištikima savo braižui: sudėtingos konstrukcijos, daug drapiruočių, plisė, netikėtų iškirpimų ir asimetrijos. Lengvus plevenančius audinius ji derino su sunkesniais, standesniais, žaidė skirtingais ilgiais ir sluoksniavimu.
Ketvirtoji kolekcija: Lina Gudanavičiūtė/„Inside Out”
Po pirmosios renginio petraukos žiūrovams grįžus į savo vietas, ant festivalio podiumo žengė dizainerės Linos Gudanavičiūtės kolekciją pristatę modeliai.
Išskirtinai moterims skirtoje kolekcijoje dominavo denimas ir trikotažas, juoda, balta, mėlyna spalvos, papildytos sidabru spindinčio audinio.
Dizainerė yra prisipažinusi, kad jai įdomiausia kurti rūbus realiai moteriai, ją labiausiai įkvepia realus gyvenimas, tad ir kolekcija buvo gana rami ir nuosaiki, ant podiumo pristatytus drabužius labai lengva įsivaizduoti dėvimus tiesiog kasdien, gatvėje.
Modeliai vilkėjo įvairių siluetų sukneles, sijonus, tunikas, kurių siluetai įvairavo nuo prigludusių iki oversized, daugelis rūbų siekė kelius ar vilnijo vos žemiau kelių.
Penktoji kolekcija: Mantas Bartkus ir Neringa Martinėnaitė/„Vi”
„Mados infekcijai“ įsibėgėjus, savo debiutinę kolekciją ant festivalio podiumo pristatė šių metų konkurso „Injekcija“ nugalėtojai – Manto Bartkaus ir Neringos Martinėnaitės duetas.
Tik vyrams skirta kolekcija dvelkė sportiška elegancija ir gatvės stiliumi. Joje dominavo džemperiai, plačių šortų ir spalvotų tamprių deriniai, daugelis modelių ant galvos buvo užsivožę kepuraites su snapeliu, o ant pečių į taktą žingsnių ritmui lingavo didžiulės kuprinės.
Dizaineriai naudojo natūralius ir dirbtinio pluošto audinius, akį traukė blizgios detalės, kurias (o taip pat puikiai ištreniruotus modelių kūnus) publika palydėjo plojimais. Pusnuogiai kūnai, kolekcijoje naudojamų audinių blizgesys, o taip pat šou papildžiusios kompiuterinės projekcijos neblogai perteikė šiuolaikinio ekshibicionizmo ir noro visiems patikti idėją.
Šeštoji kolekcija: MAREUNROL’S/„Unexpected sources|AW 2016/17“
Antrąją „Mados infekcijos“ antrosios dienos dalį pabaigė viena stipriausių ir brandžiausių šių metų festivalio kolekcijų, kurią pristatė latvių duetas MAREUNROL’S.
Nuosekli ir nenuobodi, puikiai spalviškai sustyguota ir išpildyta kolekcija jungė gamtos elementus ir urbanistiką, retro dvelksmą ir avangardą, Rytus ir Vakarus.
Kolekciją sudarė akivaizdžiai puikiai sukonstruoti dukslūs paltai ir švarkai, plačios kelnės. Modelių galvas puošė standžios skrybėlės, stipriai dengusios veidus ir puikiai papildžiusios kinematografiškus, personažus kuriančius kostiumus.
Septintoji kolekcija: KAASKAS/„Not By Words But By Things“
Paskutiniuoju svečių pasirodymu šių metų festivalyje tapo seserų iš Lenkijos, prisidengusių kūrybiniu pseudonimu KAASKAS, kolekcija. Jaunų dizainerių kūryba sulaukė kone visuotinių renginio žiūrovų simpatijų ir nieko keisto, nes ant podiumo žengė modeliai, vilkėję žavias lengvas sukneles, kokias mielai dėvėtų bet kuri moteris.
Tai buvo viena iš spalvingiausių šios dienos kolekcijų – viena kitą keitė žalsva, raudona, melsva ir kitos spalvos, marginti audiniai, dominavo mini, midi ir kelius siekiančios suknelės ir sijonai, plačios kelnės ir kiulotai.
Modeliams sukurtą įvaizdį puikiai išbaigė sudėtingos kasų bei kuodų šukuosenos ir storapadės basutės pintu padu. Daugelio derinių elementu tapu lengvutės skarelės ir šalikėliai, vijęsi modeliams ant rankų, kaklo, įverti į auskarus, o taip pat lengvo audinio rankinės-terbelės, kurias modeliai nešėsi rankose po dvi.
Išbaigta, simpatiška, dėvimų rūbų kolekcija, be jokio ekstravagancijos ar maišto prieskonio.
Aštuntoji kolekcija: Sandra Straukaitė/„CHAOS.S.”
Festivalio idėjinės vadės ir kūrybos vadovės Sandros Straukaitės kolekcijos sulaukė ištikimiausieji mados mylėtojai – ji pabaigė šių metų „Mados infekciją“. Tiesa, priešingai, nei kai kuriais ankstesniais metais, šiemet salė iki pat pabaigos išliko beveik pilna.
Ir laukti išties buvo ko – dizainerė pristatė spalvų ir siluetų įvairovės kupiną kolekciją vyrams bei moterims, puikiai demonstruojančią, kaip liekant ištikimai savo kūrybos braižui ir principams, kaskart įmanoma kaustyti dėmesį ir stebinti.
Oversize lietpalčiai ir švarkai, plačios trumpintos kelnės ir tamprės, trumputės suknelės ir išpūsti bomberiai, spalvos – nuo rusvos ir pilkos iki flamingo rožinės ir kone neoninės geltonos – chaosas pagal Sandrą Straukaitę tryško fantazija ir veržlumu.
Visus modelius, kolekcijos pristatymo pabaigoje tiesiog susėdusius prie sienos priešais žiūrovus, vienijo pankiški Davide'o Bovie įvaizdį kūrę perukai ir tamsus akių makiažas.