Apdovanotos Kanų liūtų reklamos: asmenukės šunims, šiukšlių salos ir D.Trumpo „Twitter“ biblioteka
Birželio 18-22 d. Prancūzijoje vykstančiame reklamos ir kūrybiškumo festivalyje „Kanų liūtai“ kasdien išdalinama dešimtys apdovanojimų geriausioms reklamos kampanijoms. Jų temos itin įvairios: nuo globalinių plastiko taršos problemų iki JAV Prezidento Donaldo Trumpo „Twitter“ bibliotekos, nuo patyčių internete problemos iki prietaiso, tinkamo šunų asmenukėms. Pristatome keletą įsimintinų kampanijų, triumfavusių Dizaino, Radijo ir Audio, Lauko reklamos bei „Mobile“ kategorijose.
Šiukšlių salos
Grand Prix dizaino kategorijoje laimėjusi kampanija „Trash Isles“ („Šiukšlių salos“, liet.) atkreipia dėmesį į plastiko šiukšlių sankaupą Ramiajame vandenyne, savo dydžiu prilygstančią Prancūzijai. Šią problemą ne tik ignoruoja pasaulio valstybių vyriausybės ir Jungtinės Tautos, apie ją nenutuokia didžioji dalis pasaulio gyventojų. Siekdami atkreipti visuomenės ir politikų dėmesį, kūrėjai pristatė koncepciją: ši šiukšlių sankaupa – dar vieną pasaulio valstybė. „Šiukšlių saloms“ sukurta vėliava, pašto ženklas, paso pavyzdys, pažymėtos „valstybės“ sienos. Minint pasaulinę vandenynų dieną, portalas „LAD Bible“ kartu su „Plastic Ocean Foundation“ kreipėsi į Jungtines Tautas, kviesdami pripažinti „Šiukšlių salas“ oficialia valstybe. Tokiu atveju kitos pasaulio šalys būtų įpareigotos šia nauja „valstybe“ rūpintis. Nors Jungtinės Tautos įvertino „kampanijos kūrybiškumą“, sprendimas iki šiol nepriimtas.
Kitoks futbolo mačas
Pietų Afrikos Respublikos (PAR) medicinos tyrimų organizacijos duomenimis, 40 proc. PAR gyventojų vyrų kasdien smurtauja prieš moteris. Po futbolo varžybų šie skaičiai smarkiai išauga, o pagrindinis pasiteisinimas suverčiamas alkoholiui. „Radio & Audio“ kategorijoje Grand Prix laimėjusią kampaniją „Soccer Game for A Change“ inicijavo didžiausias PAR alaus prekinis ženklas „Carling Black Label“. Alus – ne pasiteisinimas dėl smurto, o kovotojas prieš smurtą. Kaip tai pasiekti?
Prieš didžiausią nacionalinių futbolo komandų susitikimą į aikštę išėjusios moterys pradėjo dainuoti futbolo himną. Įpusėjus kūriniui, įprastus žodžius pakeitė šie: „Jo komanda pralaimėjo ir jis geria / Kokį pasiteisinimą aš išgirsiu, jei tai baigsis muštynėmis? / Tai daugiau nepasikartos, meile. / Kiek mūsų šiąnakt išgirs šiuos žodžius? / Nėra jokio pasiteisinimo. / Tikri vyrai taip nesielgia.“
Šiuo pasirodymu viskas nesibaigė. „Carling Black Label“ savo alaus skardines apipavidalino žodžiais #NoExcuse („jokio pasiteisinimo“, liet.). Kampanija patraukė ne tik nacionalinės bei pasaulinės žiniasklaidos dėmesį. Su šūkiu #NoExcuse išėję į gatves protestuotojai kreipėsi į Pietų Afrikos Respublikos vyriausybę dėl smurto aukas saugančio įstatymo įtvirtinimo.
Prezidento, kuris neskaito, biblioteka
Visi Jungtinių Amerikos Valstijų Prezidentai nuo Franklino Roosevelto laikų turi savo bibliotekas. Tačiau kokią biblioteką visuomenei pristatys Donaldas Trumpas, viešai pareiškęs, kad tiesiog… nieko neskaito? „The Daily Show“ laida realiems lankytojams įkūrė Donaldo Trumpo „Twitter“ biblioteką („The Donald J Trump Presidential Twitter Library“), pristatančią „svarbiausius“ JAV prezidento darbo dokumentus – pasisakymus „Twitter“. Kampanija laimėjo Grand Prix Lauko reklamos kategorijoje.
Asmenukės šunims
Viena labiausiai auditoriją pralinsminusių reklamų, laimėjusi auksą Mobile kategorijoje – „Pedigree“ užsakymu sukurta reklama „SelfieStix“, pristatanti prie telefono tvirtinamą skanėstą šunims, kuris leidžia augintiniams „ištverti“ asmenukę su šeimininku.