Atlikėja Billie Eilish – „Netflix“ eros Kurtas Cobainas

Billie Eilish/Vida Press nuotr.
Billie Eilish/Vida Press nuotr.
Šaltinis: „Žmonės“
A
A

Gruodį jai sukako tik aštuoniolika, tačiau per porą pastarųjų metų Billie Eilish tapo viena tituluočiausių muzikos žvaigždžių, „Billboard“ žurnalo metų moterimi ir rimta pramogų verslo figūra.

Tokia rimta, kad kartais yra vadinama „Netflix“ eros Kurtu Cobainu: grupės „Foo Fighters“ lyderis Dave’as Grohlas sako, kad jo dukros klausosi Eilish taip fanatiškai kaip dešimtojo dešimtmečio paaugliai – „Nirvanos“, kurioje jis grojo. Ir nors turbūt nedera jaunų žvaigždžių gretinti su garsiais atlikėjais, kas atsisakytų būti lyginamas su legenda.

Juolab, kad Billie Eilish Pirate Baird O’Connell (įvertinkite tėvų fantaziją pavadinant vaiką!) neatėjo iš niekur: visa jos šeima – muzikantai. Brolis ir mama rašo dainas, tėtis – pianistas, groja ukulele. „Vaikystėje tėtis įrašydavo įvairių atlikėjų – nuo „The Beatles“ iki Avril Lavigne – kompiliacijas ir mes iš jų mokydavomės, – interviu „Teen Vogue“ pasakojo Billie. – Mėgau klausytis tų įrašų. Nuo aštuonerių dainavau Los Andželo vaikų chore, tai labai padėjo tobulinti techniką, supažindino su klasikinės muzikos žanrų įvairove ir atskleidė jos grožį. Vienuolikos ar dvylikos pradėjau rašyti dainas – tai geras būdas išreikšti jausmus. Daug dirbu su broliu, puikiu dainų kūrėju.“

Finneas O’Connellas (22) – išties visų Billie dainų, be kita ko, ir debiutinės bei jau kultinės „Ocean Eyes“, ir hito „Bad Guy“ bendraautoris ir prodiuseris. Sėkmės receptas – ne paslaptis: gimti muzikalioje ir draugiškoje šeimoje, neiti į mokyklą (abu jaunieji O’Connellai mokėsi namuose), nuo vaikystės norėti dainuoti ir šokti, o paskui su broliu parašyti dainą ir įkelti į socialinį tinklą. Taip per vieną 2016-ųjų lapkričio naktį penkiolikmetė tapo garsi.

Billie Eilish/Vida Press ir soc. tinklų nuotr.
Billie Eilish/Vida Press ir soc. tinklų nuotr.

„Bilboard“ metų moters titulas aštuoniolikmetei skamba gal kiek ironiškai (Billie – jauniausia žvaigždė, pelniusi šį apdovanojimą), tačiau, žurnalo redaktorės Hannah Karp žodžiais, supurčiusi muzikos ir pramogų industriją Billie padarė milžinišką poveikį pačiai laiko dvasiai. O gebėjimas kalbėtis su Z karta, padėti paaugliams ir jaunimui jaustis reikalingiems nūdienos visuomenėje iškėlė ją į populiariausiųjų viršūnes ir „atvėrė šiai kartai, ryškiai dažančiai plaukus ir apdovanotai įžvalga, naujus horizontus“.

Šiek tiek įmantru, šiek tiek miglota, bet iš esmės taiklu. Dar nepasirodžiusio Billie pirmojo albumo „When We All Fall Asleep, Where Do We Go?“ išankstiniai užsakymai pranoko visus „iTunes“ rekordus, bilietai į turus dingsta per kelias dienas, antrojo albumo nekantriai laukiama. Įvertinimų sąrašas irgi pribloškia: du MTV Europos muzikos apdovanojimai, trys MTV vaizdo muzikos apdovanojimų statulėlės, du „American Music Awards“ (AMA) titulai, šešios artėjančių „Grammy“ nominacijos: Billie – jauniausia dainininkė, kada nors pretendavusi tapti metų debiutante, metų albumo ir metų dainos bei metų įrašo autore, taip pat nominuota už geriausią popmuzikos pasirodymą ir geriausią popmuzikos albumą!

Billie Eilish/Vida Press ir soc. tinklų nuotr.
Billie Eilish/Vida Press ir soc. tinklų nuotr.

Jos brolis ir prodiuseris išduoda, kad antrasis albumas bus labiau eksperimentinis: jiedu su seserimi dar tikrai turi ką papasakoti. O pati Billie sako tikinti, kad jos muzika įkvepia siekti tikslo negalvojant, ką mano kiti. „Aš – išties keista (dainininkė turi Tureto sindromą, pasireiškiantį įvairiais tikais, ją ištinka sinestezija – taip vadinasi kelių pojūčių ar suvokimų atsiradimas, išgyveno depresiją – red. past.). Ir žinote, ką? Man tai patinka, tai – mano ypatumas, būti keistai – smagu. Svarbu tik jūs ir jūsų gyvenimas. Darykite, kas patinka.“

Ant bet kokio raudono kilimo negalima nepastebėti ypatingo Billie Eilish stiliaus jausmo. AMA ceremonijoje ji pasirodė su pižamą ar bitininko kostiumą primenančiu „Burberry“ deriniu ir šlepetėmis – nuo to mados bendruomenė aikčiojo kelias dienas. Mėgsta laisvus, patogius drabužius, turi silpnybę išskirtiniams, retų kolekcijų baiskedžiams, grandinėms ir fantastinių spalvų plaukų dažams. „Man patinka drabužiais išreikšti save. Nebijau vertinimų – nieko tokio, jei kam nors nepatinka, kaip rengiuosi. Kiekvieną dieną stengiuosi vilkėti naujai ar maišyti ankstesnius derinius. Piešiu ant batų, išverčiu marškinėlius, nukerpu kelnes. Derinu pigių prekių parduotuvių radinius ir garsių prekių ženklų drabužius. Mėgstamiausi – „Gucci“, „Fendi“, „Off-White“ ir „Golf Wang“, – sako ji.

Industrijos kuluaruose ne visi mėgsta ambicingą debiutantę. Šnabždamasi, kad Eilish – „Interscope Records“ įrašų kompanijos projektas ir kad begėdžiai rinkodarininkai eksploatuoja depresyvios paauglės, turinčios sindromą ir besirūpinančios ekologija, įvaizdį. Tačiau vargu ar Eilish rūpi gandai. O ir prašymas nesinešti į koncertus plastikinių stiklinių bei šiaudelių ir deramai sutvarkyti šiukšles po pasirodymo – tik pagirtinas. Kaip ir sprendimas įkurdinti salėse, kuriose vyksta pasirodymai, ekologijos miestelius, kur žmonės galėtų daugiau sužinoti apie klimato kaitą. Pasiūlymas gerbėjams remti organizaciją „Global Citizen“ ir taip gauti nemokamus bilietus į koncertus – irgi puikus. Atstokit, skeptikai, projektas pavyko!