Audringa Fridos Kahlo meilės istorija Tadą Rimgailą ir Kristiną Navickaitę-Tiną įkvėpė aistringam šokiui
2012-aisiais LNK šokių projekte „Kviečiu šokti. Pažadinta aistra“ po dramatiško finalo antroje vietoje likę daugelio žiūrovų favoritais laikyti šokėjai Tadas Rimgaila ir Kristina Navickaitė-Tina bičiuliaujasi iki šiol – charizmatiška pora ant parketo sukasi ir vėl. Tiesa, ne kokiame nors šokių projekte, o trumpam įkūniję vienos garsiausių menininkų porų – Meksikos dailininkės Fridos Kahlo ir jos vyro dailininko Diego Riveros – meilės ir kančios istoriją.
Vasario 21-ąją Vilniaus knygų mugėje bus pristatyta biografės ir istorikės Hayden Hererra parašyta biografinė knyga „Frida“. Su dramatiška dailininkės gyvenimo istorija skaitytojai bus supažindinti netradiciškai – jautriu ir emocionaliu šokėjo Tado ir Tinos šokiu, kurio choreografija rūpinosi Ieva Norkūnienė.
Pirmadienio vakarą šokėjai dėliojo paskutinius štrichus – generalinėje repeticijoje atliko šokį, kuris, kartu su aktoriaus Vytauto Kontrimo skaitomomis ištraukomis, penktadienį pristatys neeilinę vienos garsiausių Meksikos dailininkių gyvenimo istoriją.
Iškart po repeticijos tiek Tina, tiek Tadas atrodė vis dar negalintys „išeiti“ iš šokio ir įsijautimo. „Nelengva buvo pasinerti į tokią dramatišką istoriją. Nežinau, ar man tikrai pavyko gerai įkūnyti heroję, bet stengiausi parodyti tai savaip, kaip galbūt pati jausčiausi, jeigu iš tikrųjų būčiau Frida. Mes abu pabandėme įsijausti į istoriją ir perteikti ją taip, kaip mums atrodė geriausia“, – portalui Žmonės.lt sakė itin emocionaliai šokusi Tina.
Tuo tarpu T.Rimgaila teigė, kad jį patį labiau įtraukė ne tiek jo įkūnijamas Diego, kiek pati Fridos meilės istorija ir jos asmenybė. „Nepasakyčiau, kad Diego buvo labai ryškaus charakterio. Jis man pasirodė labiau keistas, negu įdomus. O štai Fridos asmenybė tikrai labai įdomi“, – sakė jis.
Šokyje jiedu virto aistringa pora – mylinčia, nekenčiančia, besipykstančia ir vėl susitaikančia... Jausmai Fridos ir Diego meilės istorijoje šokinėjo nuo nulio iki paties aukščiausio taško, todėl šokis buvo kupinas emocijų ir dramatizmo.
„Norint pavaizduoti šokiu dramą ar sudėtingą asmenybę svarbu neperspausti, pajusti tą tokį aukso viduriuką, kad žiūrint į šokėjus neatrodytų, kad jų kančia netikroviška, suvaidinta“, – svarstė Tina, kuriai šokio metu puikiai pavyko perteikti Fridos meilės kančią. Šokėjai ne kartą drėko akys nuo ašarų ir stiprių emocijų.
„Statyti šokį apie kančią bet kokiu atveju yra įdomiau, negu juokinti. Mudu su Tina apskritai kiek esame šokę kartu, tai mums labiausiai tiko ir patiko dramatiškos choreografijos. Tiesiog gal būna tam tikri žmonių tipažai. Vieniems labiau tinka linksmi šokiai, o mūsų turbūt net pati išvaizda ir vidus linkę į dramatizmą“, – svarstė Tadas.
Paklausti, ar anksčiau domėjosi dailininkės gyvenimo istorija, šokėjai teigė žinoję apie ją, tačiau niekada nebuvo įsigilinę į dramatišką meilės, kančios ir kūrybos kupiną gyvenimą.
Mūsų turbūt net pati išvaizda ir vidus linkę į dramatizmą.
„Aš, tiesą sakant, žinojau, kad buvo tokia dailininkė, bet niekada nebuvau įsigilinęs į jos biografiją. Dėl šokio pasižiūrėjau filmą, statytą pagal jos gyvenimo biografiją ir, atvirai kalbant, įsivaizdavau ją dar labiau nučiuožusią negu kad ji iš tikrųjų buvo. Bet asmenybė, be jokios abejonės, tikrai įdomi“, – sakė T.Rimgaila.
Tuo tarpu Tina tikino ją įsiminusi dėl neeilinės išvaizdos, tačiau nežinojusi sudėtingų jos biografijos vingių. „Aš labiau ją buvau įsiminusi dėl jos stiliaus ir įvaizdžio – nebuvau įsigilinusi į gyvenimo istoriją. Namų darbai ir buvo įsigilinti – juk kitaip nebūčiau galėjusi įsijausti šokyje. Istorija tikrai verta dėmesio“, – neabejojo trumpam prie dramatiško Fridos gyvenimo prisilietusi Tina.