„Balenciaga“ sukėlė pasaulinį skandalą: šokiruojančioje reklamoje – vaikai ir sekso simboliai

„Balenciaga“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama / „Instagram“ nuotr.
„Balenciaga“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama / „Instagram“ nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Mados namų „Balenciaga“ vardas aidi skandaluose – pasipiktinimą sukėlė prekės ženklo 2023-ųjų pavasario-vasaros kolekcijai skirtos reklamos, kuriose nederamai vaizduojami vaikai.

Pasaulį šokiravusi „Balenciagos“ reklaminė kampanija dienos šviesą išvydo praėjusią savaitę. Kaip rašo „Daily Mail“, daug dėmesio sulaukusi reklama skirta 2023-ųjų pavasario ir vasaros kolekcijai, pristatytai šį rudenį Paryžiaus mados savaitėje.

Pristatydami naująją kolekciją, mados namai džiaugėsi, kad ši apima dešimtis naujų produktų, pradedant nuo kasdienių daiktų iki riboto tiražo kolekcinių gaminių ar net pagal užsakymą pagamintų baldų. „Balenciaga“ dėmesį skyrė ir naujajai šventinių dovanų kolekcijai, kurios reklama ir įvėlė prekės ženklą į didžiulį skandalą.

Pristatydama reklamą, „Balenciaga“ teigė, kad naujoji šventinių dovanų kampanija orginaliai perteikia „Žaislų istorijas“ ir aptaria tai, ką žmonės patys renka ir gauna dovanų. Tiesa, kad ir kaip originaliai „Balenciaga“ norėjo pasirodyti, mados namų reklama nebuvo sutikta palankiai – kampanijai pasirinktos nuotraukos šokiravo internautus.

„National Geographic“ fotografo Gabriele'io Galimberti užfiksuotose nuotraukose vaikai pozuoja rankose laikydami pliušinius krepšius-meškiukus, o šie vilki aprangą, panašią į sadomazochistinius ir vergų vaidmenų drabužius.

„Balenciagos“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama
„Balenciagos“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama / Twitter nuotr.

Tarp daiktų, kuriuos reklamose dėvi žaislai, matomos tinklinės kojinės, grandinės, antkakliai, virvės, tad nieko keisto, kad socialiniuose tinkluose vos pasirodžiusi „Balenciagos“ reklama iškart sulaukė pykčio bangos – ji pradėta vadinti „vaikų pornografija“.

Tiesa, akyli internautai pastebėjo ir daugiau šokiruojančių detalių –vienoje reklaminėje nuotraukoje neva matoma ištrauka iš JAV Aukščiausiojo Teismo bylos, patvirtinusios federalinį vaikų pornografijos įstatymą.

„Balenciagos“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama
„Balenciagos“ 2023-ųjų pavasario-vasaros reklama / Twitter nuotr.

Po kilusio skandalio nuo prekės ženklo pradėjo atsiriboti garsiausios pasaulio žvaigždės, ne vienerius metus bendradarbiavusios su mados namais. Modelis Bella Hadid kone iškart ištrynė savo „Instagram“ įrašą, kuriame buvo reklamuojamas šis prekės ženklas.

Tuo tarpu vienu iš „Balenciagos“ 2023-ųjų pavasario-vasaros kolekcijos reklamos veidų tapusi aktorė Nicole Kidman sulaukė aštrių kritikos strėlių. Kol kas į šią situaciją pati N.Kidman nesureagavo.

Nicole Kidman „Balenciagos“ reklamoje
Nicole Kidman „Balenciagos“ reklamoje / „Instagram“ nuotr.

Galiausiai, pykčio bangai neslūgstant, „Balenciaga“ socialiniuose tinkluose pateikė atsiprašymą.

„Nuoširdžiai atsiprašome už bet kokį įžeidimą, kurį sukėlė mūsų šventinė kampanija. Mūsų pliušiniai meškiukai-krepšiai šioje kampanijoje neturėjo būti rodomi kartu su vaikais. Nedelsdami pašalinome kampaniją iš visų platformų“, – rašoma prekės ženklo pranešime.

„Balenciagos“ reklamoje demonstruotas meškiukas-krepšys
„Balenciagos“ reklamoje demonstruotas meškiukas-krepšys / „Twitter“ nuotr.

Tiesa, dar visai neseniai „Balenciaga“ skambėjo teigiamame konktekste – mados namai buvo vienas iš daugelio prekės ženklų, nutraukusių bendradarbiavimą su reperiu Kanye Westu, dar žinomu kaip Ye. Reperis nemalonę užsitraukė dėl savo antisemitinės retorikos. Dėl ne vieno nutraukto kontrakto reperis atsisveikino su ne vienu milijardu dolerių.

„Forbes“ duomenimis, po kilusio skandalo K.Westas neteko vietos milijardierių sąraše. 43 metų reperis, kurio turtas dar 2021 metų kovą buvo vertinamas 6,6 mlrd. dolerių, dabar, „Forbes“ skaičiavimas, tesiekia 400 mln. dolerių.

Kanye Westas
Kanye Westas / „Scanpix“ nuotr.

Su K.Westu dėl jo antisemitinių pasisakymų bendradarbiavimą nutraukė ne tik „Balenciaga“, bet ir kiti prekės ženklai, tokie kaip „Adidas“, prodiuserinė kompanija MRC ir „Creative Artists Agency“. Bendrovė „Gap“ taip pat pašalino jo reperio vardiniu „Yeezy“ gaminius iš lentynų ir gamybos bei uždarė reperio internetinę parduotuvę „Yeezy Gap“.

Dėl įžeidžiančių komentarų apie žydų bendruomenę imtos riboti ir žvaigždės instagramo bei tviterio paskyros.