„Baltijos baleto teatro“ ir Sakartvelo menininkai susivienijo: kuria bendrą trumpametražį šokio filmą

„Baltijos baleto teatro“ ir Sakartvelo menininkai kuria filmą / Davido Kiknadze nuotr.
„Baltijos baleto teatro“ ir Sakartvelo menininkai kuria filmą / Davido Kiknadze nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Lietuvos meno atstovai neretai bendradarbiauja su kolegomis iš kaimyninių ar Skandinavijos šalių įgyvendinant įvairius kūrybinius projektus, tačiau su Sakartvelo girdima daug mažiau. „Baltijos baleto teatro“ (BBT) įkūrėja Marija Simona Šimulynaitė būtent su šios šalies kino industrijos profesionalais ėmėsi kartu kurti trumpametražį, dokumentinį šokio filmą apie baletą.

Visam kūrybiniam procesui „dirigavo“ Sakartvelo agentūra „FUNKY Production House“, o su kamera dirbo dokumentinių filmų režisierius ir operatorius David Kiknadze. Pastarąjį pavyko prisikviesti dėka Sakartvele gyvenančios lietuvės, prodiuserės Ringailės Leščinskienės, kurios 2017 m. įgyvendinta Sakartvelo turizmo skatinimo kampanija buvo įvertinta trimis „Kanų liūtais“. Kaip teigia veikli moteris, susipažinusi su šokio filmo koncepcija, nekilo abejonių – reikia imtis bendro darbo.

„Apskritai, matau didelį potencialą tarp Lietuvos ir Sakartvelo šalių menininkų, nes kartvelai kūrybingi, o lietuviai atsakingi ir darbštūs. Tad Marijos ir David duetu neabejojau, juolab, kad jie abu yra profesionalai, kurie žino, kaip be žodžių pasakyti esminius dalykus vien tik kūno kalba“, – teigia R.Leščinskienė.

Trumpametražio filmo išskirtinumas, kad naudojamos tokios neverbalinės raiškos priemonės kaip šokis, emocija, jausmas. Jų pagalba pasakojama istorija apie pedagogą ir mokinį – jų susiliejimą apsikeičiant patirtimi, augant drauge ir atskirai. Kūrėjai taip pat bandė atsakyti į klausimą – koks gi turėtų būti santykis tarp profesionalaus baleto pedagogo ir atsidavusio mokinio?

„Kiekvienas mokinys turi unikalią patirtį, genetiką, temperamentą, todėl pedagogas privalo būti geras psichologas, kad suprastų, ko jam reikia ir tai duotų. Kalbant apie pedagogo apibrėžimą, aš jį suvokiu kaip Rytuose – jis turi būti vedlys, mokinio guru, kuris perduoda kitiems dėstomo dalyko filosofiją, jo reikšmę, anatomiją, emociją, o tik po to techniką. Stengiuosi tą daryti mokydama kitus baleto“, – sako pedagogė M.S.Šimulynaitė.

 M.S.Šimulynaitė / Davido Kiknadze nuotr.
M.S.Šimulynaitė / Davido Kiknadze nuotr.

Filmuke gvildenama dar viena, giliai paliečianti ir jautri tema – kartų skirtumai ir jas veikusios trauminės patirtys. Su pastarosiomis daugiausia susidūrė senosios baleto kartos atstovai, augę ir formavęsi kitokioje – „baimės“ santvarkoje. 

„Mano kartą, gimusią tarybiniais laikais, nuolat lydėjo įvairios baimės: baimė reikšti savo nuomonę, baimė  klausti to, ko nesupranti, baimė gilintis į savo psichologinę būseną. Visiškai kitaip yra dabartinei baleto šokėjų kartai. Ji yra skatinama skirti ypatingą dėmesį ne tik šokio technikai, bet savo vidinei būsenai, psichologiniams barjerams, su kuriais profesionalūs šokėjai privalo kovoti ir rasti būdus, kaip juos įveikti“, – sako BBT įkūrėja.

Trumpametražio šokio filmo premjera numatoma balandžio pradžioje. Kūrybinę grupę sudarė: idėjos autorė Marija Simona Šimulynaitė, operatorius iš Sakartvelo David Kiknadze, prodiuserė Ringailė Leščinskienė, jaunoji baleto šokėja (Baltijos baleto teatro studijos auklėtinė, M.S.Šimulynaitės mokinė) Amelija Keršanskaitė, Erlandas Smolskas, Lechas Bedulsky, bei Akvilė Kavaliauskaitė (dokumentika).