Barbės 60-mečio proga – specialiai dizainerių kurta šventinė suknelių kolekcija

Barbės 60 metų  jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.
Barbės 60 metų jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Vasario 7 dieną prekybos centre „Panorama“ Vilniuje susirinko garsiausi Lietuvos dizaineriai, svečiai ir mados gerbėjai. Proga neeilinė – artėjančio jubiliejinio lėlės „Barbie“ 60-mečio garbei surengta didžiulė mados šventė, kurios metu buvo atidaryta paroda.

Savo talentą ir kūrybiškumą sutiko atskleisti 17 Lietuvoje gerai žinomų dizainerių. Specialiai „Barbie“ kurtą suknelių kolekciją pristatė Agnė Kuzmickaitė, Ramunė Piekautaitė, Robertas Kalinkinas, Egidijus Rainys, Tiulio fėjos su Viktorija Jakučinskaite, Airida Skrickienė, Kristina Kruopenytė, Ieva Daugirdaitė, Diana Paukštytė, Laura Dailidėnienė (Laura Daili), Ingrida Rutkauskaitė-Naujokė – Ingrid Inži mados namai, Monikos Kazakevičiūtės „MAS924“, Raimonda Silė, Aida Kapočiūtė, Milda Bordeaux, Aurelija Beliakaitė ir Lilija Larionova. Dizaineriai, kūrę išskirtinius įvaizdžius, atviravo, kad prisidėti prie legendinės visame pasaulyje garsios lėlės „Barbie“ įvaizdžio kūrimo buvo malonus, vaikystę primenantis užsiėmimas, tačiau jis taip pat pareikalavo daug netikėtų kūrybinių sprendimų, kuriuos nekantravo pristatyti per kolekcijos atidarymą.

Į pagalbą – inovatyvios technologijos ir neįprasti audiniai

Modernus, eksperimentuoti nevengiantis, sudėtingų kirpimų ir konstrukcijų mylėtojas Robertas Kalinkinas, kartu su kolegėmis Agne Kalinkina ir Agne Jagelavičiūte, nusprendė sukurti lėlei „The Real Woman“ įvaizdį (liet – tikros moters). Dizaineris, paklaustas apie įvaizdžio pasirinkimą, buvo atviras. „Noriu, kad sukurtas įvaizdis ir pati Barbė taptų kuo tikroviškesnė ir primintų visiems apie tai, kad tikri žmones daro tikrus pokyčius, ir reikia kalbėti apie tikras, charizmatiškas bei labai įdomias personas. Padarėme lėlę, primenančią tikrą žmogų, ne veltui, o tam, kad paskatintume „Barbie“ prekės ženklą kurti ir lygiuotis į tikras ikonas“ – pasakojo dizaineris, pasirinkęs suknelės kūrimui itin inovatyvias šiuolaikines technologijas, kurias įvertinti galės visi parodos lankytojai.

Mados industrijoje užtikrinta ir nepalaužiama, savo kūrinius pristatanti ir už Lietuvos ribų avangardo mylėtoja Lilija Larionova „Barbie“ parodoje pristatė lėlę, pasipuošusią juoda vakarine suknele iš neįprasto audinio. „Norėjau Barbę pristatyti šiuolaikišką ir labai drąsią. Kadangi esu minimalistinio stiliaus šalininkė, pasirinkau labai aiškias linijas, neperkroviau detalių ir atskleidžiau tai, kas man pačiai būdinga kūryboje. Black is always good idea! (liet. juoda spalva visada geras pasirinkimas)“, – atviravo dizainerė.

Vyrauja vestuvinių suknelių šedevrai

Kita moteris, puikiai išmananti mados verslą, pripažinta ne tik savo šalyje, bet ir už jos ribų, viena pirmųjų drabužių dizainerių Lietuvoje, mados namus atidariusi dar 1997 m., –Ramunė Piekautaitė – taip pat neliko abejinga „Barbie“ iššūkiui. Aristokratišką eleganciją pulsuojanti dizainerė parodoje pristatė lėlę „Barbie“ su nuotakos suknele. Kaip pati dizainerė teigė, tokį sprendimą pasirinko todėl, kad vestuvės – šventė, kurioje triumfuoja grožis ir džiaugsmas.

„Barbie“ iššūkį priėmusi Ingrida Rutkauskaitė-Naujokė, kurios Ingrid Inži mados namai yra įsikūrę Vilniuje, parodoje pristatė savo kurtą lėlės įvaizdį, kurį pavadino „Gėlių nuotaka“. „Ši idėja sukosi seniai, daugelis mane žino kaip dizainerę, kuriančią sukneles su žiedlapiais, o tai bus ne tik „Barbie“ įvaizdis, bet ir įvadas į mano naują kolekciją, kurią planuoju pristatyti pavasarį“, – užsiminė dizainerė.

Barbę su stilinga, trumpa, balta vestuvine suknele „Barbie“ parodoje pristatė Laura Dailidėnienė, Lietuvoje ir už jos ribų žinoma kaip Laura Daili. Sukurti tokią suknelę dizainerė pasirinko ne atsitiktinai. Vestuvinė suknelė „Sharp Dress“ – tai mados namų „Laura Daili“ atpažįstamu tapęs suknelės kirpimo braižas. „Suknelė šventiška, unikali savo konstrukcija, aštrūs suknelės sijono kraštai sukuria itin netikėtą ir išskirtinį vaizdą. Ši suknelė jau buvo pristatyta ne viename užsienio ir Lietuvos mados renginyje. Ja puošiasi Lietuvos ir užsienio žvaigždės“, – apie suknelę pasakojo dizainerė.

Barbės 60 metų  jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.
Barbės 60 metų jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.

Atsisakė baltos spalvos

„Būna vestuvinės suknelės – tiesiog puošnios baltos suknelės. Būna ir vestuvinės suknelės – nuotakos asmenybės tąsa, atspindinti ir tai, kas moteris yra, ir tai, kuo ji svajoja būti. Tokia suknelė atskleidžia istorijas – kontrastų žaismą, provokacijos ir paslapties flirtą, švelnumo ir griežtumo kovą. Ji sublyksi visa moteriškumo esme ir amžiams įsirėžia į prisiminimus “, – būtent apie tokią vestuvinių suknelių reikšmę kalbėjo nuotakos apdarų kūrėja, dizainerė Aurelija Beliakaitė. O štai „Barbie“ parodai dizainerė paruošė lėlės įvaizdį, kuriuo atskleidė netradicines vestuves – „Vestuvės be baltos“.

Dizainerė prisipažino, kad renginyje lėlė skleis modernų įvaizdį neperkeisdama klasikinio princesės paveikslo. Raudona detalė – užtrauktukas, simbolizuoja vestuvių priežastį – meilę ir mena stebinimo paslaptį. Ne tik lėlės įvaizdis, bet ir 2019 metų vestuvinių suknelių kolekcija kerės, bus elegantiška; dizainerė vengė baltos spalvos, bet tolygiai padalijo visą pudros atspalvių gamą, suknelės bus puošiamos sudėtingais ornamentais bei ryškiai raudonos spalvos užtrauktukais. Svarbus akcentas – pečiai, o sunkūs siuvinėti nėriniai dar viena neatsiejama detalė. Nuotakas dizainerės suknelės visada žavėjo itin kruopščiu rankų darbo siuvinėjimu ir nėriniais. Vestuvinių suknelių kūrėjos stilius visada išsiskiria rafinuotumu, lengvumu, elegancija ir rankų darbu.

Dar viena dizainerė, prisijungusi prie „Barbie“ iššūkio, yra Monika Kriščiūnienė ir jos sparčiai populiarėjantis prekės ženklas „Más 924“. „Barbie“ parodoje dizainerė pristatė lėlės „Más 924 Runway Look 2019“ stilių. „Mūsų Barbės suknelė atkartojo vieną iš 2019 metų kolekcijoje pristatytų modelių“, – kuriuos, kaip pasakojo dizainerė, įkvėpė Las Vegasas ir vintažo stiliaus filmai.

Suknelės dominuojantys akcentai: plunksnos, minimalizmas bei eklektiškos konstrukcijos, o siūlomas aksesuaras – skrybėlė. Vintažo stiliaus įkvėpta dizainerė naujos kolekcijos nuotakų suknelėse negaili prancūziškų raukinukų, gilių iškirpčių ir gilių skeltukų, plonų petnešėlių, aukštos apykaklės, ilgos rankovės, kurios primins Viktorijos laikų suknelių motyvus.

Prisiminė sutažo techniką

Lietuviškos mados mylėtoja, vestuvinių suknelių dizainerė Raimonda Silė šalyje garsėja kaip puošnių, meno šedevro titulo vertų suknelių kūrėja, šilko mylėtoja, rankų darbo siuvimo asė. Dizainerė seniai troško sukurti suknelę, prisimindama sutažo techniką. Dėl reikalingo kristalų skaičiaus ir laiko stokos šią idėją įgyvendinti buvo sudėtinga. Tačiau pasitaikius šiai puikiai progai, R. Silė sukūrė „Barbie“ suknelę pavadinimu „Vestuvinis / vakarinis“, panaudodama būtent sutažo techniką ir atskleidė, kad kuriant lėlės suknelę kaina išėjo nemaža.

Suknelių dizainerė, kurią visi žino kaip darbščią, užsispyrusią, atsakingą, mylinčią, jautrią ir itin svajingą kūrėją – Aida Kapočiūtė „Barbie“ parodoje nusprendė pristatyti modernią nuotaką su svajonių vestuvine suknele, taip vizualiai atskleisdama savo kasdienį darbą. O kad būtų pasiekti geriausi rezultatai, dizainerei padėjo juvelyrė Aušra Traigytė, prekės ženklo „Au24“ įkūrėja.


Barbės 60 metų  jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.
Barbės 60 metų jubiliejaus dizainerių iššūkio ekspozicijos pristatymas/Pauliaus Peleckio nuotr.

Svarbiausia – pabrėžti moteriškas savybes

Dizainerė Airida Skrickienė garsėja ir išsiskiria tuo, kad nekuria neutralių ir neįdomių drabužių. Jos kūriniai adresuoti drąsiems, charakteringiems ir energingiems žmonėms, kurie turi savo nuomonę ir nebijo garsiai pasisakyti. Griežta, bet žavinga, dar žinoma kaip Airida Skrick, dizainerė „Barbie“ iššūkyje nustebino lėlės stiliumi „kaubojiškas glamūras“.

„Barbę matau kaip stiprią ir užsibrėžtų tikslų siekiančią asmenybę, labai nepriklausomą, gal net gerąja prasme – laukinę. Tad ir AIRIDA SKRICK 2019 metų lėlės „Barbie“ įvaizdis kurtas pabrėžiant šias jos savybes“, – atskleidė dizainerė.

Lėlės drabužiuose derinama klasika ir inovatyvumas – atsigręžiama į Laukinius Vakarus, šiuolaikiškai aktualizuojama XX amžiaus 4–5 dešimtmečių mada. Lėlė „Barbie“ vilki gyvūno odą primenančią palaidinę, mūvi dviratininko stiliaus šortukus ir segi du tiulio sijonus. Ši apranga pabrėžia jos laukinę prigimtį, nepriklausomybę bei moteriškumą. Lėlė turi galvos apdangalus – skarą bei skrybėlę. „Manau, kad „kaubojiškas glamūras“ puikiai atskleidžia ir pabrėžia lėlės savitumą – maksimalizmą ir trykštančią energiją“, – teigė dizainerė.

Ekonomiką iškeitusi į virbalus, Milda Bordeaux tapo garsia dizainere, prikėlusia ir atgaivinusia senąjį lietuvių amatą labai stilingame, elegantiškame ir šiuolaikiniame amplua. „Barbie“ parodoje Milda pristatė undinės stiliaus megztą suknelę, o lėlės įvaizdį pasiekti ir įgyvendinti padėjo pati Lietuvos rekordininkė, plaukų stilistė, autorinių seminarų vedėja Jolita Zujienė. Barbės undinės stiliaus suknelė apgulė visą lėlės kūną nuo krūtinės iki kelių.

Tokios suknelės ypač išryškina figūrą – liemenį ir klubus. Undinės silueto suknelės skirtos toms, kurios didžiuojasi savo kūnu ir nebijo paryškinti kiekvienos linijos, kaip ir renginio personažas – lėlė „Barbie“.

Lietuvoje tokia kūrybinė bendradarbiavimo iniciatyva tarp garsaus pasaulio prekės ženklo ir lietuvių dizainerių vyksta pirmą kartą, todėl ši mados paroda lietuvaičiams dar įdomesnė ir reikšmingesnė. Tai – pirmoji jubiliejinio Barbės 60-mečio renginio dalis, kurią vainikuos grandiozinis gimtadienis, sukviesiantis kovo 8 d. visas šeimas kartu su visu pasauliu atšvęsti garsiausios lėlės jubiliejaus.