Beata Nicholson dalijo patarimus Lietuvos kūrėjams: „Negalvokite tik apie pinigus“
Penktadienį Vilniuje, Socialinių mokslų kolegijoje, vyko pirmąkart Lietuvoje organizuota konferencija „Lietuvos kūrėjų forumas“. Į renginį susirinko daugiau nei šimtas žmonių, žadančių kurti ar jau vystančių savo prekių ženklą. Tarp 13 konferencijos pranešėjų savo patirtimi dalijosi ir kulinarinių laidų vedėja, knygų autorė Beata Nicholson.
Anot renginio organizatorių portalo „Brandtracker.lt – Lietuvos kūrėjai“ ir žurnalo „Lietuvė“, šiandienos tendencijos rodo, kad Lietuvoje tapo itin madinga turėti savo drabužių, aksesuarų, interjero detalių prekių ženklą. Daugumos jų gyvavimo ciklas trunka apie dvejus–trejus metus, tačiau brandos stadijos ir realaus efektyvumo taip ir nepasiekia. Verslai kuriasi chaotiškai, naujai užgimusiems kūrėjams trūksta koncentracijos, strategijos, komandos, žinių ir elementaraus verslumo. Todėl pirmąkart buvo surengtas „Lietuvos kūrėjų forumas“ – konferencija, ypač orientuota į smulkųjį, daugeliu atvejų internetinį, verslą.
„Kuriantys smulkųjį verslą daugeliu atvejų eina pačiu sunkiausiu keliu dėl savo išdidumo ir nenoro parodyti patirties ar žinių trūkumą. Siekis išgirsti, ką sako kolegos, partneriai, kurie jau nuėjo ilgą kelią ir išmoko daugybę aukso vertės pamokų, gali būti lemtingas veiksnys kelyje į sėkmę“, – sako renginio organizatoriai, pastebintys, kad žinių stoka riboja lietuviškų prekių ženklų potencialą.
Viena iš konferencijos pranešėjų B. Nicholson kalbėjo tema „Nuoširdžios rekomendacijos paslaptys“. „Dabar prasimušti su savo gaminiais labai sunku, nes reikia konkuruoti su gausybe nuostabių produktų. Gyvename daiktų gausoje ir informacijos triukšme. Ar šiandien įmanoma pradedančiam kūrėjui suburti savo klientų ratą be socialinių tinklų? Turbūt ne“, – sakė Beata.
Pasak žinomos moters, nuomonės formuotojų rekomendacija šiandien yra kuras, kuris suka visą marketingo ratą. Todėl ji pasidalijo patarimais, kaip kūrėjams pasiekti didesnę auditoriją, pasitelkiant nuomonės formuotojus.
Pirmiausia Beata patarė, kaip užmegzti ryšį su žinomu žmogumi. Pasak jos, žinutės socialiniame tinkle, laiškai ne visada efektyvu. Žinomiems asmenims jie plaukia šimtais ir užimti žmonės neretai jų neskaito nenorėdami vogti laiko iš savo šeimos. Todėl geriausia ieškoti būdo užmegzti gyvą kontaktą arba bent pasikalbėti su tuo žmogumi telefonu. Tai kur kas efektyviau. „Pasistenkite kalbėti džiaugsmingai, maloniai, nebūkite išsigandę dėl to, kad tai žinomas žmogus. Žinomi žmonės taip pat yra malonūs“, – šypsojosi Beata.
Beata ragino nenusiminti, jeigu nepavyko iškart sulaukti atgalinio ryšio iš žinomo asmens. Kartais reikia tiesiog išlaukti. „Ta sėklytė, kurią pasodinote, kažkada užaugs“, – sakė garsaus prekės ženklo kūrėja.
Didelį būrį sekėjų socialiniame tinkle turinti Beata prisipažino sulaukianti kūrėjų dovanų. Tačiau į dovanas ji žiūri atsargiai, nes nenori jaustis įpareigota – jai svarbu būti nuoširdžiai su savo sekėjais ir nepaversti savo socialinio tinklo paskyros turgeliu. Moteris pasidalijo asmeniniu pavyzdžiu, kaip veikia nuoširdi rekomendacija – atskleidė, kaip tam tikri prekių ženklai pelnė jos palankumą ir palaikymą. „Aš tiesiog pamilau tų kūrėjų darbus ir šiais atradimais nuoširdžiai dalijausi su savo auditorija socialiniame tinkle ir žurnale“, – kalbėjo B. Nicholson.
„Didžiuokitės savo gaminiu, rodykite tai kitiems, o ne tik galvokite apie pinigus, kuriuos uždirbsite pardavę. Tik tada jūsų kūrinius pamils ir kiti“, – dar vieną patarimą davė Beata.
Dar tik svarstančius kurti prekių ženklą versli moteris tikino, kad dirbti samdomą darbą neretai yra lengviau nei vystyti verslą, tačiau ragino geriau pabandyti negu vėliau graužtis to nepadarius. Ji negailėjo padrąsinimo žodžių ir dar ilgai po pranešimo mielai bendravo su gerbėjais bei kūrėjais.
Konferencijoje buvo kalbama visiems prekių ženklų turėtojams aktualiomis temomis: kaip susikurti parduoti padedančią prekės ženklo istoriją, kaip užauginti verslą socialiniuose tinkluose ir kokioms naujovėms pasiruošti jau dabar, kaip savo produktą pristatyti vizualiai, kaip kurti prekės ženklo vertę, išgirdo ir itin atvirų verslininkų, nuėjusių ilgą ir duobėtą kelią iki verslo sėkmės, istorijų.
Renginyje savo patarimais, patirtimi dalijosi 13 verslo atstovų ir konsultantų, savo sričių profesionalų: Gabija Skučaitė, Tomas Brazinskas, Diana Lucinavičiūtė, Beata Nicholson, Domantas Širvinskas, Guoda Sakalauskienė, Raimondas Paškevičius, Snieguolė Kerpienė, Kristina Razminienė, Vesta Ališauskienė, Svajūnė Marcinkevičienė, Tomas Pozlevic, Rita Čiapaitė-Baublienė.