Bestselerio autorius Donatas Jonikas: „Nenumokite ranka į savo idėją“

Donatas Jonikas / Organizatorių nuotr.
Donatas Jonikas / Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

„Kol Fordas nesukūrė automobilio, „karieta be arklių“ daugeliui to metu žmonių atrodė visiška nesamonė“, – sako žinomas klaipėdietis, ekonomikos mokslų daktaras, įmonių konsultantas Donatas Jonikas, neseniai išleidęs bestseleriu tapusią knygą, kuri net keletą mėnesių buvo tarp penkių geriausiai pasaulyje parduodamų „Amazon“ knygų išskirtoje kategorijoje. Jo mintys ir idėjos versliam jaunimui neretai tampa tarsi tramplinu kuriant savo veiklą.

Veiklus jaunimas šį penktadienį, lapkričio 9 d., Klaipėdoje turės unikalią galimybę pasidalinti savo svajonėmis ir siekiais bei pasisemti žinių ir patirties, kaip kurti sėkmingą savo verslo istoriją. Kultūros fabrike vyksiančio forumo „Sėkmingas startuolis. Tu gali!“ metu pranešimus skaitys žinomi verslininkai, marketingistai, inovatoriai.

Forumo „Sėkmingas startuolis. Tu gali!“ metu pranešimą skaitys ir kūrybines dirbtuves jaunimui ves ekonomikos mokslų daktaras, rinkodaros vadybos magistras, įmonių konsultantas ir startuolių rinkodaros koordinatorius Donatas Jonikas. Jis pristatys ir vos prieš metus išleistą savo knygą „Startup Evolution Curve“ kurią itin teigiamai įvertino daugiau nei 30 užsienio ekspertų, stambių verslininkų ir startuolių investuotojų, tokių kaip David Goldsmith. Keletą mėnesių D. Joniko knyga buvo tarp penkių geriausiai parduodamų „Amazon“ knygų savo kategorijoje.

Donatas Jonikas
Donatas Jonikas / Organizatorių nuotr.
Donatai, kokia yra pagrindinė knygos „Startup Evolution Curve“, vadinamos tiesiog marketingo metodika startuoliams, mintis?

Pagrindinis tikslas rašant šią knygą buvo sukurti praktinį startuolių rinkodaros vadovą. Vieną knygą, kurioje būtų visos reikalingos, praktikoje realiai pasiteisinusios metodikos ir gerosios praktikos. Kad knyga būtų tikrai praktiška, atlikau tyrimą – apklausiau 1,447 startuolius visame pasaulyje ir atlikau beveik 500 interviu. Ieškojau ne šiaip įdomių teorijų, bet realių metodikų, kurios pasitarnavo kuriant sėkmingus startuolius. Tad, galima sakyti, knygoje yra suguldyta daugiau nei tūkstančio startuolių reali patirtis.

Gal turite atsiliepimų iš jaunųjų Lietuvos verslininkų, kurie perskaitė šią knygą ir sėkmingai pasinaudojo knygoje aprašyta metodika?
Iš Lietuvos verslininkų ne kartą girdėjau, kad vartė šią knygą, kad ją turi, kad pasiėmė vieną ar kitą vertingą patarimą, metodiką. Tačiau, kad taip nuo A iki Z būtų kas įgyvendinęs savo projektą, dar nepasigyrė (šypsosi).

Tačiau norėčiau pasidalinti kitais įdomiais atvejais. Sykį gavau laišką iš visiškai nepažįstamo magistranto JAV. Pasirodo Kalifornijos valstijos universiteto profesorius naujam dalykui „Technology and startups“ naudoja mano knygą kaip kurso vadovėlį! Na, jeigu jau ši knyga tinkama Kalifornijos universiteto magistrantams (beje, ji tikrai nėra sudėtingai parašyta: anglų kalba nėra mano gimtoji, tad ir sakinių konstrukcijos gana paprastos), tai, ko gero, ir lietuvaičiai bei kitų šalių startuoliai kažką iš jos galėtų pasisemti sau naudingo.

Dar vienas įdomus įvykis buvo, kai mane per „Linkedin“ susirado britas. Jis vysto startuolį, kuris jau virš 3 mln. svarų pritraukė iš investuotojų. Perskaitė knygą ir nusprendė su manimi ne tik susisiekti, bet ir gyvai susitikti. Susitikome, susipažinome, apsikeitėme idėjomis. Papasakojo, ką jau išbandė ir kokius naujus metodus rado mano knygoje, kuriuos būtinai išbandys.
„Startup Klaipėda“ iniciatyvinė komanda su meru
„Startup Klaipėda“ iniciatyvinė komanda su meru / Organizatorių nuotr.

Prieš kiek laiko ir kodėl pradėjote domėtis startuolių rinkodara?

Rinkodaros srityje dirbu daugiau nei dvylika metų, o startuolių ir inovatyvių verslų rinkodara kryptingai ir aktyviai pradėjau domėtis prieš kokius šešerius metus. Man patinka dirbti su unikaliais, nestandartiniais projektais, tokiais, kurių anksčiau niekas nedarė. Dirbdamas su tradiciniais verslais ne kartą gavau atsiliepimų iš klientų, kad kuo situacija keistesnė ir neapibrėžtesnė, tuo geresnį rezutatą padedu pasiekti. Tam tikrame rate netgi pasklido nuomonė, kad jei kuri kažkokią nestandartinę verslo idėją ir nėra kur rasti naudingų pavyzdžių, geros praktikos, turėtum pasikalbėti su Donatu, nes jis mąsto kitaip ir gali pažerti nestandartinių patarimų. Tuomet ir pačiam atėjo suvokimas, kad man priimtinos originalios verslo idėjos, tad pradėjau ieškoti įvairių nestandartinių metodikų, įrankių.


Kokį pranešimą skaitysite lapkričio 9 d. forumo „Sėkmingas startuolis. Tu gali!“ metu?

Nors dažnai skaitau pranešimus, aš labiau esu praktikas. Forumo metu vesiu kūrybines dirbtuves, kurių metu konstruosime verslo modelį pagal „LEAN Canvas“. Tai pasaulyje plačiai žinoma verslo modelio kūrimo metodika, tačiau Lietuvoje labai dažnai apsistojama ties pradine, kiek paprastene, labiau tradiciniams verslams tinkama metodika. Dirbtuvių metų kiekvienas dalyvis galės ant popieriaus ar internetiniame įrankyje susidėlioti savo įsivaizduojamą verslo modelį, o aš padėsiu kiekvienam, kiek galėsiu savo patarimais ir įžvalgomis.

Ko norėtumėte palinkėti būtent Klaipėdos krašto jauniesiems verslininkams?

Jei turite inovatyvią verslo idėją, tačiau kas nors jums sako, kad niekas to dar nepadarė, kad čia kažkokia utopija, kad tau nepavyks, nesikrimskite dėl to, bet ir nenumokite ranka. Kol Fordas nesukūrė automobilio, „karieta be arklių“ irgi daugumai atrodė visiška nesamonė, kažkas neįmanomo. Svarbiausia – įsiklausykite į kritiką, įvertinkite, kiek ji adekvati ir pasiimkite tai, kas leistų patobulinti jūsų verslo idėją ir bent žingsneliu priartintų prie jos realizavimo.
--------------
Forumo metu bus galimybė išgirsti ne tik startuolių marketingo eksperto dr. Donato Joniko, „Startup Lithuania“ vadovės Robertos Rudokienės, bet ir Lietuvos inovacijų centro eksperto Sigito Besagirsko pasisakymus. Taip pat klausytojų dėmesio lauks Dakaro lenktyninko Gintauto Igario, išmaniųjų kontraktų ir „Blockchain“ technologijų specialisto Lino Kairio, įmonės „Whatagraph“ vadovo Justo Malinausko, bendrovės „Creative Partner“ vadovo Dariaus Šoparo verslo sėkmės istorijos bei projekto „Ką žmonės dirba“ vadovės Rasos Jusionytės tiesioginė radijo improvizacija. Forumo metu kūrybines dirbtuves jaunimui ves dr. D. Jonikas ir „Baltic Talents“ dėstytojas Igor Podaprigora.

Šį į jaunimą orientuotą forumą, kurį globoja uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas, organizuoja „Startup Klaipėda“ iniciatyvinė komanda. „Startup Klaipėda“, tai – projektas, kurio įgyvendinimui susibūrė stambiausios Klaipėdos švietimo įstaigos ir verslo klubas „Mentorystė. Verslas. Mecenatystė“. Projekto pagrindinis tikslas yra skatinti jaunimą pasilikti arba grįžti baigus studijas į Klaipėdą ir jos regionus bei prisidėti prie savo krašto socioekonominės pažangos.

Juozas Tubinas
Juozas Tubinas / Organizatorių nuotr.
Pasak žinomo pajūrio verslininko, „Startup Klaipėda“ iniciatoriaus, verslo klubas „Mentorystė. Verslas. Mecenatystė“ vadovo Juozo Tubino, šiuo metu yra itin svarbu bei aktualu skatinti naujus verslus Klaipėdoje. „Taipogi didinti uostamiesčio mokymo įstaigų konkurencingumą bei viso Vakarų Lietuvos regiono vystymąsi, pritraukiant kuo daugiau jaunimo. Mes norime, kad klaipėdiečiai, ypač jaunimas, turėtų galimybę iš arti susipažinti su žinomomis ir veikliomis asmenybėmis, pasisemti iš jų žinių, patirties kaip kurti sėkmingą savo verslo istoriją“, – forumo tikslingumu neabejoja viešbučių ir restoranų tinklo „Tubinas“ įkūrėjas.
Temos: