Britų atlikėjai pradėjo pagrindinę Kristupo festivalio programą: kūrė sodrius „garso gobelenus“

„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje / Modesto Endriuškos nuotr.
„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje / Modesto Endriuškos nuotr.
Šaltinis: Pranešimas spaudai
A
A

Sausakimšoje Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje griausmingais aplodismentais ir bisu vienam geriausių britų a cappella kolektyvų „The Gesualdo Six“ pirmadienio vakarą prasidėjo pagrindinė Kristupo festivalio programa. Po bažnyčios skliautais skambėjo Renesanso muzikos šedevrai, kurie Lietuvos publikai atnešė ne tik pažintį su senaisiais britų kompozitoriais, bet ir atskleidė nepaprastas atlikėjų balso galimybes.

Žurnalas „BBC Music Magazine“ taip apibūdino kolektyvo „The Gesualdo Six“ dainavimą: „Atlikėjai kuria turtingus ir sodrius garso gobelenus.“ Vilniuje šie garso gobelenai kartu su šviesomis skleidėsi ant Šv. Kotrynos bažnyčios sienų. „Jūsų publika – nuostabi“, – po koncerto kalbėjo dainininkai, juokaudami, kad ir plojimų, ir bisų Vilniuje sulaukę garsesnių nei įprastai Didžiojoje Britanijoje. Ansamblio nariai liko sužavėti bažnyčios akustikos ir stebėjosi, kokia gyva Vilniuje yra giedojimo bažnyčiose tradicija. „Tikrai jūsų mieste koncertuojame ne paskutinį kartą“, – žadėjo ansamblio vadovas Owainas Parkas.

„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje
„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje / Modesto Endriuškos nuotr.

Prieš dešimtmetį koncertuoti Kembridžo Trejybės koledžo koplyčioje susibūrę jaunieji dainininkai šiandien yra geidžiami muzikos festivalių svečiai ir daugybę apdovanojimų bei aukščiausių įvertinimų surinkęs ansamblis. Šeši vyrai savo balsais, pasitelkę Šv. Kotrynos bažnyčios akustiką, Vilniuje sukūrė neįtikėtiną muzikos skambesio stebuklą ir paliko klausytojus be amo – plojimais salė pratrūkdavo kiekvieną kartą po tylos akimirkos.

Kristupo festivalis
Kristupo festivalis / Modesto Endriuškos nuotr.

Kristupo festivalyje pristatyta „The Gesualdo Six“ programa „English Motets“, „Angliškieji motetai“, kurioje ansamblis tyrinėja britų Renesanso, dar vadinamo „polifonijos aukso amžiumi“, šedevrus. Klausytojai išgirdo muziką, kuri nuvedė per du britų Renesanso muzikos šimtmečius – nuo Viduramžiais dvelkiančios Johno Dunstaple'o ar Sheringhamo muzikos, iki nepaprasto grožio Thomo Tallio ar Williamo Byrdo kūrinių ar paprastumo grožiu užburiančių Thomo Tomkinso ir kitų kompozitorių darbų.

„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje
„The Gesualdo Six“ Kristupo festivalyje / Modesto Endriuškos nuotr.

Bilietų į „The Gesualdo Six“ koncertą neliko gerokai prieš pasirodymą. Festivalio klausytojai bilietus šluoja ir į kitus koncertus, kurie liepos 26–31 dienomis vyks Šv. Kotrynos bažnyčioje, o nuo rugpjūčio 2 dienos persikels į Vilniaus apskrities A. Mickevičiaus viešosios bibliotekos kiemą.

Liepos 26 dieną, Šv. Kotrynos bažnyčioje pasirodys tarptautinių konkursų laureatė, pianistė Milda Umbrusevičiūtė. Ji atliks Maurice’o Ravelio fortepijoninį ciklą „Atspindžiai“. Antrojoje koncerto dalyje – bendras pianistės ir daugelio tarptautinių konkursų laureatės, „Grand Prix“ laimėtojos, violončelininkės Elenos Daunytės pasirodymas, kuriame skambės ir užburianti Lietuvos nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatės Zitos Bružaitės kompozicija dviem „Šimtais kristalų į tavo dangų krisiu…“.

Ieva Dūdaitė
Ieva Dūdaitė / Asmeninio albumo nuotr.

Liepos 28 dieną Kristupo festivalis ir šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ klausytojus kviečia į „Hado zoną“ – valandą truksiantį patyrimų koncertą, kurio centre atsidurs kompozitorės Žibuoklės Martinaitytės kūrinys kameriniam ansambliui ir elektronikai. Kūrinio koncepciją erdvėje pratęs menininkės Akvilės Aglickaitės šviesos instaliacija. Šias menininkes siejantis noras įsigilinti į žmogaus būsenas klausytojams neabejotinai dovanos ypatingą, paveikią patirtį. Kompozitorė Ž.Martinaitytė šiam kūriniui pasitelkia gyvus žemiausių diapazonų instrumentus: tūbą, bosinį klarnetą, violončelę, kontrabosą ir fortepijoną bei kompleksišką elektroninę medžiagą. Ji praplečia žemų dažnių spektrą, kurių žmogaus klausa negali tiksliai diferencijuoti.

„Synaesthesis“
„Synaesthesis“ / Asmeninio albumo nuotr.

Bilietų į liepos 31 dieną Šv. Kotrynos bažnyčioje vyksiantį pasimatymą su prestižinio „Opus Klassik“ apdovanojimo nominante, pianiste Ieva Dūdaite neliko dar prieš mėnesį, todėl nuspręsta tą patį vakarą, 21 valandą, surengti dar vieną „Pasimatymo La La Lande“ koncertą.

Įkvėpta kino hitų „La La Land“ („Kalifornijos svajos“) ir „A Star is Born“ („Taip gimė žvaigždė“) garso takelių, pianistė atkurs gražiausius bei jautriausius šių filmų momentus.

„Rinkau kūrinius, kurių keliamos emocijos – tarsi amerikietiški kalneliai. Kiekvienas esame jais važinėję, kurdami santykius, siekdami svajonių. „La La Land“ tema artima man ir kiekvienam – apie žmones, siekiančius savo svajonių. O „Taip gimė žvaigždė“ pasakoja apie priklausomybę ir antgamtinę, transformuojančią, romantišką muzikos galią. Klausant šių filmų muzikos atrodo, kad daugelis dainų jau seniai tūnojo galvoje – tokios artimos ir atpažįstamos. Ne veltui iš karto tapo klasika...“ – apie būsimą koncertą pasakoja I.Dūdaitė. Jos koncerto viešnia taps sesuo, dainininkė Marija Dūdaitė.

Kristupo festivalio Vilniuje pagrindinė programa – liepos 26–rugsėjo 5 dienomis A.Mickevičiaus bibliotekos kieme, Vilniaus senajame teatre, Šv. Kazimiero, Šv. Kotrynos ir Švč. Trejybės Graikų apeigų katalikų bažnyčiose. Daugiau informacijos apie programą – www.kristupofestivalis.lt