Choreografo Pauliaus Šinkūno savaitgalis Kopenhagoje: „Čia patiks tikrai ne visiems lietuviams“

Šaltinis: Žmonės.lt
2018-09-03 12:01
AA

Besibaigianti vasara keliautojus ir vėl vilioja trumpoms savaitgalio kelionėms. „Ne paslaptis, kad kiek atvėsę orai ir sumažėję turistų srautai – tai, ko norisi per trumpą pabėgimą iš Lietuvos“, – atskleidė žinomas choreografas Paulius Šinkūnas, kelionei pasirinkęs Kopenhagą. Tiesa, jis įsitikinęs, kad ten patiktų ne kiekvienam lietuvaičiui.

„Į Kopenhagą keliavome jau antrą kartą. Pirmąjį tą miestą pamilome ir nusprendėme, kad privalome dar kartą apsilankyti. Tai miestas, sukurtas žmonėms. Viskas padaryta gyventojų ir keliautojų patogumui, žalesniam ir sveikesniam gyvenimui. Žinoma, už tai sumoki atitinkamą kainą, bet Skandinavijos šalyse tai normalu“, – įspūdžiais dalijosi P. Šinkūnas.

Choreografo Pauliaus Šinkūno savaitgalis Kopenhagoje / Asmeninio archyvo nuotr.

„Pirmą kartą Kopenhagoje lankėmės kovo mėnesį, bet tuomet nedirbo Tivoli parkas, kurį norėjome aplankyti. Šį kartą jis buvo vienintelis būtinas planas mūsųs sąraše. Visą kitą laiką skyrėme vaikščiojimui po miesto krantines, parkus, gatveles, plaukiojome kanalu po žemais tiltais ir stengėmės kuo geriau pažinti miestą“, – pasakojo choreografas.

„Visiems, keliaujantiems į Kopenhagą, rekomenduoju apsilankyti naujame uoste su spalvingų namukų alėja Nyhavn, taip pat būtina prasieiti apsipirkimų gatve, kur galima rasti daugybę pasaulyje žinomų ir vietinių prekių ženklų produktų. Tiems, kam įdomus išskirtinis dizainas, būtina apsilankyti „Sostrene Grenes“ parduotuvėje – ten už puikią kainą galima rasti nerealių niekučių namams. Tiems, kam neužteks, privaloma apsilankyti „Magazin“, kur po vienu stogu rasti viską, ko galima užsimanyti. Beje, įmanoma ir gauti 20% nuolaidą kiekvienai prekei“, – patarimus dalijo P.Šinkūnas.

„Jei esate įspūdingų panoramų mėgėjai, būtinai užkopkite į Gelbėtojo bažnyčios bokštą. Nors į viršų teks kilti stačiais mediniais laiptais ir nuovargį tikrai galima pajusti, bet nuo bokšto viršūnės atsiveriantys vaizdai atperka viską. Dar viena vieta vaizdų medžiotojams – „Round Tower““, – atskleidė choreografas.

Choreografo Pauliaus Šinkūno savaitgalis Kopenhagoje / Asmeninio archyvo nuotr.

„Žinoma, beveik kiekvienas atvykęs į Kopenhagą nepraleis progos nueiti į laisvojo gyvenimo meką – Christiania bendruomenės centrą. Ten – be galo spalvinga, žmonės – atsipalaidavę – atmosfera tikrai puiki. Tiesa, man užkliuvo tai, kad laisvė čia pasireiškė šiukšlėmis ir netvarka, o tai itin tvarkingiems skandinavams lyg neįprasta“, – stebėjosi P.Šinkūnas.

„Kiekvienoje kelionėje stengiuosi išragauti ir vietinius patiekalus. Šį kartą labiausiai sužavėjo netoli žymiojo Christiania bendruomenės centro esančiame „Street Food“. Tiesa, maistas visoje Kopenhagoje – gana brangus. Pietūs paprastoje kavinėje gali kainuoti 20-30 € žmogui, pusryčiai viešbutyje ar kava ir skanėstas kavinukėje – kiek daugiau nei 10 €“, – teigė žinomas vyras.

„Į Kopenhagą skristi nerekomenduočiau tiems, kurie ieško itin pigių atostogų. Keliavome penkiese, todėl ėmėme šešiavietį kambarį hostelyje. Dviem parom žmogui tai kainavo 90 €. Pusryčiai – dar 11 €, bilietas iš oro uosto į centrą – 5 €, valanda turistiniu laiveliui – 7 €, o įėjimas į Tivoli parką dienai – 50 €. Desertą paprastoje kepyklėlėje gausite už 5-7€, o būtiną paragauti Smorebrod sumuštinį su silke – už 7 €. Tikiu, kad ne kiekvienam keliautojui tokios kainos priimtinos, tačiau tuo pačiu – jei nori patirti miestą, matyt, teks atverti ir piniginę“, – dalijosi choreografas.

Choreografo Pauliaus Šinkūno savaitgalis Kopenhagoje / Asmeninio archyvo nuotr.

Paulius tvirtina, kad ieškantys nuotykio savaitgaliui, Kopenhagą aplankyti tikrai turėtų. „Neilgas ir pigus skrydis, gausybė veiklų, kultūrinių objektų – ten kiekvienas rastų sau mielą kampelį, o miestas pakankamai jaukus, kad per savaitgalį spėtumei su juo bent truputį susipažinti. Pasiruoškite pasivažinėti dviračiais (jie čia žymiai populiaresni, nei automobiliais), o taip pat – ir nemažai pavaikščioti. Tiesa, danai griauna šaltų skandinavų įvaizdį ir iš tiesų yra itin draugiški. Beje, didžioji dalis puikiai kalba angliškai ir mielai padeda pasimetusiems turistams, todėl kelionė tampa tik dar malonesnė. Kopenhaga yra toks miestas, kurį būtina pamatyti, patirti ir juo žavėtis, o gal kažko ir pasimokyti, todėl savaitgalio kelionei jis – tiesiog nuostabus“, – pasakojo P.Šinkūnas.