Dažni nusivylimai mokytoją Viktoriją paskatino imtis iššūkio: pirmą kūrinį skyrė dukrai Emai
Į šokį įžengusi dar vaikystėje, pasirinkusi šokio studijų kryptį, taipogi ilgus metus dirbusi šokių mokytoja Viktorija Abramavičienė įplaukė į naujus vandenis. Atkakli ir ryžtinga moteris drąsiai žengė iš komforto zonos ir ėmėsi esminių pokyčių savame gyvenime.
Pasitikėjimas vidiniu žinojimu ir savomis jėgomis
Mintis sukurti gražius ir funkcionalius produktus šokėjams bei visiems besigrožintiems šokiu kilo, kai nebesuskaičiuojamą kartą turėjo gerai pasukti galvą ir sugalvoti, iš kur šį sezoną reikės užsakyti sijonėlius mergaičių baleto grupei. Kur nukreipti tėvelius, kad įsigytų saulės kliošo sijonų choreografijos pamokoms mokykloje?.. Kur rasti vienodus, geros kokybės, bet už prieinamą kainą, triko visai šokėjų grupei?
Atrodo, kad nuo tada, kai pati buvo mokinė ir šokėja, vėliau – šokio specialybės studentė, iki dabar, kai jau daugiau nei dešimtmetį dirba šokių mokytoja, augina pradėjusius šokti savo vaikus – pokyčių šokio atributikos pasiūloje mūsų šalyje per mažai. Daugumą savo ir mokinių tėvų ieškojimų dažnai lydėdavo nusivylimas, o paprasčiau – „neradimas“, todėl nusprendė sukurti tai, kas, pirmiausia patinka pačiai, tai, ko seniai reikėjo savoje aplinkoje ir tai, ką dabar jau nori ir gali pristatyti visiems.
„Atrodo, kad gyvenimas nuveda tave ten, kur turi būti ir daryk, ką nori. Po ilgų „savęs ieškojimų“, idėja, jog kurti šokio rūbus yra mano kelias suvokiau labai aiškiai, tiesiog žinojau, kad tai yra būtent man reikalingas pokytis. O kaip padarysiu? Darymo būdu: bandau-darau,“ – savo pirmaisiais pajautimais dalijasi Viktorija.
Drąsiai ir savarankiškai ėmusi analizuotis bei planuotis idėjos įgyvendinimą moteris neabejojo ar jai pavyks, tiesiog darė: „Sėkmė yra tiems, kurie jos nusipelnė, kurie gerai atidirbo. Nepavyksta tiems, kurie nebando, o niekas nevyksta neišlipant iš savo komforto zonos. Tu turi ryžtis, tu privalai. Ir jeigu tu nori, tu gali viską.
Dabar visos galimybės – tik daryk. Bet daryk! Nieks už tave nepadarys. Ar lengva? Ne. Ar norėčiau viską pakartoti žingsnis po žingsnio? Tikrai ne. Ar kartočiau? Tikrai taip. Kai jauti, kad tai tavo, to užsispyrimo ir jėgų, visko užtenka. Būna dienų, kai viskas atrodo sudėtingiau, kai atrodo jau nieko nebenori, bet turi daryti. Man atrodo, kad nėra tokių kliūčių, kurios sustabdytų, jei žinai ko nori ir ką turi daryti.“
Panaudojusi savas santaupas, sulaukusi tiek emocinio, tiek praktinio palaikymo konkrečiais patarimais iš artimos aplinkos, praleidusi ne vieną bemiegę naktį Viktorija kilusią idėją pavertė realiu kūnu ir įsteigė savo įmonę „MND apranga“.
Trūkumas, atvėręs naujus horizontus
Šokio pasaulyje besisukanti Viktorija dar nuo vaikystės šioje nišoje juto trūkumą. Dar tuomet skambėję jos šokių mokytojų siūlymai siūdintis aprangą patiems ar jos ieškoti pigių rūbų parduotuvėse nebuvo tai, kas išpildytų „saldžias“ mergaitiškas svajones gražiai pasipuošti. Situacija nelabai pakito ir po šiai dienai. Taigi pirmasis Viktorijos kūrinys buvo skirtas dukrai Emai, kaip tik tais metais pradėjusiai lankyti baletą.
„Aišku, su šokio pasauliu esu susidūrusi, bet apie siuvimą nieko neišmaniau. Vis dėlto negalvojau, kaip aš tai padarysiu, galvojau – reikia padaryti. Tą sezoną, prieš trejus metus, kaip tik pradėjo šokti dukra. Jai buvo ketveri metukai, kai ji pati nusprendė lankysianti baletą. Tai man tapo galimybe pasiūdinti pirmuosius savo sukurtus šokių drabužius dukrai jos pamokų pradžiai. Buvo likusi mažiau nei savaitė nuo baleto sezono pradžios. Labai norėjosi suteikti džiugesį dukrai ir išgirsti jos mokytojos nuomonę. Mokytojai apranga patiko, beveik iš karto sutarėme siūti aprangas visai Emos baleto grupei, o vėliau ir visai baleto studijai,“ – prisimena moteris.
Poreikis bei emocinė vertė
Prekės ženklas, malšinantis trūkumą, patenkinantis individualius poreikius, teikiantis emocinę vertę bei kuriantis naujoves. Kuriama bei parduodama ne tik serijinė apranga, taip pat priimami individualūs užsakymai. Bendradarbiaujant su studijomis, kolektyvais, mokyklomis įgyvendinami konkrečių stilių šokėjų poreikiai. Taip užgimsta ir naujovės.
„Tikslas ne pats verslas, bet laimės šokėjoms suteikimas bei jų svajonių įgyvendinimas. Noriu, jog užėję į mano parduotuvę, jos galėtų alpti iš laimės ir krykštauti iš nuostabos. Juk pačios mažiausios – jos taip to nori. Kartais ir į baletą jos ateina tik dėl to. Todėl aš noriu, kad jos savo „rožinį periodą“ išgyventų pompastiškai,“ – savą ketinimą įvardija Viktorija.
Akivaizdu, kad rūpestingas atidumas – dar vienas prekės ženklo sinonimas. Būtent rūpinimasis šokėjų poreikiais skatina kurti naujoves: „Įvairių dalykų esame sukūrę, pagal šokėjų poreikius, nes visiems reikia skirtingų dalykų. Kiekvieną atvejį deriname individualiai su šokių mokytojais, su kuriais dažniausiai tiesiog susidraugaujame ir vėliau palaikome nuolatinį ryšį, taip randame sprendimus, kurių reikia būtent jų atstovaujamam šokio stiliui, įsiklausome į visas smulkmenas ir detales, o tada darome,“ – dalijasi verslininkė.
.
Kliūtys įgyvendinime – nebijok klysti
Pirmieji žingsniai nebuvo lengvi. Pradėjus nuo nulio žinių, teko daug išmokti ir atrasti. Be abejo, mokymosi procese neišvengta klaidų, bet jos drąsiai taisytos.
„Visko buvo! Ir iširusių siūlių, ir netinkamų siūlų bei audinių, ir prastų siuvėjų. Kol atsirinkome, kas geriausia, kas idealiai tinka būtent mūsų kuriamiems gaminiams užtruko nemažai laiko, kainavo daug nusivylimo ir daug kantrybės bandyti iš naujo. Bet labai svarbu, kaip reaguoji į tas klaidas. Manau, jei taisai, o ne slepi ar ignoruoji, tai visata suteikia antrą ir trečią, jei tik reikia, šansą,“ – nuoširdžiai atvirauja Viktorija.
Dabar susidirbęs kolektyvas, atsirinktos tinkamos, daugiausiai, itališkos medžiagos bei ypatinga atida gaminio kokybei kuria išskirtinį lietuvišką gaminį.
Ateities vizija – drąsūs iššūkiai
Savam gyvenime išdrįsusi sau mesti iššūkį Viktorija jau džiaugiasi rezultatais. Didžioji dauguma klientų, pirkę jos gaminius, sugrįžta tapdami nuolatiniais klientais ir jų pasirinkimo nevaržo Lietuvos sienos (klientai įmonę pasiekia iš įvairių užsienio šalių – Islandijos, Kanados, Didžiosios Britanijos, Graikijos). Tai liudija puikiai tenkinamus klientų norus. O vis dažniau į studiją užsukantys klientai – smagioji darbo dalis: „Juk tai – mano tema! Visos istorijos iš šokio pasaulio, su kuriomis susiduria mano klientės man kaip „saldainiai“, labai įdomu ir smagu išklausyti ir apie tai pasikalbėti,“ – džiūgauja Viktorija.
Moteris kuria ir nuostabius planus į ateitį: „Jau dabar mūsų studijoje Kaune galima užsukti pasimatuoti bei įsigyti šokių avalynės, profesionaliems šokėjams skirtų pėdkelnių, įsigyti įvairių aksesuarų, pasimatuoti šokių rūbų pavyzdžių, bet labai noriu, kad visa tai virstų pompastiška parduotuve. Noriu, kad visi mūsų gaminiai visada būtų mūsų parduotuvėje ir klientams nereikėtų laukti, kol pasiūsime. Taip pat noriu pasiūlyti savo gaminius ne tik Lietuvos rinkai, bet ir bent jau visai Europai.
Tikrai nesijaučiu „jau kažką nuveikusi“. Esu dar labai toli nuo ten, kur norėčiau būti ir save matyti ir tik tikiuosi bei meldžiuosi, jog pavyktų nepasiduoti, toliau daryti, jog užtektų tam jėgų, užsispyrimo ir kitų reikalingų asmenybės savybių, ties kuriomis dar turiu gerai padirbėti.“
Kiekvieną kartą, pamačius tokį įstabų pavyzdį, norisi pasidžiaugti ir pasididžiuoti. Kiekvienas toks pavyzdys itin svarbus daugybei moterų, kurios šią akimirką galbūt palūžusios, galbūt sutrikusios, o gal apimtos abejonės. Reikšmingas įkvepiantis pavyzdys, suteikiantis drąsos pakilti ir žengt į priekį.
Fotogalerija: