Nauja Dianos Paukštytės kolekcija įžūliai griauna stereotipus: tampa nauju elegancijos standartu
Ar elegantiški, moteriškumą pabrėžiantys yra tik prigludę, figūrą ir jos formas išryškinantys, subtilūs drabužių siluetai? Dizainerė Diana Paukštytė įsitikinusi, kad tai seniai nebėra absoliuti taisyklė ir kad jos daugybę metų kuriami laisvo silueto, vadinamieji oversized stiliaus rūbai ilgainiui tapo nauju elegancijos standartu, o apie tai liudija ir jų populiarumas tarp stilingų moterų ne tik Lietuvoje, bet ir toli už jos ribų.
Jau vienuoliktąją autorinę kolekciją moterims „Dekonstrukcija“ pristačiusi kūrėja neabejoja – moteriškumui pabrėžti svarbūs ne siluetai, o formos, audiniai, dekoras, ir net netobulos, asimetriškos, iš pirmo žvilgsnio chaotiškos jos suknelių konstrukcijos kuria kitokį – taisyklėms nepaklūstantį, maištingą moteriškos elegancijos veidą. Įžūlios dizainerės etiketė netrikdo ir pačios kūrėjos – laužyti taisykles ir kvestionuoti normas jai esą labai patinka.
„Man visada buvo svarbu laikytis savo kūrybinės linijos, būti nuosekliai, nepasiduoti spaudimui kurti pagal tuo metu galiojusius grožio ir normalumo standartus, – pasakoja D.Paukštytė, kurios sėkminga drabužių dizainerės karjera tęsiasi jau daugiau nei penkiolika metų. – Metams bėgant, visų akys priprato prie mano oversized siluetų, juos pamėgo ir tos merginos bei moterys, kurios anksčiau rinkdavosi išskirtinai tik prigludusius, esą moteriškesnius siluetus. Bet kas šiais laikais turi pasakyti, kas elegantiška, kas moteriška, kas subtilu? – Yra didelė variantų pasiūla, kiekviena renkasi pagal save, tad klienčių nei Lietuvoje, nei užsienyje, pasirinkusių būtent mano įžūloką estetiką, šiuo metu man tikrai netrūksta.“
Jau kurį laiką D.Paukštytės kūryba paklausi ir tarptautiniu mastu – jos kuriamus rūbus dažnai perka moterys iš Vakarų Europos, ji ypač mėgstama Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje, taip pat ir JAV, Kanadoje, Australijoje, jos įvaizdžiais puošiasi garsenybės visame pasaulyje. Anksčiau šių metų birželį koncertinį turą po JAV ir Pietų Ameriką pradėjusios legendinės roko grupės „Garbage“ vokalistė Shirley Manson scenai rinkosi būtent D.Paukštytės sukneles, jų koncertų metu pakeitė net kelias.
„Ir nors garsi rokerė rinkosi tas ekstravagantiškas, scenai tinkančias mano sukneles, kurių po kelias turiu kiekvienoje savo kolekcijoje, visgi kuriu ir nuosaikesnių, kasdienai labiau tinkamų modelių – ne tik suknelių, bet ir paltų, švarkų, marškinių, sijonų, – aiškina D.Paukštytė. – Būtent tokius ir renkasi mano klientės, kurios tuos drabužius dėvi kasdien. Kai kurie jų tinka net ir biurui, nors natūralu, kad tarp mano klienčių daugiau kūrybinių industrijų atstovių, kitokiu savo ritmu gyvenančių moterų, kurios kasdieninėje aprangoje sau gali leisti daugiau. Tiesa, patys ekstravagantiškiausi modeliai visgi dažniau iškeliauja į užsienį, moterys Lietuvoje renkasi santūresnius, ramesnius mano darbus.“
Kaip ir ankstesnėse kolekcijose, neseniai pristatytoje D.Paukštytės kolekcijoje „Dekonstrukcija“, kurioje yra net trys dešimtys pilnų full-look įvaizdžių, vyrauja laisvi siluetai, tūrinės formos, daug sluoksniavimo bei drapiravimo, gausaus dekoro – visa tai tarsi dailiais šarvais apgaubia moters kūną, tačiau jo drabužyje nepaslepia ir nepaskandina. „Moteris lieka moterimi – kas gali pasakyti, kad šie rūbai nėra moteriški, elegantiški, puošnūs? Taip, jie nėra prigludę, per juos nesimato daug nuogo kūno, jie nepabrėžia figūros linkių, bet toks ir nėra mano tikslas. Priešingai – kuriu naują standartą, kuris galbūt prieštarauja galiojančioms taisyklėms, yra laikomas netobulu, nenormaliu – tebūnie, man tai net patinka. Akivaizdu, kad patinka ne man vienai!“ – komentuoja D.Paukštytė.
Dizainerė lieka ištikima ir savo įprastam koloritui – juodai, baltai ir raudonai spalvoms, nors šioje kolekcijoje atsirado vietos ne tik pilkai, bet ir rožinei spalvai. Kolekciją ji kūrusi ankstyvą pavasarį, tad tiesiog labai užsimaniusi kitokios, sau neįprastos spalvos. Neįprastai daug šioje kolekcijoje ir dekoro – nuo dekoratyvinių bantų iki rankomis siūtų ir prie suknelių tvirtintų rožių žiedų. „Toji rožėmis nuklota suknelė pareikalavo net dviejų savaičių kruopštaus darbo, bet rezultatas buvo to vertas. Šiai suknelei vos pasirodžius iškart atsirado ir pirkėja,“ – pasakoja D.Paukštytė.
Kolekcijoje „Dekonstrukcija“ dizainerė toliau, dar labiau provokuoja normalumo ir elegancijos ribas – kitokį, netobulą grožį pabrėžia nebaigti drabužių kraštai, skylės, padriki audinio gabalai, įžūlus žaidimas proporcijomis. Ir nors visada renkasi tik kokybiškus audinius – be formoms kurti gausiai naudojamo tiulio, kolekcijose dominuoja aukščiausios kokybės vilna, tvidas, šilkai, viskozės, visgi siluetuose ir formose D.Paukštytė leidžia sau viską – pasak jos, laužyti estetikos taisykles tinka jos būdui, tik niekada nieko nedaranti kokybės sąskaita. „Mano standartas yra tik vienas – audinių ir pasiūvimo kokybė, o visas kitas taisykles leidžiu sau laužyti. Tai jau tapo nuo manęs neatsiejama etikete, dėl kurios esu atpažįstama. Man tokia reputacija patinka!“ – sako viena sėkmingiausių dizainerių nepriklausomos Lietuvos istorijoje.
Fotogalerija: