Didžėjus L.Lazauskas – atvirai apie simfoninius vakarėlius ir „beprotnamius“ su 70 tūkstančių šokėjų
Epiniai dalykai gimsta ne tik didžiųjų kunigaikščių sapnuose. Liepos 17-ąją gyvenimo svajonę įgyvendins talentingas šalies didžėjus Liudas Lazauskas–Roe Deers. Simfoninį elektroninės muzikos vakarėlį senamiestyje po atviru dangumi jis kurs drauge su maestro Modesto Pitrėno diriguojamu „Midsummer Vilnius“ festivalio orkestru.
Roe Deers Orchestra – unikali kūrybinė sintezė, kurią klausytojai galės išgirsti tik „Midsummer Vilnius’24“ metu. Stilingą šokių muziką kuriančio didžėjaus L. Lazausko-Roe Deers programa skambės kaip niekada iki šiol.
Ekskliuzyvaus projekto kūrybinę komandą sudaro patyrę Lietuvos klasikinės ir džiazo scenos meistrai – maestro M. Pitrėnas ir kompozitorius Jievaras Jasinskis. Tai – ypatinga svajonė, kuriai lemta išsipildyti Valdovų Rūmų didžiajame kieme. Projektą iš dalies finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė.
Apie simfoninius vakarėlius, „beprotnamius“ su 70 tūkst. šokėjų ir balso žinutes, kurios virsta kūriniais – L.Lazauską-Roe Deers kalbina Laura Kešytė.
Kodėl didžėjus svajoja apie performansą su orkestru?
Didžėjus svajoja išgirsti savo kūrybą kitame pavidale. (šypsosi) Nors elektronikoje taisyklės laužomos dažniausiai, vis tik kamerinė disciplina ir skambesys yra šio žanro pagrindas. Galima juokauti, kad mano svajonė – klišė. Ji patenka į klišių seką – sukurti pirmą dainą, išleisti vinilą, pasirodyti su orkestru, padaryti arenų šou turą... Tada belieka tik atsidaryti barą ir išeiti į pensiją. (juokiasi)
Kaip įsivaizduoji save, pasirodantį karališkajame kieme?
Valdovų rūmų erdvė tikrai diktuoja toną. Rimtumas ir drama – pirminė emocija, patekus tarp šių mūrų. Bet nieks nesako, jog visa tai negali peraugti į lengvą maištą ir triukšmą. Greitu metu tuo ir įsitikinsime. (šypsosi)
Simfoninis elektroninės muzikos vakarėlis – vis dar vakarėlis? O gal labiau – „vakarėlis” tėvams?
Mano vakarėlius aplanko ir jauni tėvai, ir mano tėvai – džiaugsmui amžiaus ribų nėra. Vakarėlis yra amžina jaunystės simfonija.
Beje, tavo tėvai – jie tave palaikė didžėjaus kelyje, tiesa?
Kai suprato, kad ši veikla nėra kažkoks paauglystės maištas, pradėjo tikrai stipriai palaikyti ir džiaugtis. Mama visada buvo mano pusėje – pirkdavo man tuščius CD, kad galėčiau „kepti“ kompaktus grojimui. Su tėčiu užtruko ilgiau. Jis ir pats jaunystėje buvo DJ, todėl saugojo mane nuo naktinio gyvenimo, nes gerai žinojo, kas tai yra. Kartais tekdavo meluoti, kodėl keliauju į miestą, nors iš tikrųjų važiuoju iš Druskininkų į Vilnių groti. Teko ir porą grojimų atšaukti – teisinausi, jog sirgau, nors iš tikrųjų tą vakarą manęs neišleido tėvai. (juokiasi)
Gal prisimeni, kada sugrojai savo pirmąjį set'ą?
Pats pirmas set'as įvyko Druskininkuose, kai man buvo 12 metų, mano tėčio klube. Tiesą sakant, jis truko tris dainas. „Savininkas“ liepė baigti pasirodymą, nes grojau per stipriai (šypsosi). Po poros mėnesių paprašiau, kad leistų man pabandyti groti visą naktį, – sekėsi kur kas geriau.
Kokiuose įspūdingiausiuose vakarėliuose per visą šį laiką teko groti?
Per 20 metų grojimo buvo tikrai visko – nuo geriausių iki blogiausių atvėjų. Sunku išskirti vieną vakarėlį, klubą ar festivalį. Spėjau apkeliauti nemažai viso pasaulio šokių aikštelių, kol kas galiu pasakyti, kad Lietuvos šokėjai man yra pirmoje vietoje. Iš paskutinių metų labai nustebino „Fusion” festivalis Vokietijoje su 70 tūkt. šokėjų. Nesu buvęs tokiame „beprotnamyje“.
Tavo naujame single „I'm Very Sorry (Acid)“ yra panaudota balso žinutė. Kokia jos istorija?
Pernai gegužę buvau savo antrajame ture Meksikoje. Prieš pasirodymą „Mexico City“ klube suplanavome vakariene su Fausto. Bet, kaip žinia, jis dėl tam tikrų priežasčių joje nepasirodė ir dingo. Po dviejų dienų gavau šią balso žinute ir iš juoko varčiausi ant žemės. Iškart jam pasakiau, kad grįžęs į Lietuvą iš to padarysiu dainą. Vis dar juokinga, kad tai yra tikra istorija.
Kaip didžėjus, esi labiau kūrėjas ar atlikėjas?
Mano karjera prasidėjo ir yra paremta DJ pasirodymais. Veikla studijoje ir grojimai naktį yra visiškai skirtingos planetos, bet labai stipriai viena kitą veikiančios. Grodamas naktį gaunu įkvepimo darbui studijoje, o studijoje kuriu ir klausau to, ką grosiu naktį. Šokių aikštelėje esi apsuptas žmonių, studijoje esi vienas su muzika. Labai skirtinga triukšmo romantika.
Kokia vasara tavęs laukia šiais metais?
Labai įtempta. 90 proc. savaitgalių jau užimti grojimams ir kelionėms. Likusį laiką leisiu studijoje ir ruošiuosi „Midsummer Vilnius“, o vasaros gale pradėsiu baiginėti savo antrąjį albumą. Tad poilsio prie jūros ar ežero teks palaukti iki žiemos atostogų svetur.