Dizainerė Julija Janus pristatė savo kūrybą Helsinkyje
Ką tik savo madingoje parduotuvėje Vilniaus senamiestyje pristačiusi išskirtinį leidinį „Mada ir maistas“, dizainerė Julija Janus jau spėjo tuo pačiu tikslu apsilankyti ir Helsinkyje.
Šįryt iš Suomijos sostinės grįžusi J. Janus šypsodamasi teigia, kad dar turi susigulėti įspūdžiai. Po kelių dienų, praleistų Helsinkio dizaino savaitėje, jų išties nestinga.
11-ą kartą vykstanti Helsinkio dizaino savaitė šiemet sujungė net 200 įvairių renginių ir 40 didžiųjų mados vardų. Madingas miesto festivalis šiemet pagrindine tema pasirinko Laiko mašiną. Į programą įsitraukė nacionalinis Suomijos muziejus, pasiūlęs langą į praeitį, dabartį ir ateitį. Savo ruožtu įvairių šalių dizaineriai bandė įžvelgti tendencijas, kaip pats Helsinkis atrodys 2050 metais.
„UNESCO pripažino Helsinkį dizaino miestu. Tai tik sustiprins dizainerių vaidmenį jame. Dėl to šio festivalio metu ypač norėjome pamatyti save ateities mieste“, – kalbėjo programos direktorė Hanna Harris.
Helsinkio dizaino savaitės dalimi tapusiai lietuvei J. Janus vienas pagrindinių įvykių buvo savosios knygos „Mada ir maistas“ pristatymas rinktinei Suomijos publikai. Renginiui specialių efektų suteikė suomių restorano „Juuri“ šefas Jukka Nykanenas, sukūręs patiekalą, darniai suskambėjusį su J. Janus kolekcijos „Atspindžiai“ modeliu.
Tokia gastronominė atrakcija, lietuviškas mados ir maisto dialogų leidinys, vietoje vadintas tiesiog „look-cook-book“, ir dizainerės J. Janus sukurti baltų charakterio drabužiai sudomino vieną svarbiausių stilisčių Helsinkyje Anną Komonen, žurnalų moterims lyderiaujančią žurnalistę Maritą Kouhiją, aibę mados tinklaraštininkų ir stilingų pramogų pasaulio atstovų. Renginyje taip pat apsilankė Helsinkio dizaino akademijos dėstytojai ir studentai. J. Janus labai palaikė Suomijos lietuvių bendruomenė, tarp jų – stilistė Jurga Kekkonen.
„Viskas buvo puiku. Nepaisant to, kad dvi naktis miegojau po tris valandas, labai džiaugiuosi mūsų pasirodymu Helsinkyje. Manau, kad viskas praėjo labai sėkmingai. Sunku ir suvokti, kaip visiškai nežinomam „brendui“ per pusę metų pavyko pradėti bendradarbiavimą su vienu geidžiamiausių Suomijos šefų J.Nykanenu ir vienu žinomiausių butikų pačiame Helsinkio centre „Asuna“, kuriame ir vyko mūsų leidinio pristatymas. Į jį susirinko virš 80 žmonių, nepaisant to, kad Helsinkio dizaino savaitės metu mieste vyksta labai daug renginių, parodų, vakarėlių ir visi – skirtingose vietose“, – kalbėjo J. Janus.
Kitą savaitę dizainerė išskrenda į Paryžiaus audinių parodą. „Julia Janus“ komanda jau laukiama ir Niujorko tarptautinėje mados parodoje „Tranoi“, į kurią ypatingai sunku patekti.
TAIP PAT SKAITYKITE: Dizainerė Julija Janus pakvietė į mados ir maisto žaidimams skirtą vakarą