Dizainerės Dianos Paukštytės tikslas – sukurti gražų drabužį, kurio visi norėtų
„Mados infekcijos“ senbuvė, dizainerė Diana Paukštytė šiais metais ir vėl pristato drabužius, kurtus, kaip ji pati pasakytų, visiems. Nuo savo drąsių ir laisvų sprendimų niekur nebėganti dizainerė ragina atkreipti dėmesį į masyvius papuošalus ir nėrinius. Būtent šie du akcentai puošia jos naujausius modelius. „Svarbiausia – kompozicija bei proporcijos. Šiuo metu kolekcija man yra darbų tęsinys,“ – pasakoja Diana.
Vis dar manote, kad mados industrijoje įmanoma „išrasti“ kažką visiškai naujo?
Aš galvoju, kad išradinėti kažko visai naujo nereikia. Dizainerio tikslas – sukurti gražų drabužį, tokį, kurio visi norėtų, kuris puoštų moteris. Tai gali būti paprasta suknelė, išsiskirianti savo įdomiomis detalėmis ar kitokiu kirpimu. Drabužis man yra tarsi paveikslas. Svarbiausia – kompozicija bei proporcijos. Šiuo metu kolekcija man yra darbų tęsinys. Ji panaši į ankstesnes kolekcijas. Kaip visuomet stengiuosi kurti mistinius personažus, kad kiekvienas modelis būtų įdomus. Šiais metais didžiulis akcentas – masyvūs aksesuarai, padedantys kurti nuotaiką. Visa mano kūryba vyksta iš vidaus ir nieko čia dirbtinai neprikursi.
Populiarūs darbužių tinklai akimirksniu „pasigauna“ naujausias mados tendencijas. Jie kopijuoja „Calvin Klein“, „Versace“ mados namus. Tikriausiai ir jūs ne kartą susidūrėte su savo drabužių plagiatais (kad ir mažesniu mastu). Jums tai rūpi?
Taip, dabar toks periodas, kai žinomi ženklai semiasi įkvėpimo iš didelių mados namų, ką tik pristačiusių kolekcijas ant podiumo. Lietuvoje tai vyksta kitokiame lygyje, tačiau pasitaiko ir man tokių atvejų. Liūdna, anksčiau kiekvienas dizaineris turėdavo savo braižą, stilių. Dabar tiesiog pastebiu drabužių ženklų, kurie neturi savo išskirtinumo, todėl ir kopijuoja. Lietuva – maža šalis, tad visa tai labai matosi. Man dažnai net klientai sako, kad panašių į mano drabužius kažkur matė. Mane tai liūdina, nes atsiprašau, bet būkime kūrybiškesni ir nereikės kopijuoti. Na, arba čia toks sutapimas…
Jei jus kritikuoja mada nesidomintis žmogus... Ta nuomonė svarbi? Į kokią kritiką dažniausiai atsižvelgiate?
Kreipiu dėmesį į visų kritiką, nes mano drabužiai yra skirti ne tik tiems, kas domisi mada. Paprastų žmonių mintys ir pasvarstymai apie viena ar kitą kolekciją, mane be galo domina. Tai skatina tobulėti.
Kokias medžiagas ir siluetus pasirinkote savo naujausiems darbams?
Kaip ir anksčiau. Naujausioje kolekcijoje dominuoja natūralios medžiagos: vilna, viskozė, medvilnė. Šio sezono naujiena, kuria papuošiau naujausią kolekciją – nėriniai.
Kolekcijoje pristatomų drabužių siluetas, kaip visada laisvas. Nemėgstu aptemptų drabužių. Kolekcijoje daug plačių kelnių, ilgų iki žemės suknelių. Vyrauja klasikinis stilius – juodi švarkai, balti marškiniai. Masyvūs aksesuarai priduoda modernumo, grubumo.
Kiek modelių sukūrėte šiais metais ir pagal kokius kriterijus rinkotės juos demonstruojančius asmenis?
Pristačiau 26 modelius. Atsirinkti manekenes padėjo vyras. Tai priešingai, nei daugeliui gali pasirodyti – labai atsakingas darbas, nes nuo merginos priklauso drabužio pateikimas. Labai svarbi yra žmogaus eisena, o aš dažnai žiūriu tik į veidą ir tipažą, dar svarbus judesys. O aš dažniausiai žiūriu į veidą ir tipažą. Lietuvoje labai daug gražių merginų, todėl išsirinkti būna ir lengva ir sunku, nes norisi paimti visas į kolekciją, o drabužių modelių neužtenka.
Kaip jūs suprantate, jog viena ar kita jūsų idėja verta plėtojimo? Kada ateina tas suvokimas?
Iš anksto patikėti idėja, suprasti, kad viskas bus gerai ir pasiteisins – sunku. Kūryba yra labai rizikingas dalykas, tai procesas, kurio negali atlikti priverstinai. Jis arba eina arba ne. Kai prisijungi prie kažkokio energetinio kanalo, tai kuriasi labai lengvai. Tik spėk užsirašinėti idėjas. O kartais praleidi visa dieną ir nieko nesigauna. Geriausi modeliai ateina lengvai, savaime ir tai teikia didžiausią džiaugsmą.