Dizaineriai Seržas Gandžumianas ir Monika Stauskytė metė iššūkį konservatyviam požiūriui į vyriškus drabužius

Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.
Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Lietuvoje vis daugiau dėmesio skiriama vyrų madai, tačiau drabužių pasiūla vis dar spraudžia vyrus į tradicines formas.

Todėl meninę batiką kurianti AMRES ART, bendradarbiaudama su dizaineriais Seržu Gandžumianu ir Monika Stauskyte, metė iššūkį konservatyviam požiūriui į vyriškus drabužius: Indonezijos meistrų rankomis tapytus vienetinius batikos audinius talentingi dizaineriai pavertė unikaliais vyriškais marškiniais. 

Keliaujančioje AMRES ART galerijoje modelio amplua išbandė ir kolekciją pristatė žinomi Lietuvos vyrai: visuomenininkas, buvęs ilgametis „Barzdų klubo“ prezidentas Valdas Samkus, žurnalistas Marius Jokūbaitis ir verslininkas Linas Pažemeckas.

Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.
Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.

Charakteringas audinys pabrėžia vyro asmenybę

„Kurdami meninę batiką, iš pradžių turėjome galvoje tik moteris. Tačiau, pasišnekėję su dizaineriais, supratome, kad ši batika puikiai tiktų ir vyrams. Juk moterys turi daugiau galimybių išreikšti save, tuo metu vyrai turi palyginti mažai išraiškos formų. Taigi, pakvietę žinomus vyrus išsirinkti savo batikos audinį ir sukūrę vyriškų marškinių kolekciją, pamatėme neįtikėtinas emocines reakcijas, kurių vyrai paprastai nelinkę rodyti“, - sako AMRES ART projekto autorė Rasa Baltė-Balčiūnienė.

Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.
Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.

Jai pritaria ir kolekcijos modelis, buvęs ilgametis „Barzdų Klubo“ prezidentas Valdas Samkus, kuris originalią kolekciją palygino su vyriškumo simboliu - barzda: „Galiu pripažinti, kad iš batikos audinio pasiūti marškiniai, kaip ir barzda, pabrėžia charakterį ir suteikia laisvės bei kūrybinio polėkio jausmą. Neįprastos spalvos ir raštai suteikė mano charakteriui naujų atspalvių. Pasirinktas drabužis ne tik atspindi mano vidų, bet ir įpareigoja“.

Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.
Dizainerio Seržo Gandžiumiano šilko batikos kolekcijos vyrams pristatymas/Organizatorių nuotr.

Kai mūzos vaidmenį atlieka audinys

Neįprastą vyriškų marškinių kolekciją sukūręs dizaineris Seržas Gandžumianas atskleidė, kad jį įkvėpė...audiniai: „Ši batika skleidžia ypatingą energiją. Ji tiesiog verčia kurti. Buvo nepaprastai įdomu prisiliesti prie italų menininko A.Meneghetti kūrybos, kurio paveikslų motyvais ir yra išmarginti audiniai. Turėjau galimybę retransliuoti jo meną drabužio vilkėjimo estetikoje. Kiekvienas audinys - tarsi atskira įkvepianti istorija apie kūrybą, saviraišką ir unikalumą. Man buvo įdomu tą emociją įkomponuoti drabužyje.“

AMRES ART projekto autorė Rasa Baltė-Balčiūnienė teigia, kad tokie individualūs drabužiai labai stiprina žmogų, o kai žmogus jaučiasi stiprus, jis gali nuveikti labai daug.