Drabužiai internetu: kaip neapsirikti perkant?

Drabužiai internetu: kaip neapsirikti perkant? / Fotolia nuotr.
Drabužiai internetu: kaip neapsirikti perkant? / Fotolia nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Kiekvienais metais įpusėjus vasarai prekybos centrų lankytojos įtraukiamos į drabužių išpardavimo karuselę. Ne paslaptis, kad dažnai pasitaiko atvejų, kai drabužiams taikomos nuolaidos suvilioja nusipirkti ir ne visai reikalingą drabužį.

Pastaruoju metu Lietuvoje sparčiai populiarėjančios internetinės drabužių parduotuvės „išpardavimo“ maniją dar paskatino. Vienos jų drabužius siūlo pigiau, kitos – dar ir greitai pristato, trečios žada didžiausią asortimentą, o dar kitos vilioja žinomais vardais. Tad kaip neapsirikti perkant?

 

Laukti ar nelaukti?

 

Pasigilinus į Lietuvos internetinių drabužių parduotuvių rinką, galima išskirti keletą jų rūšių. Vienos jų, besivadinančios išpardavimo klubais, prekiauja garsių prekės ženklų drabužiais. Jų privalumas – neišeinant iš namų galima įsigyti tokių rūbų, kurių tradicinėse parduotuvėse nusipirkti nebūtų įmanoma. Be to, drabužiams taikomos nuolaidos, tad perkant galima sutaupyti. Trūkumas – pristatymo laikotarpis. Jis gana ilgas ir dažnai trunka nuo 9 dienų iki mėnesio. Ar per tiek laiko nepraeina noras įsigyti kad ir patį gražiausią drabužį?

 

Prekybos internetu klubo Stilago.lt vadovė Jurgita Videikaitė pasakoja, kad parduotuvės klientų srautas didėja kiekvieną savaitę, tad teigti, kad ilgesnis pristatymo laikotarpis juos „atbaido“, nebūtų teisinga.  

 

„Per trejus veiklos metus el. parduotuvė keitėsi. Startavome kaip uždaras pardavimų klubas registruotiems nariams, o vėliau išsivystėme į tris savarankiškus verslo modelius: klubą registruotiems nariams, prekybos centrą ir išparduotuvę. Ir nors prekių pristatymo terminas svyruoja nuo savaitės iki mėnesio, manome, kad svarbiausia pasiūlyti tokias prekes, kurias vartotojas labai norėtų įsigyti, o tada – jo „nepamesti“. Svarbu nuolat informuoti apie užsakymo „kelią“: kada jis gautas iš gamintojo, supakuotas, išsiųstas klientui“, - pasakoja J. Videikaitė ir priduria mananti, kad jeigu pristatymo terminas būtų trumpesnis, vartotojams tikriausiai būtų siūlomas mažesnis drabužių asortimentas.

 

Panašiu principu veikia ir internetinės išparduotuvės, siūlančios žinomų prekės ženklų drabužius su nuolaidomis, tačiau visus parduodamus drabužius turinčios sandėlyje ir dėl to galinčios klientams pasiūlyti greitesnį pristatymą.

 

„Nelaikome konkurentais internetinių išpardavimo klubų, kurie prekiauja garsių prekės ženklų drabužiais, kadangi dauguma jų prekes klientams pristato per gana ilgą laikotarpį. Mums svarbu, kad klientas prekę gautų kuo greičiau – juk bene kiekviena moteris sutiks, kad pamačius gražią suknelę, retai norisi laukti mėnesį, kad galėtum ją vilkėti. Be to, orientuojamės į vidutines pajamas gaunančias klientes, ieškančias įsigyti pigesnių rūbų, todėl siūlome ne prabangių, tačiau gerai žinomų prekės ženklų drabužius“, - sako internetinės drabužių išparduotuvės Stylish.lt direktorius Andrius Kochanskas.

 

Visgi, nors išparduotuvės prekes pristato greičiau, išpardavimų klubai gali pasigirti didesniu asortimentu. Tad reikėtų apsvarstyti, kas svarbiau – ar drabužio reikia skubiai (ruošiatės suplanuotam mergvakariui, vestuvėms ar gimtadieniui), ar tiesiog norisi „pasivaikščioti po parduotuves“ ir įsigyti patikusį rūbą.

 

Nuo keliasdešimties iki kelių šimtų litų

 

Kai vienos parduotuvės klientus vilioja populiariais prekių ženklais, kitos neskelbia konkrečių drabužių gamintojų, kurie gali būti tiek kaimynai lenkai, tiek fabrikuose triūsiantys kinai. Pavadinkime jas tradicinėmis el. parduotuvėmis. Ir nors atrodytų, kad nežinomų, negarsių prekės ženklų drabužių kainos internete turėtų būti mažesnės, jų galima aptikti labai įvairių. Pasitaiko ir itin pigių drabužių, tačiau dažnai kainos nesiskiria ar net yra aukštesnės nei įprastose parduotuvėse. Pristatymo laikotarpis taip pat skiriasi – vienos drabužius pristato greitai, kitose įsigyto rūbo gali tekti laukti ir keletą savaičių.

 

Drabužių parduotuvės Iamfashion.lt vadovė Julija Rimšelė pasakoja, kad klientams siūlo prekes iš ES šalių, kurių kainos – apie 20 proc. mažesnės nei įprastose parduotuvėse, tačiau mano, kad pirkėjus labiau nei kaina vilioja didelis asortimentas.

 

„Šiuo metu parduotuvėje siūlome apie 600 skirtingų prekių. Paprastai kiekvieno modelio prekę turime 3-7 skirtingų spalvų, o to kitos parduotuvės pasiūlyti negali. Siekiame, kad klientės, pamačiusios patinkantį modelį, sakytų: „Noriu turėti tokius batus!”, dėl to siūlome didelį prekių asortimentą, ko negali padaryti el. parduotuvės, turinčios drabužius sandėlyje. Kai prekė geidžiama, o jos analogo kitur nėra, savaitę ar dvi trunkantis jos pristatymas tampa ne toks svarbus“, - sako J. Rimšelė, kurios vadovaujamoje parduotuvėje batų kainos svyruoja nuo 55 iki 249 Lt, o pristatymo laikotarpis – nuo 8 iki 16 darbo dienų.

 

Dar vienas internetinių parduotuvių tipas – parduotuvės, besiskelbiančios išparduotuvėmis, tačiau prekiaujančios nežinomų prekės ženklų drabužiais mažesne kaina. Kadangi ant drabužio etiketės tos tikrosios, nesumažintos kainos kompiuterio ekrane pamatyti neįmanoma, dažnai kyla klausimas, ar tai – ne triukas norint daugiau parduoti.

 

Neseniai internetinė parduotuvė b-a.lt Konkurencijos tarnybos buvo nubausta už klaidinančią reklamą, kadangi klientams siūlė pirkti prekes už mažesnę nei rinkos arba buvusią kainą, kurios įrodymų aptikti nepavyko. Tad kaip žinoti, ar neapsigausite susivilioję nuolaidomis?

 

Internete pavyko rasti „mados išparduotuve“ besiskelbiančią parduotuvę stilingidrabuziai.lt, kurioje beveik visi drabužiai parduodami su nuolaida. Įsigyjant bet kurį drabužį, kaip skelbiama, galima sutaupyti nuo 20 iki 190 Lt. Kadangi parduotuvės vadovas į klausimą, kodėl parduotuvė pavadinta išparduotuve ir iš kokių šalių prekės pasiekia klientą, atsakyti nepanoro, galima tik svarstyti, kokiu būdu „apskaičiuojamos“ nuolaidos ir „mažinamos“ kainos.

 

Tuo tarpu internetinės drabužių išparduotuvės Stylish.lt vadovas atskleidžia, kokiu būdu „nustato“ drabužio kainą.

 

„Nuo pat el. parduotuvės įkūrimo pradžios su klientais esame sąžiningi. Tikrąją drabužio kainą be nuolaidos kiekvienas pirkėjas gali pamatyti ant gamintojo etiketės, su kuria drabužis ir išsiunčiamas klientui. Kadangi rūbus perkame didmena, galime pasiūlyti juos įsigyti mažesne kaina. Išparduotuve ir vadinamės todėl, kad klientams siūlome populiarių prekės ženklų drabužius su nuolaida, kuri siekia iki 80 procentų“, - sako A. Kochanskas.

 

Kad ir kaip bebūtų, renkantis rūbą internete, rekomenduojama nepasimauti ant nuolaidos kabliuko ir apsvarstyti, ar drabužį perkate todėl, kad ieškote pigesnio, ar dėl to, jog nerandate patinkančio įprastose parduotuvėse. Be to, išsirinkus drabužį, rekomenduojama patikrinti keletą internetinių parduotuvių, nes nemažai jų siūlo tų pačių modelių drabužius skirtingomis kainomis.

 

Kaina atitinka kokybę?

 

Bene dažniausias internete parduodamų drabužių apibūdinimas – „kokybiški“. O kaip tuo patikėti, kai rūbo negali nei pasimatuoti, nei „pačiupinėti“?

 

Iamfashion.lt vadovė, kalbėdama apie parduotuvės drabužių kokybę, pasakoja, kad klientai nėra ja nusivylę.

 

„Esame ramūs, kad mūsų prekių kaina atitinka kokybę. Grąžinimų pasitaiko nedaug, gal kiek daugiau keitimų į kitą dydį. Ne visi klientai, pirkdami prekę, įdėmiai pasižiūri į dydžių lentelę“, - sako ji.

 

Šiuo atveju abiejų anksčiau minėtų išparduotuvių ir išpardavimo klubų privalumas – drabužių kokybė, kurią garantuoja žinomas prekės ženklas.

 

„Pastebėjome, kad dažnai klienčių apsisprendimą pirkti pas mus nulemia ne tik maža drabužio kaina, bet ir jo prekės ženklo žinomumas. Kadangi tradicinės daugumos mūsų parduodamų prekės ženklų drabužių parduotuvės yra įsikūrusios Lietuvoje, klientės, pirkdamos pas mus, jau žino, kokios kokybės prekę įsigyja. Be to, perkančios konkretaus prekės ženklo drabužį įprastose parduotuvėse, klientės numano, kuris rūbo dydis mūsų išparduotuvėje joms tinkamiausias. Tai suteikia mums pranašumą prieš el. parduotuves, kurios siūlo nežinomų prekės ženklų drabužius“, - pasakoja Stylish.lt vadovas.

 

Jam pritaria ir Stilago.lt vadovė, pridurdama, kad dažnai klientams drabužio kokybę garantuoja ne tik garsus prekės ženklas, bet ir jo kilmės šalis.

 

„Žinomas prekės ženklas iš karto turi savo auditoriją ir pirkėjus, tad jo drabužius parduoti paprasčiau. Be to, pastebėjome, kad pirkėjams labai svarbi prekės ženklo kilmės šalis: vieni itin pasitiki vokiečių gamintojų prekėmis, kiti – ištikimi itališkų prekės ženklų gerbėjai, o, pavyzdžiui, tapę pirmaisiais britų prekės ženklo NEXT atstovais Baltijos šalyse, taip pat sulaukėme papildomo, naujų pirkėjų srauto, kurie pas mus užsuka tik dėl šios prekės ženklo“, - sako Jurgita Videikaitė.

 

Tad reikia prisiminti, kad dažnai taupus moka du kartus, tačiau ir didesnė prekės kaina ne visuomet reiškia jos kokybę. Visgi, internetines parduotuves nuo nekokybiškų prekių pardavimo turėtų sustabdyti rizika prarasti gerą įvaizdį – juk internete nepatenkintų klientų atsiliepimai pasklinda itin greitai, o atgauti pasitikėjimą pakankamai sudėtinga.