Draugų pokštai virto judėjimu internete: tokios sėkmės visiškai nesitikėjome

Normalūs bateliai / Šokiai Ne Savo Batuose / A*ppvt / A. Papievytės nuotr.
Normalūs bateliai / Šokiai Ne Savo Batuose / A*ppvt / A. Papievytės nuotr.
Šaltinis: Projekto partnerio remiamas turinys
A
A

Kelis kartus per metus dėvėtų drabužių pardavėjai trina rankomis skaičiuodami išaugusią apyvartą – žinok, tada sostinėje rengiami „Normalių batelių“ vakarėliai. Internete egzistuoja ir tokio paties pavadinimo „Facebook“ grupė, šiandien vienijanti beveik 16 tūkst. narių iš visos Lietuvos.

Grupės nariai savo aplinkoje (nesvarbu, ar tai – gatvė, parduotuvė,

universitetas, vestuvės) fotografuoja juokingus, kvailus, nebemadingus, stebinančius, šokiruojančius ir visaip kitaip dėmesį atkreipiančius batus, o jų nuotraukomis dalinasi internete.

Kas tai? Projektas, judėjimas ar protesto forma? Plačiau apie tai papasakoti paprašome idėjos autoriaus, reklamos srityje vilniečio dirbančio Tado Vaitkaus.

„Normalūs bateliai“ atsirado, kai su vienu draugu kažkada juokavome apie išleistuvinius mokyklos batus. Dažniausiai mokyklos pabaigtuvininkai turi kažkaip pasipuošti šventei ir neretai nusiperka makabriškai juokingus batus, kurių turbūt daugiau niekas nenori ir kurie mamai atrodo kaip normalūs bateliai. Juokėmės iš šios situacijos, pradėjome kolekcionuoti juokingų batų nuotraukas, skelbti jas internete, sukūrėme puslapį feisbuke. Tokios sėkmės visiškai nesitikėjome. Per dieną atsirado tūkstantis gerbėjų. Tai buvo visiškai betikslis, be didelių grandiozinių užmačių projektas. Turbūt net negalima to pavadinti projektu“, – paaiškina pašnekovas.

Kaip pasakoja Tadas, po truputį žmonės pradėjo patys siųsti normalių batelių nuotraukas, kurios publikuojamos internete. Vėliau buvo surengti ir keli „Normalių batelių“ vakarėliai. Į pirmąjį svečiai rinkosi 2015 metų vasarą populiariame sostinės bare „Marsas“. „Vis pagalvodavome, kad reikia vienur ar kitur surengti vakarėlį, bet vis neprisiversdavome. Po to prisijungė dar keletas žmonių ir padarėme renginį. Viskas vyko ekspromtu. Viskas buvo orientuota, kad reikia pasipuošti normaliais bateliais ir maivytis. Patiesėme raudoną kilimą, padarėme fotosesiją ir buvo sėkmingas renginys“, – prisimena pašnekovas.

Pasitinkant 2016-uosius, buvo surengtas dar vienas vakarėlis sostinės klube „Men's Factory“. „Buvo normalus naujakas. Formatas panašus – batkontrolas, viduje groja didžėjai, įrengtas podiumas ir visi maivosi“, – dar vieną sėkmingą bandymą suburti bendraminčius prisimena organizatorius ir skaičiuoja, kad Naujų metų vakarėlį tada aplankė maždaug 500-600 žmonių.

Paklaustas, ar tokie renginiai pelningi, jų organizatorius sako niekada nesvarstęs apie šio projekto komercinę naudą. „Viskas susiveda į gerą laiką“, – paaiškina jis. Artimiausiais planais Tadas dalintis neskuba, bet patikina, kad galvoje jų yra.

Pašnekovas pastebi, kad prieš „Normalių batelių“ renginius sujudimas jaučiasi, ne tik dėvėtų drabužių parduotuvėse, bet ir „Vinted“ platformoje. Anot jo, batai, kurių visus metus niekas neperka, prieš renginius tampa labai populiarūs.

Iš pirmo žvilgsnio „Normalių batelių“ idėja atrodo tikrai gana elementari, tai kur slypi jos sėkmės paslaptis? T. Vaitkus pats vis dar negali tiksliai atsakyti į šį klausimą. „Sėkmė, ko gero, mus aplankė todėl, kad žmonės yra pasiilgę ironiško pasišaipymo iš mados industrijos, kažkokio karnavalinio formato renginių. Matyt, kad vietoje ir laiku atsidūrėme su reikalingais juokais, – svarsto vyras. – Esame populiarūs nesąmonių darytojai internete. Mes visi dirbame reklamos srityje, gal dėl to ir pavyko sudominti žmones“.

T.Vaitkus patikina, kad daug laiko nuotaikingas pomėgis neužima. „Facebook“ grupę jis prižiūri kavos pertraukėlių metu. Tiesa, renginiai – kitas reikalas. „Tenka nemažai paplušėti. Organizuojant pirmą renginį reikėjo sukurti reklaminę kampaniją. Paskraidinti batą dronu irgi yra reikalų. Kai darai, kas patinka, kai tau niekas nekvaršina galvos, kad reikia kitaip ar anaip, tiesiog yra geras laiko praleidimo būdas“, – apibendrina pašnekovas.

Paklaustas, ar neplanuoja Lietuvoje nemažai dėmesio sulaukusios iniciatyvos populiarinti pasaulyje, reklamos specialistas svarsto: „Man atrodo, kad potencialo yra. Normalūs bateliai visur yra normalūs bateliai. Žmonėms jie yra juokingi. Šiandien formato užsieniui dar nesugalvojome, bet į užsienio žiniasklaidą šansų patekti, manau, turime. Reikia padaryti dar vieną gerą renginį“.