Dviratis už automobilio kainą: kiek kainuoja prabangiausi dviračiai Lietuvoje?

Dviratis už automobilio kainą: kiek kainuoja prabangiausi dviračiai Lietuvoje? / „Velonova" nuotr.
Dviratis už automobilio kainą: kiek kainuoja prabangiausi dviračiai Lietuvoje? / „Velonova" nuotr.
Šaltinis: Reklama
A
A

Dviračių sporte konkurencija verda ne tik tarp profesionalių dviratininkų, bet ir tarp dviračių gamintojų, kurių sukurtos inovacijos prisideda prie sportininkų pergalių. Dviračius, kuriuose panaudoti naujausi inžineriniai sprendimai ir kokybiškiausios detalės, gali įsigyti ir dviratininkai mėgėjai – vis daugiau prabangių, profesionalams sukurtų dviračių pasiekia Lietuvos parduotuvių lentynas. Apie tai, kiek kainuoja prabangiausi dviračiai Lietuvoje ir kuo jie išsiskiria, pasakoja vienas iš dviračių parduotuvės „Velonova“ įkūrėjų Gediminas Kaupas.

Vertinamas rankų darbas

„Mažai su dviračių sportu susidūrusiam žmogui geriausių dviračių kainos gali atimti žadą – pamačius kone 15 tūkst. ar daugiau kainuojančius dviračius, klausimų kyla daugeliui. Tačiau kiekvieno dviračio kainą gana paprasta paaiškinti įvertinus jo rėmą, komponentus, bei, be abejo, pagaminamų dviračių kiekį ir gamintojo prestižą“, – sako G.Kaupas.

Šiuo metu brangiausias „Velonovoje“ ir, ko gero, vienas brangiausių Lietuvoje parduodamų dviračių, yra italų gamintojo „Colnago“ plento dviratis „CR68“, kurio kaina – 18 300 eurų. Tai – pagal užsakymą gaminamas dviratis, kurio rėmas rankomis lipdomas iš anglies pluošto lakštų, o visi naudojami komponentai – lengviausi ir patikimiausi pasaulyje. Šio gamintojo dviračiu važiuoja dviračių genijumi vadinamas slovėnų sportininkas Tadej Pogačaras.

Toliau rikiuojasi kiti prabangūs dviračiai: „BMC“ gamintojo „Teammachine R 01“ plento dviratis, kainuojantis 15 000 eurų, „S-Works“ gamintojo greičiausias pasaulyje plentinis dviratis „Tarmac SL8“ ir to paties gamintojo kalnų dviratis „Epic 8“, abu kainuojantys po 14 500 eurų. Visi šie dviračiai yra pagaminti iš aukštos kokybės anglies pluošto ir turi elektrines pavarų perjungimo sistemas.

„Vieninteliai Lietuvoje oficialiai atstovaujame tokius gamintojus kaip „Colnago“, „3T“ ir šveicarų „BMC“, taip pat prekiaujame amerikiečių „Specialized“ dviračiais. Kiekvienas iš šių gamintojų daug investuoja į tyrimus ir inovacijas, todėl kasmet pristato naujienų „premium“ dviračių segmente ir modelių, kurių kaina viršija 10 tūkst. eurų. Inovacijos yra nukreiptos į konstrukcijos lengvinimą ir aerodinaminių savybių gerinimą išlaikant tvirtumą ir patikimumą – būtent naujų medžiagų paieška ir komponentų tobulinimas labiausiai prisideda prie įspūdingų dviračių kainų“, – aiškina vienas iš dviračių parduotuvės „Velonova“ įkūrėjų.

Dažnam klientui minėtų gamintojų dviračiai atrodo neįprastai – pavyzdžiui, „3T Made in Italy“ dviračių rėmai yra supinti iš specialių anglies pluošto siūlų, todėl nesveria nė kilogramo, tačiau yra storesni nei kitų dviračių, o šveicariški „BMC“ išsiskiria savo minimalistinėmis ir aštriomis formomis, būdingomis tik šiam gamintojui. Tokius dviračius renkasi sportinių rezultatų siekiantys dviratininkai, kurie ieško manevringo ir varžybose didelį greitį išvystyti galinčio dviračio.

Pasaulinės tendencijos dviračių dizaine

Dviračių ekspertas sako, kad visi dviračių ir jų dalių gamintojai stengiasi pristatyti niekur nematytų patobulinimų, tačiau galima stebėti ir bendras tendencijas.

„Kone kasmet dviračių pasaulyje nuskamba kokia nors kontraversiška naujiena, pirmiausia atsirandanti ant profesionalių sportininkų dviračių, o vėliau pasiekianti masinę produkciją. Kadaise tokia naujiena tapo diskiniai stabdžiai, prieš kelerius metus – vis populiarėjančios elektrinės dviračių pavarų sistemos, perjungiančios pavaras be trosų, naudojant „Bluetooth“ ryšį. Šiuo metu stebime tendenciją, kaip išskirtinumo siekiantys gamintojai grįžta prie rankų darbo rėmų gamybos, o dviračių dizainuose matome vis daugiau integruotų elementų – dviračių trosai yra slepiami rėmo konstrukcijoje, į rėmo dizainą įkomponuojami ir žibintai ar gertuvių laikikliai. Taip pat populiarėja platesnių bekamerinių padangų naudojimas, todėl gamintojai pritaiko net plentinių dviračių dizainą storesnėms padangoms“, – apžvelgia G.Kaupas.