E.Kvoščiauskas – apie glaudų ryšį su seserimis ir ypatingą trijulės kelionę į Romą

Eimutis Kvoščiauskas su seserimis Gitana ir Vaida / Asmeninio albumo nuotr.
Šaltinis: Žmonės
2021-12-09 08:03
AA

Teatro ir kino aktoriaus Eimučio Kvoščiausko šeimoje šiuo metu išgyvenamas tikras santykių Renesansas. Kiekvieną mėnesį – po kelionę su sesėmis Gitana ir Vaida, kuriose jie gali trumpam pamiršti savo problemas, kitu kampu pažvelgti į, rodos, taip gerai pažįstamus žmones ir įvertinti juos siejantį ryšį. „Esam tos pačios obelies vaisiai, tad reikia laikytis kartu“, – portalui Žmonės.lt sako E.Kvoščiauskas.

Aktoriaus Eimučio Kvoščiausko širdį šaltomis žiemos dienomis šildo gražūs prisiminimai iš Romos. Būtent Italijos sostinę jis ir vyresnės jo seserys Gitana bei Vaida pasirinko savo bendrai išvykai. Tai – pirmas kartas, kai suaugęs brolis ir sesės, užnugary palikę darbus, šeimas ir visus rūpesčius, į kelionę leidosi tik trise.

„Tai buvo kažkas nuostabaus. Net kalbant su jumis ir prisimenant tą kelionę manęs neapleidžia labai geras jausmas“, – prisipažino aktorius.

Portale Žmonės.lt – E.Kvoščiausko prisiminimai apie jo ir sesių santykius vaikystėje, atostogas Italijoje bei priežastys, kodėl tokias keliones rekomenduoja visiems.

Eimutis Kvoščiauskas su seserimis Gitana ir Vaida Romoje / Asmeninio albumo nuotr.

Sesių numylėtas pagrandukas

Eimutis Kvoščiauskas augo apsuptas ne tik tėvų, bet ir gerokai vyresnių seserų meile. Šeimos pirmagimė, keturiolika metų vyresnė Gitana ir vidurinioji Vaida, tarp kurios ir Eimučio yra devynerių metų skirtumas, jam buvo tarsi antros mamos. Jos tėvams padėjo užauginti mažąjį broliuką ir niekada jo neskriaudė. Priešingai – sesių erzinimo imdavosi pagrandukas Eimutis.

„Mūsų trijulei būdingi kiek tradiciniai vaidmenys: vyriausia sesė – atsakingiausia, vidurinioji sesė – tarpininkė, kuri mane ir prižiūrėdavo, ir kartu padūkdavo. Na, o aš buvau rimtai lepinamas. Kai šeimoje atsiranda mažas vaikas, merginos labai nori juo rūpintis“, – pasakoja Eimutis.

Eimutis Kvoščiauskas / Asmeninio albumo nuotr.

Sesėms suaugus ir palikus šeimos namus, jų ir Eimučio santykiai nenutrūko. Anaiptol – jie perėjo į kitą etapą, kuriame jaunesnis brolis integravosi į seserų šeimas, draugų ratą bei pažindinosi su suaugusiųjų gyvenimu.

„Man buvo labai įdomu leisti laiką pas Gitaną, kuri pirmoji išsikėlė gyventi su būsimu vyru, vėliau – ir pas Vaidą, kuri ištekėjusi apsigyveno Kaune. Atvykęs joms tapdavau tokiu rūpestėliu, tačiau man stebėti jų gyvenimą ir būti jo dalimi labai patiko“, – prisimena aktorius.

Laikas, praleistas su seserų šeimomis ir draugais, stipriai formavo tuomet dar mažo berniuko pasaulėžiūrą. Pasak Eimučio, sesės rodė tinkamą šeimos tradicijų ir laiko praleidimo pavyzdį.

Eimutis Kvoščiauskas / Asmeninio albumo nuotr.

„Mačiau, kaip sesės prisigalvoja visokių įdomių veiklų. Nesakau, kad augdamas pats to nepatyriau. Gyvenome provincijoje, bet tėvai stengėsi užtikrinti kiek įmanoma daugiau pramogų: nuvežti į teatrą Kaune ar prie jūros. Vis tik sesės ir jų draugai praplėtė idėjų ratą“, – sako E.Kvoščiauskas.

Jis priduria, kad sesės Gitana ir Vaida jam suteikė dar vieną itin vertingą patirtį – išmokė prižiūrėti vaikus. Prisiminimai apie dukterėčių ir sūnėnų auginimą – neišdildomi, tad patarimais jis drąsiai dalijasi su vaikų turinčiais draugais.

„Kai man kas nors užmeta „Oj, tu čia gal nesupranti, nes neturi vaikų“, pagalvoju: patikėkit, aš labai gerai suprantu. Padėjau sesėms užauginti keturis vaikus. Viską mačiau – ir migdymus, ir bemieges naktis, net vaikų vystymą į vystyklus, nes tuomet dar nebuvo pampersų. Aišku, ir pats tai dariau“, – ypatinga patirtimi dalijasi aktorius.

Eimutis Kvoščiauskas / Asmeninio albumo nuotr.

Vieni kitiems – didžiausi kritikai ir patarėjai

Eimučiui suaugus ir ėmus vis intensyviau tiesti savo gyvenimo kelią, jo ir seserų santykiai tęsėsi. Jos liko ištikimomis brolio bendražygės, stipriai palaikančiomis jį gyvenimo kelionėje. Jos buvo ir vienos pirmųjų jo premjerinių spektaklių žiūrovių bei... kritikių.

„Po premjerų jos mane apiberia ne vien saldžiais žodžiais. Nei Gitana, nei Vaida nebijo išsakyti kritikos, paaiškinti, kas galėjo būti geriau. Netgi jei jos to nepasako verbaliai, iš jų nuotaikos galiu suprasti, ar darbas – tikrai puikus, ar kažkas yra ne taip“, – juokiasi aktorius.

Beje, kritikos seserims nesibodi ir pats Eimutis. Vis tik dažniausiai jis užima patarėjo vaidmenį – su prašymais padėti apsispręsti į jį kreipiasi pačios sesės. Jaunesnio brolio patarimai dažniausiai reikalingi kalbant apie paauglius vaikus, darbo paieškas ar apsipirkinėjimų metu.

„Kai Romoje pirkome lauktuves sau ir artimiesiems, jos ne kartą manęs klausė „Ta suknelė graži ar ne?“. Na, tai ir patardavau“, – kikena Eimutis.

Vienas kitą jie palaiko ne tik apsisprendimų kryžkelėse ar svarbiais gyvenimo etapais, bet ir džiugiais momentais: šeima kartu švenčia Kalėdas, Velykas ir kitokias progas.

„Kai Vilniuje įsigijau butą, į įkurtuves suvažiavo visa šeima, nors tuo metu bute nebuvo nei užuolaidų, nei sofų, ant kurių svečiai galėtų miegoti. Dar vienas pavyzdys – kažkas sugalvojo, kad turime pasidaryti bendrą šeimos fotosesiją, tai ta proga visi ir sugužėjom. Pasitaiko, kad kur nors išlekiame ir Lietuvoje, tad mūsų gyvenimas labai persipynęs“, – pasakoja aktorius.

Nors jų santykiai visuomet buvo pakankamai šilti, o susitikimai – dažni, Eimutis neslepia, kurį laiką jie visi buvo pasinėrę iį savo reikalus, problemas ir poreikius. Galiausiai gyvenimo suduotas smūgis Gitaną, Vaidą ir Eimutį pažadino ir privertė atsigręžti į vienas kitą.

Eimutis Kvoščiauskas su šeima / Asmeninio albumo nuotr.

Santykių Renesansas Romoje

Gyvenimą sukrėtęs įvykis privertė E.Kvoščiaušką imtis iniciatyvos ir ieškoti galimybių su seserimis praleisti kuo daugiau laiko. Būtent šios situacijos akivaizdoje ir gimė idėja apie kelionę trise, kuriai buvo pasirinkta Roma. Aktorius pasakoja, kad išvyka jiems suteikė daugybę unikalių, ypatingų potyrių.

„Suaugusių sesių ir brolio kelionė – kažkas nuostabaus ir kitoniško. Ji buvo labai prasminga ir mums visiems davė tikrai daug. Matau, kad to labai labai reikėjo. Dėl jos sulaukėme daug kitų žmonių reakcijų – jie tikino, kad savo žingsniu juos sukrėtėme ir įkvėpėme. Jau keli draugai planuoja panašias keliones“, – džiaugiasi Eimutis.

Prisiminimai apie kelias Romoje praleistas dienas – patys šilčiausi. Vyras pasakoja, kad kelionės metu tarp jų neatsirado trinties ar nepasitenkinimo, o poreikiai taip pat tobulai sutapo. Jis priduria, kad harmoningą atmosferą lėmė ir jų pakantumas bei pagarba vienas kito norams.

„Aš Romoje esu buvęs, o sesės – ne, tačiau nenorėjau būti įkyrus ir vaizduoti, kad miestą pažįstu, tad galiu jį aprodyti. Nieko panašaus. Galvojau – pala pala, visi esame suaugę žmonės, turintys savo nuomonę ir norus, tad turime juos suderinti.

Pavyzdžiui, Gitana ir Vaida norėjo aplankyti Šventuosius laiptus, kurių pats nebuvau matęs, tad taip ir padarėme. Kitas atvejis – kelionė prie jūros. Tikrai neplanavome ten važiuoti, bet viską, ką norėjome, jau buvome aplankę, turėjome laisvą pusdienį, o oras buvo puikus. Sakau – gal lekiam prie jūros? Taip spontaniškai ir išvykome“, – kelionės įspūdžiais dalijasi Eimutis.

Sėkmingos ir smagios atostogos Italijoje uždegė norą kartu keliauti dar kartą. Dar būnant Romoje, jiems staiga šovė mintis aplankyti Angliją.

„Nusprendėm – reikia keliauti ir viskas. Tuoj pat nusipirkome lėktuvo bilietus, tačiau vidurinioji sesė dėl darbų gausos išvykti nebegalėjo. Taigi, išskridome tik su Gitana ir nuostabiai praleidome laiką, aplankėme Anglijoje gyvenančius mano draugus ir savo pusseserę. Po šių dviejų kelionių jau spirgame viduje ir norime keliauti vėl. Planuose – dvi išvykos: pirmiausia – Paryžius, o vėliau gal pavyks išvykti ir į šiltuosius kraštus“, – vardija Eimutis.

Italija, Anglija, ateityje – Prancūzija ir kitos kryptis. Kuo kelionės tokios ypatingos Eimučio ir jo seserų santykiams? Aktorius tikina, kad jos veikia kaip labai gera terapija, leidžia stiprinti tarpusavio ryšį ir kitaip pažiūrėti į santykius. Viešėdami Romoje, jie daug kalbėjo ir palietė pačias įvairiausias temas, privertusias susigraudinti, leidusias pasijuokti ar net išsakyti tam tikras nuoskaudas. Aktorius užtikrintai sako – tokias keliones rekomenduoja visiems.

Eimutis Kvoščiauskas su seserimi Gitana Anglijoje / Asmeninio albumo nuotr.

„Dažnai nutinka, kad visai natūraliai, neturėdami jokių blogų intencijų, stipriai pasineriame į savo reikalus ir nors kažką planuojame, neįvykdome. Džiaugiuosi, kad pagaliau pradėjome judėti. Kelionėse taip gerai pažįstamus žmones pamačiau kitomis spalvomis – pavyzdžiui, vidurinioji sesė Vaida visos kelionės metu mus labai juokino, nors seniau to nebuvau pastebėjęs.

Apie tokius santykių stiprinimo variantus nerašoma vadovėliuose ir nekalbama seminaruose, bet savo kailiu įsitikinau – tai labai reikalinga. Esame tos pačios obelies vaisiai, tai turime laikytis kartu“, – šypsosi E.Kvoščiauskas.

Fotogalerija:

Aktoriaus Eimučio Kvoščiausko šeima (18 nuotr.)