Elektromobilis, kurį galima papildyti degalinėje: didžiausi abiejų pasaulių privalumai viename

„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.
Šaltinis: Reklama
A
A

Modernūs elektromobiliai viena įkrova jau geba įveikti daugiau nei pusę tūkstančio kilometrų, tačiau net ir toks technologinis proveržis neduoda ramybės kai kuriems vairuotojams, kurie nori mėgautis elektromobilio privalumais, tačiau nedrįsta tapti priklausomais nuo baterijų įkrovimo. Gamintojai, tuo tarpu, atidžiai stebi rinką ir pirkėjų poreikius bei bando jiems pasiūlyti geriausius įmanomus sprendimus.

Norintys savo kasdienėse kelionėse važiuoti elektrine pavara ir tuo pačiu nesukti galvos dėl įkrovimų, dažniausiai renkasi hibridinius modelius. Šie populiarumą įgavo prieš beveik du dešimtmečius, kai daugelis pasaulinio lygio žvaigždžių pradėjo atvirai pasakoti, jog saugo gamtą vairuodami būtent tokį automobilį.

Tiesa, praėjus beveik dvidešimčiai metų ir Europos Sąjungos keliamiems taršos reikalavimams vis griežtėjant, įprasto arba švelniojo hibrido sistemas turi vis didesnė dalis automobilių, bet norinčių mėgautis tolygia elektros motorų trauka, šis sprendimas netenkina.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Net ir įkraunamieji hibridai, kurie vien elektra dažniausiai tenkina kasdienius vairuotojų įpročius, nepasižymi tokiu tolygiu važiavimu kaip tikrieji elektromobiliai, mat kartais ratų sukimą tenką perimti vidaus degimo varikliui, galią į ratus perduodančiam per pavarų dėžę.

Taip pat, žinoma, įkraunamų hibridų savininkai kone kasnakt turi prijungti savo automobilius prie elektros tinklo, o pasibaigus elektrai baterijose, degalų sąnaudos dažniausiai drąstiškai išauga.

Suderino du pasaulius

Žvelgiant į rinką gali pasirodyti, jog norint pilnai mėgautis elektrinės pavaros teikiamais privalumais ir vidaus degimo varikliu varomo automobilio patogumais teks turėti du automobilius arba susitaikyti su kompromisais.

Tiesa, japonų gamintojas „Nissan“ rinką nustebino nauju sprendimu, suderinančiu geriausias abiejų pasaulių savybes – šiuo metu rinkai siūlomi „Qashqai“ bei „X-Trail“ modeliai, aprūpinti naująja „e-POWER“ sistema.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Ši technologija sujungia benzininį variklį, kuris įkrauna bateriją arba per galios inverterį perduoda galią tiesiai į ratus sukantį elektrinį variklį. Nors iš apibūdinimo gali pasirodyti, kad tai dar vienas hibridinis automobilis, tačiau pagrindinis skirtumas yra tas, kad vidaus degimo variklis niekaip nėra prijungtas prie ratų. Jis savo sukurtą energiją atiduoda inverteriui, kuris ją paskirsto arba tiesiai elektriniam motorui, arba į 2,1 kWh talpos bateriją.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Dėl tokios konstrukcijos ratus visada suka elektriniai motorai, tad automobilis važiuoja taip, kaip įprasta elektromobiliams – tolygiai, be jokių vibracijų ar trūkčiojimų, atsirandančių dėl pavarų perjungimo ar kitų mechaninių mazgų veikimo.

Taip pat, dėl elektrinių motorų savybių, „e-POWER“ sistema aprūpintas automobilis nuo pajudėjimo pradžios turi maksimalų sukimo momentą – tai itin patogu manevruojant srauniame miesto eisme.

Po variklio gaubtu sumontuotas 1,5 litro darbinio tūrio benzininis variklis suprogramuotas taip, kad visada dirbtų optimaliausias sūkiais ir sugeneruotų didžiausią įmanomą energijos kiekį naudojant mažiausiai degalų, tad šis elektrine pavara varomas automobilis mažiau teršia aplinką ir pasižymi mažesnėmis eksploatacinėmis išlaidomis.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Viena didžiausių naudų vairuotojui, norinčiam elektromobilio ir tuo pačiu patogumo, yra tai, kad „Nissan“ automobilio, varomo „e-POWER“ sistema, nereikia jungti prie elektros tinklo, todėl nereikia keisti ir vairavimo įpročių. Pilnu benzino baku „Qashqai“ arba „X-Trail“ gali įveikti iki 1000 kilometrų, po kurių norint tęsti kelionę užteks vos kelių minučių sustojimo degalinėje.

Tiesa, kaip ir įprasta elektromobiliuose, akumuliatoriui įkrauti „Nissan e-POWER“ naudoja ne tik vidaus degimo variklį, bet ir regeneracinį stabdymą – galima pasirinkti vieno pedalo automobilio valdymą „e-Pedal Step“.

Elektrinė pavara užtikrina saugumą

Skirtingai nei gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio, elektrinė pavara užtikrina ne tik mažesnes sąnaudas bei sklandesnį važiavimą, bet žymiai prisideda ir prie automobilio saugumo. Štai „X-Trail“ krosoverį galima rinktis su keturių varančiųjų ratų „e-4ORCE“ sistema, kurią sudaro du elektros motorai, sumontuoti ant priekinės ir galinės ašių.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Lyginant su įprastomis varos sistemomis, kai galia į ratus iš variklio perduodama per pavarų dėžę, elektrinė pavara į kelio dangos bei ratų sukibimo su ja pasikeitimus reaguoja kelis tūkstančius kartų greičiau – galia priekiniams ir galiniams ratams siunčiama 1/10000 sekundės dalies tikslumu. Dėl to automobilio saugos sistemų reakcija į sukibimą su keliu vyksta žmogui nepastebimu dažniu.

„Nissan X-Trail“
„Nissan X-Trail“ / „Nissan“ nuotr.

Taip pat, minėta sistema montuojama kartu su skirtingais vairavimo režimais, tad itin tikslus elektrinės pavaros valdymas užtikrins efektyviausią automobilio valdymą visose situacijose – ar tai būtų pažliaugusios pavasarinės pievos, ar užšalę žiemos keliai.

Išmani elektrinė pavara prisideda prie važiavimo komforto ir įprastomis sąlygomis – kadangi kiekvieno rato sukimosi greitis valdomas atskirai, didžiausia galia perduodama daugiausiai sukibimo turinčiam ratui, tad vairavimas bus tikslesnis, o vairuotojas, vairuodamas „e-POWER“ sistemos varomą „Nissan“ automobilį, pavargs gerokai mažiau.