Erika Vitulskienė žengia pirmyn: „Pasaulį juk valdo tas, kas turi daugiausia informacijos“
Kovo 7 d. su pirmu renginiu startuoja ambicingas tarptautinių mokymų projektas Mados verslo institutas. Iniciatyvos bendraautoriai – praeityje analogiškus mokymus jau rengę projekto „Suprasti madą“ įkūrėjas, mados žurnalistas Arnoldas Remeika ir Londone veikiančios mados startuolių konsultavimo agentūros „Fashion bloc“ įkūrėja Ieva Zubavičiūtė. Kalbiname vieną iš projekto dalyvių, savo vardo mados namus prieš metus įkūrusią ir prekinį ženklą puoselėjančią Eriką Vitulskienę.
Erika, papasakokite, kaip susidomėjote Mados verslo institutu?
Nusprendžiau nerti į visai man naują sritį. Prieš metus įkūrusi savo drabužių prekinį ženklą, aš visuomet troškau tobulėti, o viso to pagrindas – žinios. Pernai lankiau paskaitas, mokiausi, kai vyko „Suprasti madą“ iniciatyva, todėl Mados verslo institutas – man jau antrasis tų pačių kūrėjų projektas. Visus skatinu plėsti savo žinių bagažą, tai – puiki galimybė išmokti vertingų dalykų.
Anksčiau lankytos paskaitos suteikė daugiau pasitikėjimo savimi profesinėje srityje?
Taip, raginu visus domėtis naujovėmis, verslo ypatybėmis. Mada yra labai greita, viskas be galo trapu, todėl susigaudyti šioje srityje be žinių, struktūrizuoto plano – nėra paprasta. Mados verslo institute tikrai galima save „pasitikrinti“, pažiūrėti, kur dar galima pasitempti, gauti patarimų.
Į madą jūs visuomet žiūrėjote kaip į verslą?
Žinoma. Dėl to ir įkūriau savo vardo mados namus. Kadangi aš pati neturėjau tvirto pagrindo dizaino srityje, kartu su manimi dirbo ir iki šios dirba dizainerė Kastė Svilaitė. Aš siekiu išgarsinti savo prekinį ženklą, prie kurio daug ir sunkiai dirbame, parodyti Lietuvai kokybę, geriau išanalizuoti visus su mados kūrimu ir platinimu susijusius procesus. Noriu suvokti, kokie viešieji ryšiai daro įtaką mano prekiniam ženklui, todėl jau dabar nekantrauju pradėti studijų kursą.
Dėl būsimų paskaitų jums teko kažką išbraukti iš savo dabartinės dienotvarkės?
Manau, kad kiekvienas žmogus, kuris domisi mada, sieja savo ateitį su ja – mokslą įtraukia į darbo grafiką. Aš nieko neatsisakiau, tiesiog kiek pertvarkiau savo dienotvarkę. Tobulėti ir augti reikia kiekvieną dieną. Pasaulį juk valdo tas, kas turi daugiausia informacijos. Žinios, mano manymu, yra brangesnės už bet kokius pinigus. Kopti į viršų žmogų labiausiai skatina idėja, tai – pagrindinis variklis.
Kas šiuo metu vyksta jūsų kūrybinėse dirbtuvėse?
Juodas darbas, atimantis daug jėgų ir laiko. Klientai viso to dažnai nemato, bet mes su komanda įdedame visą širdį, kad tik gautume juos pradžiuginsiantį rezultatą. Dabar kuriame naują vasaros/pavasario kolekciją, planuojame savo kompanijos tolimesnius žingsnius, sieksime praplėsti pirkėjų ratą, norisi jiems pristatyti kokybišką produktą.
Pagalvojote, kad ateityje galėtumėte moterims patarinėti stiliaus klausimais, rengti seminarus?
Stiliaus klausimais aš galiu patarti tik iš draugiškos pusės, asmeninės patirties. Profesinių įgūdžių ar diplomo, kaip sakau, aš neturiu. Visą kūrybą patikiu dizainerei Kastei Svilaitei, kartu ieškome sprendimų, dažnai jai nusakau savo vizijas, vienokius ar kitokius norus. Kartu dirbti sekasi puikiai.