Esminiai klausimai, kuriuos sau užduoti turėtų mados kūrėjai
Kaip tapti sėkmingu? Toks klausimas neduoda ramybės mados bei kitų sričių kūrėjams. „Sėkmės sąvoka iš esmės yra labai subjektyvi ir tiesiogiai priklausoma nuo sau išsikeltų tikslų bei vizijos, — įsitikinusi Milda Savickienė, balandžio viduryje Vilniaus Rotušėje vyksiančio renginio „Mados inventorizacija“ prodiuserė.
Mada, pasak prodiuserės, yra daugiau nei kūryba. Tai — verslas su visais šiai sričiai būdingais elementais. Gebėdami tinkamai prisistatyti ir parduoti savo kūrinius, dizaineriai gali toliau laisvai kurti, nevaržomi biudžeto.
Ši tema — mados industrijos ir verslo sektoriaus bendradarbiavimas — bus viena pamatinių „Mados inventorizacijoje“, užsienyje pristatomoje kaip „Eastern European Showroom“. Čia savo naujausius darbus pateiks perspektyviausi Rytų Europos mados kūrėjai, pajėgūs užsiimti masine gamyba.
Juos apjungė vienas bendras tikslas — garsinti savo bei atstovaujamos šalies vardą tarptautiniame mados verslo kontekste, užmegzti vertingų pažinčių ir užkariauti užsienio rinkas.
Tokio pobūdžio paroda (angl. „showroom“) Lietuvoje organizuojama pirmą kartą ir turi didelių ambicijų augti bei plėstis.
Iki šiol Rytų regiono mados kūrėjams savotišku tramplinu buvo „Mados Injekcijos“ konkursas, kurio laimėtojams suteikiamas šansas pristatyti savo kūrybą „Mados Infekcijos“ metu.
Jubiliejinė, dvidešimtoji „Mados Infekcija“ plečiasi su misija — padėti kūrėjams vystyti tarptautines verslo pažintis.
„Neatsitiktinai ėmiausi šio iššūkio. Pastaruosius penkerius metus teko lankytis bei dirbti panašaus pobūdžio parodose Milane, Paryžiuje, Kijeve, dalyvavau mados verslo forumuose, tad turiu pakankamai patirties, kuri gali būti naudinga ambicingiems mūsų regiono dizaineriams.
Jau gavome patvirtinimus, kad į „Mados inventorizaciją“ atvyks potencialių verslo partnerių iš tolimosios Australijos bei Vokietijos, Anglijos ir Skandinavijos šalių“, — sako M. Savickienė.
Tad kaip tapti sėkmingu? Išgirdusi šį klausimą „Mados inventorizacijos“ prodiuserė prisiminė susitikimą su mados guru vadinamu britu Tony Glenville. Londono mados koledžo bei Londono menų universiteto dėstytojas, knygų apie madą autorius per Kijevo mados savaitę rengė seminarą ir pateikė 30 paprastų klausimų, kuriuos sau užduoti turėtų kiekvienas mados kūrėjas. Atsakymai į juos ir gali tapti raktu į sėkmę.
O štai ir nuskambėję klausimai:
- Kodėl esi dizaineris?
- Ką nori pasakyti savo kūryba?
- Kas tave išskiria iš kitų?
- Kokia yra tavo filosofija?
- Kas yra tavo konkurentai?
- Kaip pozicionuoji save mados rinkoje?
- Kokia yra mažiausia ir kokia didžiausia tavo gaminių kaina?
- Tai, ko nedarai, gali būti taip pat svarbu kaip ir tai, ką darai. Tad daryk!
- Kokios yra tavo stiprybės?
- Kas yra tavo klientai?
- Kodėl tu kuri?
- Kas yra tavo nuolatinė komanda?
- Ką samdai laikinam darbui?
- Kas rūpinasi tavo darbo viešumu?
- Ar turi verslo partnerių?
- Kokie tavo ilgalaikiai planai?
- Kokios yra tavo ilgalaikės ambicijos?
- Kas padės ir kas sutrukdys joms išsipildyti?
- Kaip kuri naują kolekciją?
- Kas yra jos kritikas?
- Kas yra medžiagų tiekėjas?
- Kas rūpinasi tavo produkcija?
- Kokio dydžio yra tavo kolekcija?
- Koks yra santykis tarp modelių, pristatomų ant podiumo ir siūlomų prekybai?
- Kur pristatai savo kūrybą? Parodose, ant podiumo, per instaliacijas.
- Kaip tavo kūryba atrodo ant kabyklos, be scenografijos?
- Ar ji subalansuota?
- Ar kreipiesi į žmones, kurių stiprybė yra silpnosios tavo vietos?
- Ar diskutuoji su kitais kūrėjais?
- Ar kalbiesi su žmonėmis, kurie perka tavo kūrinius? Ar jų klausaisi?
„Jei jautiesi pavargęs ir išsigandęs, liūdnas ar sunerimęs — tai normalu! Jei pasilieki vienas studijoje dar ilgai po to, kai visi kiti išeina — tai irgi normalu! Mada — geriausias verslas pasaulyje, jei myli tik ją“, — Kijeve girdėta mados guru citata pasidalino M. Savickienė.