Etiketas ir sėkmė darbe: 7 dažniausios klaidos
Karjeros specialistai tvirtina, kad sėkmė darbe labai priklauso nuo mūsų elgesio. Kai žinome, ko iš mūsų tikisi aplinkiniai ir kaip geriau elgtis tam tikrose situacijose, fortūna dažniau šypsosi. Todėl išmanyti etiketą pravartu kiekvienai dirbančiai moteriai.
1. Netaisyklinga kalba. Net jei žmogus turi daug žinių ir gerai išmano savo darbą, netaisyklinga kalba gali labai sumenkinti jo autoritetą. Pakenkti įvaizdžiui gali ir tarties normų ignoravimas. Jau nekalbant apie necenzūrinius žodžius.
Netyčia išsprūdęs toks „perliukas“ gali akimirksniu sugriauti jūsų karjerą. Kalbėdama venkite ir besikartojančių įterpinių „žinai“, „reiškia“, „vadinasi“... Taigi kiekvienai neprošal pasimokyti kalbos normų ir taisyklių, retorikos pagrindų. Praktikuokitės su namiškiais, artimais žmonėmis. Mandagiai ir laisvai bendrauti turėtumėte net ir su nepatinkančiais asmenimis, nes to reikalauja dalykinis etiketas.
Darbe nekalbėkite labai garsiai. Kai aptariate darbo klausimus, niekada nepertraukinėkite kolegų. Mokėkite išklausyti ir tik tada išsakykite savo nuomonę.
2. Kritika. Jei esate vadovė, pagal etiketą, jums nedera kritikuoti pavaldinių kitų akivaizdoje. Visas pastabas išsakykite be liudytojų. Kitų nekritikuokite ir jei neužimate vadovo posto. Be to, nebijokite pripažinti savo klaidų. Nesvarbu, esate pavaldinė ar viršininkė.
Taip pat venkite dvejones dėl savo profesionalumo atskleidžiančių posakių: „man nepavyks“ ar „tai neįmanoma“. Juos geriau keiskite: „darbas nelengvas, bet, tikiu, man pavyks“.
3. Emocijų demonstravimas. Tai viena didžiausių tarnybinio etiketo klaidų. Valdyti emocijas privalo išmokti kiekvienas! Stenkitės nesuirzti dėl smulkmenų. Venkite pakelto balso tono.
4. Užsitęsęs dalykinis pokalbis. Tai dar viena etiketo klaida. Kai lankytojas įeina į jūsų kabinetą, pasitikite jį atsistojusi. Dalykinis pokalbis turi būti trumpas. Jei esate vadovė ir jus aplanko svečias, nesodinkite jo prie stalo – kad neatrodytų, jog demonstruojate pranašumą. Jei kabinete yra sofa ir krėslai, pasiūlykite prisėsti ant sofos. Svečias turėtų sėdėti šeimininkui iš dešinės.
Kas turi pirmasis paduoti ranką? Paprasčiausias atsakymas – svarbesnis asmuo. Vadovas pirmas turėtų paduoti ranką į kabinetą įėjusiam pavaldiniui. Vyresnė moteris – jaunesnei, moteris – vyrui, vyresnis vyras – jaunesniam.
5. Tarnybinių vakarėlių ignoravimas. Dalyvaudama tarnybiniuose vakarėliuose išreikšite lojalumą, geriau pažinsite kolegas. Tačiau ten apie darbą daug nekalbėkite. Yra tiek įdomių temų! Beje, vadovui taip pat nederėtų aptarti darbo reikalų. Tai didelė klaida.
6. Netinkama apranga. Darbo vietoje, be jokios abejonės, svarbus aprangos kodas. Klasikiniai ir, žinoma, tvarkingi drabužiai tinka beveik visur. Kuo aukštesnės pareigos, tuo formalesni ir kokybiškesni turi būti apdarai. Didelė klaida – per ryškus makiažas, pernelyg aptempti, itin ryškių spalvų drabužiai. Žinoma, reikėtų vengti ir gilių iškirpčių, per trumpų sijonų ar per stiprių kvepalų.
7. Ilgi pokalbiai telefonu. Būdami biure pritildykite mobilųjį telefoną, nes garsus skambutis gali trukdyti kolegoms. Taip pat nederėtų ilgai plepėti prie darbo stalo. Jei būtinai turite pakalbėti asmeniniais klausimais, pasirinkite koridorių.
Plačiau apie etiketą darbe skaitykite 37-ajame „Ji“ numeryje!