Etiketas: kelių sekundžių telefoninis triukas, padėsiantis pašnekovui padaryti įspūdį
Kai skambinate darbo reikalais, ką darote, išgirdę „Klausau?“. Per dažnai žmonės sako štai ką: „Sveiki, ar galima būtų kalbėti su ponu X?“ Į tai pašnekovas priverstas atsakyti: „Taip, čia aš. O kas skambina?“
Natūralu, kad žmogui reikia paklausti, kas skambina – mes taip ir neprisistatėme – kaip žmogus gali žinoti, kas jo pašnekovas?
Štai kodėl, vos per tris telefoninio pokalbio sekundes turite padaryti įspūdį – iš karto prisistatykite.
Danny Rubinas 8-ame savo knygos „Wait, How Do I Write This Email?“ skyriuje („Phone Conversations“) aptaria šią taktiką. Pavyzdžiui:
Adelė pakelia ragelį: „Klausau.“
„Sveiki, aš esu Klemensas Vaišvila iš kompanijos „Didysis brolis“ pardavimo skyriaus. Ar galėčiau kalbėti su Jonu Pelėda?“
„Žinoma, tuoj jį pakviesiu.“
„Šaunu, ačiū.“
Ar matote skirtumą? Be to, prisistatydami vardu ir pavarde ir tik tada prašydami pakviesti asmenį, su kuriuo norite kalbėti, atrodote labiau savimi pasitikintys. Taip, tai labai subtilus veiksmas ir užima vos 1% telefoninio pokalbio trukmės, tačiau tinkamas prisistatymas yra pokalbio pamatas.
Atminkite, verslo pasaulyje daryti įspūdį turite visiems ir visada. Sakykime, skambinate į įmonę susitarti dėl darbo pokalbiio. Viršininkas tą dieną turi penkis tokius pokalbius. Į skambučius kaskart atsiliepia administratorė, ir pokalbininkas sako: „Sveiki, ar galėčiau kalbėti su Remigijumi (viršininku)?“ Tada sekretorė priversta paklausti: „Ar galėčiau pasiteirauti, kas skambina?“
Bet juk jūs žinote, ką reikia daryti.
Tinkamas prisistatymas yra maža detalė, tačiau galbūt pelnysite sekretorės palankumą, o kiti keturi kandidatai to nepadarys.
Galbūt viršininkas paklaus sekretorės, kuris asmuo laikėsi pokalbio telefonu etiketo. Galbūt pelnysite papildomų taškų. Galbūt tai padės gauti darbą. Niekada negali žinoti!
Ką tikrai žinome, tai kad išgirdę „Klausau“, turite būti pasiruošę. Tai mažas žodelis, suteikiantis labai daug galimybių.
TAIP PAT SKAITYKITE: Etiketas darbe: kokių temų neliesti?
Ir beje, kalbėdami telefonu, pamirškite žodelį „trukdau“. Dažnai girdime, kai žmonės sako taip: „Sveiki, čia jums skambina Laura Pečkonytė. Ar galėčiau jus sutrukdyti?“ arba „Atsiprašau, ponia Emilija, čia jus trukdo Laura Pečkonytė“.
Kaip manote, kokį įspūdį paliekate pašnekovui? Taip, kad esate trukdis, vagiate pašnekovo laiką, trukdote jam! Prisistatę paklauskite, ar pašnekovas turi laiko ir kiek, kad išklausytų, kokiu reikalu jam skambinate (bet ne jį trukdote!). To tikrai pakaks.