„Eurovizijos“ finalininkas Lion Ceccah prabilo apie patirtą prievartą: „Tas žmogus net buvo autoritetas“

Lion Ceccah / Kristinos Gulbinaitės ir Skirmanto Lisausko/BNS nuotr.
Lion Ceccah / Kristinos Gulbinaitės ir Skirmanto Lisausko/BNS nuotr.
Šaltinis: Žmonės
A
A

Tomas Alenčikas-Lion Ceccah, anksčiau scenoje prisistatydavęs Alen Chicco vardu, dabar su savo daina „Drobė“ sužavėjo daugybę „Eurovizijos“ atrankos žiūrovų ir prasiskynė kelią į šeštadienį vyksiantį finalą. O jo eurovizinį kūrinį, pasirodo, įkvėpė skaudžios patirtys. Jomis dainininkas atvirai pasidalijo su savo gerbėjais.

Tomas Alenčikas, šiuo metu scenoje prisistatantis Lion Ceccah vardu, su savo daina „Drobė“ pasirodė penktame „Eurovizijos“ atrankos pusfinalyje. Dainininkui pavyko užkariauti tiek žiūrovų, tiek komisijos narių širdis – ir vieni, ir kiti tą vakarą jam skyrė pirmą vietą. Tad Lion Ceccah užtikrintai pateko į atrankos finalą, vyksiantį šeštadienio vakarą Kauno „Žalgirio“ arenoje.

Savo instagramo paskyroje dainininkas plačiau papasakojo apie sugrįžimą į „Eurovizijos“ atranką. Negana to, prabilo apie skaudžias temas, kurios ir įkvėpė jo šiųmetę dainą.

Savo įrašu Lion Ceccah sutiko pasidalyti ir su portalo Žmonės.lt skaitytojais.

Lion Ceccah
Lion Ceccah / Kristinos Gulbinaitės nuotr.

„DRÓBÉ. Dvinytis drobinio pynimo audinys iš ilgo linų pluošto arba pašukinių verpalų. Pagal apdailą skiriama nebalinta, pusbaltė, dažyta ir marginta drobė. Nebalinta (žalia), balinta ir dažyta bei marginta plona drobė tinka siūti vasariniams drabužiams (suknelėms, kostiumėliams, vyriškiems marškiniams), balinta, storesnių lininių verpalų drobė – paklodėms, pašukinių verpalų drobė – portjeroms, takeliams, čiužiniams, palapinėms, vasarinės avalynės viršui. Vertingiausia yra plonų siūlų tanki drobė. Siuviniai iš drobės stiprūs, gerai sugeria drėgmę, higieniški, laidūs šilumai, dailūs ir lengvai skalbiami, tačiau glamžūs ir sunkiai drapiruojami. Pagal gamybos būdą drobė būna namų darbo ir pramoninė.

Toliau jautrus turinys. Esant silpnų nervų nebeskaityti.

Stokholmo Sindromas. Tai psichologinė reakcija, kai įkaitai arba aukos užmezga emocinį ryšį su pagrobėjais. Šiam ryšiui būdingi lojalumo, simpatijos ir net gynybos jausmai pagrobėjams, nepaisant to, kad pagrobėjai prisidėjo prie jų nelaisvės ar prievartos.

Stokholmo sindromas, pavadintas 1973 m. Stokholme (Švedija) įvykdyto banko apiplėšimo, kai įkaitai įsijautė ir net gynė savo pagrobėjus, vardu, tapo svarbiu psichologiniu reiškiniu. Šis incidentas susijęs su keturiais įkaitais, kuriuos banko saugykloje šešias dienas laikė du pabėgę nuteistieji, o įkaitai ėmė simpatizuoti savo pagrobėjams ir atsisakė juos gelbėti bandžiusių valstybės pareigūnų pagalbos.

Žiniasklaida sukūrė terminą „Stokholmo sindromas“, kad apibūdintų šį gluminantį elgesį, kuris atrodė priešingas laukiamai baimės ir priešiškumo reakcijai. Nuo to laiko psichologai išskyrė keletą veiksnių, kurie prisideda prie Stokholmo sindromo išsivystymo, įskaitant suvokiamą grėsmę išgyvenimui, izoliaciją nuo išorinių perspektyvų ir pagrobėjų gerumą ar tariamą užuojautą“, – savo įrašą pradėjo Lion Ceccah.

„Šiais metais grįžtu į „Eurovizijos“ atranką ir sceną su savo kūryba. Pasikeitus iš Alen į Lion, atrodo, iš naujo atradau kūrybą ir aplamai, ką aš noriu pasakyti. Taip pat tai buvo sprendimas kalbėti tabu temomis. Temomis, kurios nėra paliečiamos plačiai dainose. Temomis, kurių lyg ir yra prisibijoma. Universaliomis, tačiau ir „myliu/nemyliu“ neapsiribojančiomis, temomis. Manau, jog žmonių santykiai ir vidinis pasaulis yra kur kas sudėtingesnis nei buvimas vienišu ar amžinai įsimylėjusiu.

„Eurovizija“ yra populiariausias šou tiek Lietuvoje, tiek Europoje, gal net pasaulyje, ir savo dalyvių istorijomis inspiruojantis tūkstančius, tad teisingiausia, jog jeigu jau čia einu, ateiti tikram ir kalbėti nepagražintai“, – rašė „Eurovizijos“ atrankos finalininkas.

Čia pat Lion Ceccah atskleidė, kad daina „Drobė“ itin artima jam pačiam – dainininkas prabilo apie patirtą prievartą.

„Daina „DROBĖ“ gimė įkvėpta apgalvojant savo draugės destruktyvią meilės istoriją. Tada supratau, kad aš pats ją gyvenu, tik su savimi. Prieš 15 metų patyriau prievartavimą iš tuo metu artimo žmogaus, būnant apsvaigintu. Daug metų galvojau, kad tai buvo tik sapnas ar prisigalvojimai, kol supratau kad aš pats sau meluoju. Tai BUVO. Ir aš dar daug metų palaikiau labai puikius santykius su tuo žmogumi. Jis netgi buvo man autoritetas bei tikro menininko pavyzdys. Ar ką keisčiau ir būčiau kitaip elgesis vėliau? Tikriausiai ne. Nes tuometinis mano troškimas būti pripažintu buvo stipresnis už mano savivertę ir aš net nenorėjau gilintis į prievartos sąvoką. Savivertės mokausi iki šiol ir manau – tai viso gyvenimo studijos“, – atviravo atlikėjas.

Lion Ceccah „Drobė“
Lion Ceccah „Drobė“ / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Lion Ceccah teigė, kad žmonių su panašiomis patirtimis – daugybė.

„Pažįstu n žmonių, kurie yra patyrę seksualinę ir psichologinę prievartą, bet šia tema išdrįsta kalbėti tik apsvaigę. Atrodo, lyg parodo kažkokį „apdovanojimą“ už šią patirtį. Bet apie tai kalbėti dienos šviesoje – KĄ? „Nu nereikia taip giliai kapstytis“ arba „Kam grįžti į praeitį“. Tad taip, mes visi išgyvenam Stokholmo sindromą ir nebūtinai turime būti pagrobti. Mes dažnai tampame savo paties įkaitais, kurie jaučia empatiją savo vidiniam melagiui, engėjui bei rankos numojėjui. Ir kas dar keisčiau – tai tampa patogu, komforto zona ir NETGI prašom dar. Taip lengviau. Bet argi?“ – instagrame rašė dainininkas.

Lion Ceccah savo įrašą užbaigė taip: „DROBĖ“ – tai ne daina. Tai garsų istorija. Tai menas, kopijuojantis realybę. Tai meluojanti empatija. Tai kova ir pasidavimas. Tai pergalvojimas. Tai žingsnis pirmyn ir du atgal. Tai medžiaga, laukianti virsmo į kūrinį.“

Išgirskite:

Kaip anksčiau pranešime spaudai pasakojo Lion Ceccah, begalės valandų, praleistų studijoje su dainos prodiuseriu Aurimu Galveliu, atsipirko. Kartu jie rado ne tik bendrą kalbą, bet ir unikalų, analogų neturintį dainos garsą, laužantį lietuviškos popmuzikos taisykles ir standartus. „DROBĖ“ nėra nei pop, nei eksperimentinė, industrial ar liaudies daina – ji yra viskas. Joje netikėtai organiškai susijungia operos, techno ir industrinės muzikos melodijos, kurios ardo iki šiol nusistovėjusias pop muzikos taisykles. Tai paraiška ne tik „Eurovizijai“, bet ir visai Lietuvai.

Lion Ceccah „Drobė“
Lion Ceccah „Drobė“ / Skirmanto Lisausko / BNS nuotr.

Ši daina atspindi ne tik kūrybines išminties paieškas, bet ir asmeninę patirtį – tiek su destruktyvia meilės istorija, tiek su vidiniu kovos ir pasidavimo procesu.

Žmonės.lt primena, kad šeštadienį „Eurovizijos“ atrankos finale susikaus Anyanya, Justė Baradulinaitė, Petunija, Nojus Žebrauskas-NOY, Gebrasy, GOYA, „Katarsis“, Amoralu, Lion Ceccah ir Sophie Ali.

Fotogalerija:

Paskutinio „Eurovizijos“ atrankos pusfinalio akimirkos:

Kur pranešti ir ieškoti pagalbos
Jei reikia skubios pagalbos
Skambinkite pagalbos telefonu 112
Jei esate savižudybės krizėje, arba ieškote pagalbos kitam
Jei patyrėte smurtą
Jei reikalinga emocinė (psichologinė) pagalba telefonu, arba internetu
Jei esi vaikas ir tau reikalinga pagalba
Jei reikia pagalbos vaiko teisių klausimais
Skambinkite pagalbos telefonu 8 800 10 800 arba rašykite žinutę Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos pokalbių laukelyje „Pasikalbėkime“. Pranešti apie pažeidimą galima vaiko teisių apsaugos skyriuose, užpildant formą Tarnybos interneto svetainėje, arba skambinti telefonu 112.