Filmai, padarę didžiausią įtaką 2012-ųjų madai

Mada / Shutterstock, whowhatwear.com ir chanel-news.chanel.com nuotr.
Mada / Shutterstock, whowhatwear.com ir chanel-news.chanel.com nuotr.
Šaltinis: Ji24.lt
2013-01-27 15:00
AA

Mada ir kinas visuomet tarpusavyje glaudžiai sąveikauja. Kartais mados tendencijos, visuomenės nuotaikos ar atskiros asmenybės paveikia kinematografiją, o kartais tam tikri personažai ar pateikimo būdas padaro didelę įtaką tiek gatvės stiliui, tiek madas kuriantiems dizaineriams. Kiekvienais metais sudaromi filmų sąrašai, kurie palieka ryškų pėdsaką mados pasaulyje.

Kviečiame pasidomėti, kokie gi praėjusių metų filmai labiausiai paveikė madą.

► „Snieguolė ir medžiotojas“  (Snowhite&The Huntsman)

Jau nuo filmo „Raudonkepuraitė“ (Red Riding Hood) jaučiama didžiulė ekranizuotų pasakų įtaka madai ir žmonių aprangos stiliui. O kino juostos „Veidrodėli, veidrodėli“ (Mirror, mirror) ir „Snieguolė ir medžiotojas“ dar labiau tai sustiprino. Raudonos spalvos suknelės, pelerinos su gobtuvais arba tiesiog gobtuvai vietoj kepurių – tai tik maža dalis šių filmų detalių madoje. Viduramžių dvasią primena ir galvos aksesuarai: juostelės, kaktą puošiantys metaliniai vėriniai...

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

Kompanija Benefit netgi sukūrė makiažo priemonių, atkartojančių Snieguolės makiažą. O piktosios karalienės kostiumas įkvėpė ne tik drabužių dizainerius, bet ir interjero puošybos detales gaminančias įmones. Įvairios tekstūros, mozaikos ir pilkšvų atspalvių veidrodžiai – dar ne pabaiga.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

Tamsios pasakos nuotaika vyrauja ne tik drabužiuose, makiažo tendencijose ar aplinkoje. Greičiausias būdas perteikti šį stilių yra supintus į kasą plaukus apsukti aplink galvą. Svarbiausia – sklastymas per vidurį, o supintos kasos viršugalvyje gali atrodyti įvairiai. Ar tvarkingos, ar lengvai prašukuotos, ar šiek tiek papešiotos – jūsų pasirinkimas.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

Regis, įkvepia yra ne tik gerieji pasakų personažai. Garsenybės ir gatvių stileivos mielai paįvairina savo įvaizdį aksesuarais, nusižiūrėtais nuo pasakų piktadarių kostiumų. Vienas įdomiausių ir trokštamiausių aksesuarų – ant viduriniosios piršto dalies užmaunamas midižiedelis ir piktosios karalienės antpirščiai. Rihanna ir Beyonce yra šios aktualios tendencijos skleidėjos.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

...

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► Mėnesienos karalystė (Moonrise Kingdom)

7-ojo dešimtmečio estetika, formų ir spalvų švara, mažos baltos apykaklės ir kojinės iki kelių nėra naujiena. Gatvėse šis stilius vyrauja jau kurį laiką. Taigi šis filmas yra tiesiog gražus priminimas ir sąsaja su tuo, kaip rengiasi šiandienos stileivos pasaulio madų sostinėse. Nors filmo veiksmas vyksta 7-ajame dešimtmetyje, kiekviena mados entuziastė čia gali rasti įkvėpimo ar tiesiog pasigrožėti.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► „Vargdieniai“ (Les Miserables)

Šis filmas vertingas daugeliu požiūriu. Vienas jų, nors ne pats svarbiausias, – įtaka žmonių aprangai. Ilgas sijonas, derinamas su nukreivotais paprastais lygiapadžiais batais, ir vyriška kostiumo liemenė – tiesiog stiliaus „uoga“. Geriausia, jei tai būtų pilkšvų, anglies, rūko ir pelenų atspalvių derinys. Toks tamsus gotiškas romantizmas jaučiamas kai kuriose 2013-ųjų pavasario–vasaros madų kolekcijose, tik derinamas kontrastuojant su švaria balta.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► „Keršytojai“ (The Avengers)

Ne tik šio filmo siužeto linija ir vizualinė raiška tapo svarbi šiandienos kūrėjams ir mados vartotojams. Betmeno ir kitų komiksų personažų kostiumų įtaka madai beribė bei įvairialypė, t. y. atsiskleidžianti per neįprastus ryškių spalvų derinius, poparto stiliaus audinio marginimą, aiškias geometrines drabužio formas ir spalvingus plaukus.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

...

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► „Hičkokas“ (Hitchcock)

Alfredas Hitchcockas yra vienas iš tų kinematografų, kuris labiausiai veikė 2013-ųjų ankstyvo rudens sezono kolekcijas. Ne viena jų buvo skirta šio mistiko filmams arba atspindėjo šio režisieriaus sukurtų filmų nuotaiką. Išleistas netgi leidinys, apibūdinantis tam tikrą aprangos estetiką ir stilių (klasikinė elegancija su paslapties prieskoniu), dominavusį A. Hitchcocko kine. Žinoma, tai genialaus dueto – A. Hitchcocko ir Edith Head – bendro darbo rezultatas. Kostiumų dizainerė, daugybę metų dirbusi su šiuo režisieriumi, kalbėdama apie jį prasitarė, kad A. Hitchcockas buvo itin reiklus ne tik drabužiams, bet ir jų spalvoms. Pavyzdžiui, filmui „Paukščiai“ jis su kostiumų kūrėja kruopščiai atrinko visus drabužius savo mylimai aktorei Tipei Hedren. A. Hitchcockas daugiausia dėmesio skyrė žaliajam kostiumėliui, buvo itin priekabus atspalviams. Jis ieškojo tobuliausios spalvos, kuri paveiktų žiūrovų nuotaiką ir veiksmo sceną paverstų dar įtikinamesne, kupinesne įtampos. Garsusis žaliasis kostiumėlis demonstruojamas Londone, muziejaus Victoria&Albert parodoje Holywood Costume.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

...

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► „Brėkštanti aušra“ (Breaking Dawn)

Šiuolaikinė vampyriška Romeo ir Džuljetos interpretacija labiausiai paveikė paauglių aprangą. Neįmantrus, atsainus požiūris į drabužius ypač būdingas merginoms. Svarbiausia, kad apranga būtų patogi ir netrukdytų pažinti pasaulio, sėdėti ant šaligatvio bortelio ar kopti į kalną, filosofuoti ir vaikščioti po mišką. Panašus stilius dominuoja ir „Bado žaidynėse“ (The Hunger Games), tik ten tokia apranga šiek tiek sportiškesnė. Būtent po šio filmo itin išpopuliarėjo rusvai žalsva, rudos ir žemės spalvos, ant šono supinta ilgų plaukų kasa, šiek tiek primenanti Angelinos Jolie personažo Laros Kroft šukuoseną. Kino juosta „Brėkštanti aušra“, ko gero, didesnę įtaką padarė ne merginų, o vaikinų aprangos stiliui. Tvido švarkai ir klasikinės aprangos elementai pastebimi daugelyje kolekcijų, vyriškoje gatvės aprangoje, reklamose ir t. t.  Roberto Pattinsono personažo įvaizdis – vienas labiausiai pamėgdžiojamų gatvės stileivų.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

...

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

► „Karališka drąsa“ (The Brave)

Šis animacinis filmas puikiausiai atspindi šiuolaikinės moters įvaizdį ir vyraujančias nuotaikas. Moteris – tai stipri, savarankiška kovotoja, nesustojanti užgriuvus negandoms, didvyriškai jas įveikianti. Ši siužeto linija jaučiama daugelyje filmų („Brėkštanti aušra“, „Bado žaidynės“). Net naujausiose pasakų ekranizacijose princesė vaizduojama ne kaip auka, o kovotoja ir maištaujanti mergina (pvz.: „Veidrodėli, veidrodėli“ , „Snieguolė ir medžiotojas“ ir t. t. ). Tai lyg praėjusio amžiaus paskutinio dešimtmečio didvyriškas nuotaikas diktuojančių filmų atspindys, tik šiuo atveju pagrindinis kovotojas ir nugalėtojas – moteris. Animacinis filmas „Karališka drąsa“ įkvėpė ir Karlą Lagerfeldą. 2013 m. Chanel mados namai rudens pradžios kolekciją pristatė Edinburgo pilyje. Škotiškos pilies, languoto audinio, besiplaikstančių šalikų, ilgų sijonų, gausybės papuošalų apsuptyje, smulkiomis garbanomis ir smulkiomis kaselėmis supintais plaukais lengva pasijusti karingąja princese. K. Lagerfeldas vardija daugybę kolekcijos įkvėpėjų: Marija Stiuart, Coco Chanel meilės romanai, viešnagės Škotijoje ir tos pačios karingosios princesės įvaizdis.

Mada / fashionparkway.com ir vjstyle.com nuotr.

 

Negalima vienbalsiai teigti, kad tik kinas darė įtaką vienai ar kitai kolekcijai. Gal atvirkščiai?.. O gal abiejų meno sričių atstovai gyvena panašiomis nuotaikomis, kurias skleidžia visuomenė?.. Sąsajų tarp jų išties galima įžvelgti daug. Be to, visi esame žmonės ir kiekvienas turime savo įkvėpimo šaltinį. O koks filmas, kuriant savo įvaizdį, labiausiai įkvėpė jus?

Tekstas įvaizdžio dizainerės Olesės Kekienės

Temos: