Filmo „Laiškai Sofijai“ aktorę Mariją Korenkaitę į nacionalinę premjerą atlydėjo tėtis Jonas Korenka

Marija Korenkaitė su tėčiu Jonu Korenka / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Marija Korenkaitė su tėčiu Jonu Korenka / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
A
A

Pasiilgusiems meilės, romantikos ir gyvenimiškos dramos režisieriaus Roberto Mullano filmas „Laiškai Sofijai“ bus tarsi atgaiva. Intriguojanti garsaus Lietuvos kompozitoriaus Mikalojaus Konstantino Čiurlionio gyvenimo ir meilės istorijos interpretacija pasirodys paskutinėmis vasaros dienomis, štai antradienio vakarą pramogų ir kino pasaulio atstovai rinkosi į nacionalinę filmo premjerą.

Žinomi pramogų ir kino pasaulio veidai plaukti pradėjo likus pusvalandžiui iki seanso. Raudonu kilimu žengė tai vienas, tai kitas teatralas bei pramogų pasaulio atstovai. Kas be ko, juo ėjo ir aktoriai, prodiuseris bei režisierius. Pirmoji iš kūrybinės komandos pasirodė pačią Sofiją Kymantaitę įkūnijusi aktorė Marija Korenkaitė.

Nors daug kas tikėjosi, kad neseniai savo ranką ir širdį aktoriui Domantui Ciuniui atidavusi mergina pasirodys su savo vyru, M.Korenkaitę į premjerą atlydėjo tėtis Jonas Korenka – žinomas liaudies teatrų režisierius.

„Tėtis turėjo laiko, tai todėl ir atlydėjo, – portalui Žmonės.lt sakė aktorė ir šypsodamasi pridūrė. – Visa šeima – mama, tetos, vyro šeima ir kiti artimieji – šį filmą jau matė. Be to, man patinka į premjeras eiti su šeimos nariais. Jie visuomet yra geriausi kritikai ir vertintojai.“

Ji pripažino, kad labiausiai jaudinosi, kuomet uždaram kūrybinės komandos ratui, filmas buvo pristatytas pirmą kartą. Tuomet, prisiminė aktorė, buvo labai baisu ir kiek nejauku į save žiūrėti.

„Aš esu pratusi, kad per premjerą žiūrovai žiūri į mane ir aš būnu prieš juos. Taip būna teatre. Filmo premjeroje viskas absoliučiai kitaip. Nors pirmą kartą pamatyti filmą buvo kur kas baisiau nei dabar, šiandien aš kažkodėl irgi jaudinuosi“, – sakė aktorė.

Marija pripažino, kad jos patirtis kine – dar nauja, tad vertinti, o juo labiau lyginti su teatru, dar negalinti. „Vaidinimo kine aš dar neperpratau. Žinoma, ne viską perpratau ir teatre, bet kine... Viskas vyksta daug greičiau, jei iš ryto atšoki vestuvėse, tai vakare dalyvauji laidotuvėse. Tai, žinoma, kur kas sunkiau“, – su portalu Žmonės.lt savo patirtimi dalijosi aktorė.

Į nacionalinę filmo premjerą – be pagrindinio vaidmens atlikėjo Roko Zubovo ir režisieriaus Roberto Mullano – taip pat atvyko Urtė Šilagalytė, Rasa Martens, Gediminas Jaunius, Gabrielė Martirosianaitė. Įvertinti kolegų darbo atvyko Gytis Ivanauskas, Vaida Butytė ir kiti. Pastaroji, tiesa, atskubėjo tiesiai iš serialo „Moterų laimė“ pristatymo, o jos palydovu, didžiai visų nuostabai, tapo neseniai skyrybas su stiliste Austėja Jablonskytę išgyvenęs Jogaila Morkūnas.

Jogaila Morkūnas ir Vaida Butytė
Jogaila Morkūnas ir Vaida Butytė / Viganto Ovadnevo/Žmonės.lt nuotr.

Trumpai apie filmą

XX amžiaus pradžioje besirutuliojantis filmo veiksmas persunktas to laikotarpio dvasios, mėgstančius autentiką sužavės kruopščiai atkurti „Laiškų Sofijai“ herojų kostiumai, kuriais rūpinosi stilistė ir kostiumų dailininkė Agnė Rimkutė.

Beje, filmo kūrėjas R.Mullanas, kuris ryte vykusioje diskusijoje apie juostą išreiškė kritiką Lietuvos kultūros ministerijai, akcentuoja, kad „Laiškai Sofijai“ yra meninis, o ne dokumentinis filmas. Juostoje netrūksta improvizacijos ir režisieriaus interpretuotų įvykių, išgalvotų ir jausmingų M.K.Čiurlionio bei jo mylimosios Sofijos Kymantaitės gyvenimo akimirkų.

Gilus jausmų pasaulis, ugningos kalbos, nepriklausomos Lietuvos troškimas ir iki šiol nepažinta vieno žinomiausių šalies kūrėjų – M.K.Čiurlionio – asmenybė Lietuvos žiūrovams britų kino kūrėjo R.Mullano romantinėje-biografinėje dramoje „Laiškai Sofija“ bus atskleista jau nuo rugpjūčio 30 dienos.

Filme pagrindinį vaidmenį atliko muziko proanūkis, už šį vaidmenį laimėjęs „Sidabrinę gervę“, pianistas Rokas Zubovas. Jo mylimąją Sofiją Kymantaitę vaidino aktorė Marija Korenkaitė, taip pat apdovanota „Sidabrine gerve“ už minėtą vaidmenį. Mintimis apie filmą dalijosi ir filmo režisierius Robertas Mullanas bei prodiuseris Artūras Dvinelis.