Gabrielius Liaudanskas-Svaras įtarimus plagijavimu vadina absurdu

„G&G Sindikatas“  / Eriko Ovčarenko / 15min nuotr.
„G&G Sindikatas“ / Eriko Ovčarenko / 15min nuotr.
Šaltinis: 15min.lt
A
A

M.A.M.A. apdovanojimų laimėtojai „G&G Sindikatas“ semiasi įkvėpimo rusiškame hiphope? 15min.lt skaitytojas atsiuntė laišką, kuriame piktinasi, neva Lietuvos hiphoperiai savo kūriniams naudoja kitų muzikos grupių kūrinių motyvus.

„M.A.M.A. apdovanojimas – už vagystę?“ – retoriškai klausė skaitytojas. Minėtame laiške jis „G&G Sindikato“ dainą „Žaibo rykštė“ lygina su rusišku „Diskoteka Avarija“ kūriniu „Zlo“.

Praėjusį sekmadienį įvykusiuose muzikos apdovanojimuose M.A.M.A. grupė „G&G Sindikatas“ buvo pripažinta „Metų hiphopo grupe“, ji nurungė „Despotin Fam“ bei Dee ir Kamy. „G&G Sindikato“ dainos „Žaibo rykštė“ vaizdo klipas taip pat rungėsi dėl „Metų muzikos klipo“ apdovanojimo, tačiau jį pelnė Marijono, Mios ir Manto vaizdo klipas „Nebetyli sirgaliai“.

Daina „Žaibo rykštė“ buvo sukurta specialiai rugsėjo 23 dieną šalies kino teatruose pasirodžiusiam filmui „Tadas Blinda. Pradžia“. Nors kūrinio autoriumi laikomas „G&G Sindikato“ narys Donatas Juršėnas, prie šios dainos sukūrimo prisidėjo ir kiti grupės nariai.

Būna, kad grupės savo kūriniams naudoja tuos pačius samplus, tačiau „Žaibo rykštėje“ jų nėra nė vieno – viskas yra sugrota gyvai nuo pradžios iki pabaigos.

„Mes tokių „diskotekų avarijų“ neklausom, kas ten bebūtų... Aš net tokios grupės nežinau. Pirmą kartą girdžiu“, – juokėsi „G&G Sindikato“ lyderis Gabrielius Liaudanskas-Svaras, paklaustas, ką mano apie tai, kad jo grupės kūrinys yra lyginamas su rusų hiphoperių kūryba.

G.Liaudansko teigimu, hiphopo muzikoje panašumų sunku išvengti, nes dauguma atlikėjų naudoja samplus (šablonus – aut. past.).

„Hiphopas iš esmės yra samplų muzika. Hiphopo pasaulyje yra naudojama klasika, džiazas, soulas, fankas ir daug visokiausių kitokių gabalų. Būna, kad grupės savo kūriniams naudoja tuos pačius samplus, tačiau „Žaibo rykštėje“ jų nėra nė vieno – viskas yra sugrota gyvai nuo pradžios iki pabaigos. Nežinau, čia kažkokia nesąmonė...“ – įtarimus plagijavimu absurdiškais laiko G.Liaudanskas.

Siūlome 15min.lt skaitytojams paklausyti abu kūrinius ir juos palyginti: