Gediminas Jaunius kreipėsi į Vyriausybę: baiminasi dėl visos renginių industrijos
„Ši savaitė renginių organizatoriams gali būti lemiama“, – sako Renginių industirjos asociacijos vadovas, prodiuseris Gediminas Jaunius. Dėl pasaulinės pandemijos negalėję įvykti renginiai jų organizatoriams tapo didžiuliu galvos skausmu ir problema, kurią reikia spręsti atsižvelgiant ir į vartotojus, ir į verslą.
Vyriausybė jau pateikė Kultūros ir Teisingumo ministerijų parengtą Vyriausybės nutarimo Nr. 623 pakeitimo projektą, tačiau daugumą organizatorių gąsdina keletas ten nurodytų punktų.
Jei bus priimtas dabar pateiktas siūlymas, numatantis galimybę vartotojams atsiimti pinigus už bilietus likus 14 dienų iki renginio, reikš, kad organizatorius, likus dviem savaitėms iki renginio gali netekti reikšmingos jau parduotų bilietų sumos, vartotojams nusprendus bilietus vis dėlto grąžinti.
Siūlomas nepamatuotai ilgas terminas vartotojui apsispręsti reiškia, kad likus dviem savaitėms iki renginio gali paaiškėti, jog prisiimtų įsipareigojimų organizatorius tiesiog negalės įvykdyti, turės atšaukti renginį ar skelbti įmonės bankrotą.
„Mes siūlome organizatoriams įvykdyti įsipareigojimus vartotojams per 12 mėnesių nuo draudimų panaikinimo dienos, apsisprendžiant dėl (ne)nukėlimo ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo draudimų panaikinimo.
Vartotojams, atitinkamai, būtų suteikiama teisė pasirinkti – arba pasinaudoti įsigyta paslauga nukelta data arba, nesutikus per 14 kalendorinių dienų nuo paskelbimo apie vėlesnę paslaugų teikimo datą, gauti lygiavertę paslaugą“, – portalui Žmonės.lt pasakoja Gediminas Jaunius.
Pasak jo, anksčiau minėti Vyriausybės siūlomi pakeitimai galėtų padarytų didelę žalą kultūros, sporto, pramogų ir kitų renginių sektoriams, todėl būtina dar kartą viską peržvelgti.
„Tai realiai gali sužlugdyti įmones, valstybei užkrauti bedarbių išlaikymo naštą, o vartotojus palikti ir be įsigytų paslaugų, ir be pinigų“, – teigia G. Jaunius.
Įvedant pataisas, G. Jaunius ragina pabrėžti, kad siūlomos priemonės būtų laikinos, t.y. taikomos tik tais atvejais, kai renginys neįvyko dėl teisės aktu nustatyto draudimo. Priėmus projektą, bus pasiektas teisinis aiškumas, kokios yra vartotojų/paslaugų teikėjų teisės ir pareigos dėl COVID-19 laiku neįvykusių renginių.
„Vartotojai gaus įsigytą paslaugą, arba, jei vartotojui netiks vėlesnė renginio data, vartotojas galės pasirinkti kitą paslaugą, kurios vertė – ne mažesnė nei pradinės paslaugos. Paslaugų teikėjui nustatomi konkretūs terminai pareigoms įgyvendinti, kuriuos pažeidus pinigai už bilietus privalės būti grąžinti vartotojams. Apsispręsti dėl bilieto reikėtų per 14 dienų, o ne 14 dienų iki renginio“, – patikslina G. Jaunius
Renginių rinkos dalyviai tikisi, kad jų atžvilgiu bus priimtas panašus sprendimas, kuris jau buvo padarytas siekiant nepadaryti didžiulės žalos turizmo sektoriui.