Giorgio Armani gyvenimu džiaugiasi pagal užsakymą pastatydintoje jachtoje
Tai – ne metafora. Dizaineris Giorgio Armani išties keliauja savo pagal užsakymą pastatydinta 64 metrų ilgio jachta „Maìn“, taip pavadinta motinos garbei, ir žiūri, ar jo imperijoje viskas gerai.
Kūrėjas prisipažįsta pamišęs dėl kontrolės: viskas, ant ko puikuojasi jo vardas, turi būti patikrinta asmeniškai ir atitikti jo estetikos reikalavimus. „Giorgio Armani Beauty“ komanda gali papasakoti, kaip bosas per kelias akimirkas atmeta didžiąją dalį nuotraukų ir palieka tik vieną dvi – armaniškiausias. O aktorė Cate Blanchett iki šiol negali pamiršti, kaip kartą dizaineris išprašė iš matavimo kabinos siuvėjas, atsiklaupė ir pats sudaigstė jos suknios palankus.
Italų mados namai ir australė tiesiog sukurti vienas kitam. 2014 metų „Oskaruose“ Cate vilkėta „Armani Privé“ suknia, nusėta „Swarovski“ krištolo karoliukais, – jau mados istorija. Neįkainojama istorija – ekspertų nuomone, tą vakarą Blanchett buvo brangiausia moteris salėje. Visas derinys įvertintas 16 milijonų eurų: didžiąją sumos dalį sudarė „Chopard“ opalų ir briliantų auskarai, apyrankė ir žiedas, bet suknia irgi buvo verta bemaž 90 tūkstančių.
Armani, liepos vienuoliktąją švenčiantis 85-metį, tebėra vienintelis savo mados namų kūrybos vadovas, generalinis direktorius ir savininkas (1988-aisiais LVMH koncerno boso Bernardo Arnault siūlymas pirkti 20 procentų imperijos akcijų buvo atmestas), o įtakingoji verslo ir finansinių naujienų agentūra „Bloomberg“ neseniai paskelbė, kad „Giorgio Armani“ vertė – beveik šeši milijardai eurų.
Tai kas gi dar gali būti įnoringas ir viską kontroliuojantis, jeigu ne tas, kuriam, be kita ko, priklauso 160 kambarių viešbutis „Armani Hotel Dubai“, užimantis dešimt aukščiausio pasaulio dangoraižio „Burj Khalifa“ aukštų? Ir asmeninis muziejus „Armani / Silos“, 2015 metais atidarytas buvusioje grūdų saugykloje, Milano Ambrogio Bergognone gatvėje? Beje, silos ir reiškia ne ką kita, o siloso bokštą. Kaip rašoma svetainėje, muziejų taip praminė pats dizaineris: kadaise čia buvo saugomas maistas, svarbiausias dalykas gyvenime. O Armani gyvenimo dalis yra drabužiai.
Muziejuje buvo pristatyta ir 2019–2020 metų „Giorgio Armani“ rudens ir žiemos kolekcija. Net visko mačiusi Milano mados savaitės publika pašėlo iš susižavėjimo, kai dizaineris, užuot, kaip visada, trumpai nusilenkęs ir pamojavęs, paėmė paskutinį modelį demonstravusią manekenę už rankos ir kartu perėjo podiumu. O grįžtant prie asmeninės kontrolės temos – kai 1985-aisiais mirė jo partneris ir vienas iš „Giorgio Armani“ įkūrėjų Sergio Galeotti, Armani ryžosi neįsileisti į mados namus svetimų ir vienas suderinti kūrybą bei verslą. Ir, prisipažįsta, niekada nesigailėjo.
Nebuvo dėl ko – per tris dešimtmečius nuo Galeotti mirties „Giorgio Armani“ tapo vienu garsiausių pasaulio prekių ženklų. Tiesa, „Bloomberg“ teigia, kad pastarieji treji metai mados namams nebuvo visai paprasti – ir dėl naujų mados vėjų, ir dėl pakitusių drabužių pirkimo įpročių. Naujiems tendencijų diktatoriams nebereikia taip pažinti žmogaus kūno kaip Armani – jis dvejus metus studijavo mediciną Pjačencos universitete. Ir karjerą instagrame pradėti turbūt paprasčiau, nei apipavidalinti legendinės Milano universalinės parduotuvės „La Rinascente“ vitrinas, ką kadaise darė Armani. Bet kiekvienam laikui savi reikalavimai, o dizaineris, atrodo, iš principo nesutinka su kai kurių ekspertų mintimis, esą „Giorgio Armani“ keičiasi pernelyg lėtai, kad spėtų patenkinti šiuolaikinių klientų lūkesčius. Tik ne tada, kai jai vadovauja Armani.
Armani pakeitė „Giorgio Armani Group“ vadovą.
Armani uždarė dvi iš septynių linijų, kad jų gausa netrikdytų pirkėjų, – sudie, „Amani Jeans“ ir „Armani Collezioni“.
Armani kosmetika ir kvepalai puikiai parduodami.
Armani muziejuje vyksta ypatingi renginiai – tokie kaip japonų architekto Tadao Ando retrospektyva, surengta per Milano dizaino savaitę, ar garsiojo režisieriaus Lucos Guadagnino kursai norintiems kurti gerą kiną.
Armani įrengė prabangius apartamentus Niujorko Medisono aveniu prie svarbiausios savo parduotuvės mieste ir pasirašė sutartį, kad „Emporio Armani“ aprengs Italijos futbolo rinktinę.
Bevaikis dizaineris pasirūpino net ateitimi po savo mirties. Jis yra labai artimas su sesers Rosannos šeima, abi jo dukterėčios Roberta ir Silvana dirba mados namuose. Armani apdairiai įkūrė fondą, kuris užtikrins bendrovės nepriklausomybę.
Jo amžiaus vyrai dažniausiai mėgsta vakarus leisti ramiai. O Armani patenkintas sakosi esąs labai užsiėmęs. Keliasi septintą ryto, pusryčiauja (jogurtas ir vaisius, paprastai kivis), valandą sportuoja su treneriu. Paskui – jei tik yra Milane, o ne „Maìn“ – žingsniuoja kvartalą į „Giorgio Armani“ studiją ir būstinę.
„Jaučiuosi toks pats energingas ir pasirengęs dirbti kaip ir anksčiau. Bet esu realistas, – sakė jis viename iš interviu gimtadienio išvakarėse. – Laukia tiek daug užduočių, tačiau, ko gero, sunkiausias iššūkis – nepritrūkti laiko nuoširdžiai atsiduoti visiems tiems dalykams, kuriuos dar noriu nuveikti.“