Girmantė Vaitkutė apie „Euroviziją“: trijų minučių eteryje kaina – trys mėnesiai darbo

Girmantė Vaitkutė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Girmantė Vaitkutė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.
Šaltinis: 15min.lt
A
A

Eurovizijos dainų konkurso finalą pasiekusi atlikėja Girmantė Vaitkutė atskleidė renginio užkulsius ir papasakojo, ką iš tiesų atlikėjui reiškia dalyvauti šiame nacionalinės reikšmės renginyje. „Žiūrovas yra didžiausias vertintojas ir teisėjas, kuris gali būti netgi žiaurus, kai atlikėjo pasirodyme kas nors nepasiseka. Tačiau tik nedidelė dalis žmonių supranta, kas iš tiesų slypi po žodžiu „Eurovizija”, – sako daininkė.

Girmantės pasirodymo konkurse kaina – trys mėnesiai intensyvaus darbo, siekiant tris minutes pasirodymo eteryje padaryti kuo įspūdingesnes ir malonesnes žiūrovo akiai bei ausiai. Pasak daininkės, pirmosios mintys apie dalyvavimą Eurovizijoje kilo dar vasarą, bendraujant su kolega pianistu ir dainos „Time to shine” bendraautoriumi Vytautu Bikumi.

Kaip sakė Girmantė, priėmus sprendimą dalyvauti viena sunkiausių užduočių yra tinkamo kūrinio pasirinkimas. „Vieniems sekasi dainas kepti kaip blynus, kitiems reikia įdėti daugiau darbo”, – atviravo atlikėja. Girmantė pasakojo, kad sunkiausia kuriant dainą „Eurovizijos” dainų konkursui yra numatyti, kas galėtų patikti žiūrovams šiais metais. Be to, norisi sukurti lengvai įsimenančią melodiją ir prasmingą, nebanalų tekstą. Tad nenuostabu, kad nuo pirmųjų akordų iki galutinio „Time to shine” varianto, kurį mes girdime dabar, padirbėjo net šeši žmonės.

Bėgant laikui ir artėjant finaliniam koncertui, Girmantės pasirengimo komanda tik didėjo – šiuo metu su atlikėja dirba apie dešimt žmonių. „Rodos, kas čia tokio – vos trys minutės: užlipi ant scenos, padainuoji ir nueini. Tačiau tai – kur kas daugiau” – sakė atlikėja, pabrėžusi, kad būnant scenoje svarbi kiekviena detalė: grimas, suknelė, plaukai, kiekvienas judesys ar tiesiog žvilgsnis į kamerą gali suteikti labai puikų efektą arba, priešingai, sugadinti visą pasirodymą. Be to, kyla klausimas, ar žiūrovui sužavėti pakanka vien gražiai atrodyti ir gerai dainuoti?

Pasak Girmantės vadybininko Romo Michailovskio, Lietuvoje žiūrovai yra išpuikę, tačiau gerąja prasme: „Žmonėms bet ko neįkiši – manau, kad kiekvienas matydamas pasirodyma pajunta, kur įdėta daug darbo ir pastangų, o kur dirbta atmestinai ir be įkvėpimo”, – sakė jis, pridūręs, kad įprastinių šou elementų jų komanda atsisakė iš karto: „Tai tiesiog nelimpa prie dainos”.

Todėl Girmantės komanda nuo pat pradžių ieškojo subtilių būdų pagyvinti jos pasirodymą – buvo ieškoma specialių vizualizacijų, konsultuojamasi su apšvietimo dailininkais, kartu su režisieriumi kuriami filmavimo planai. Pasak R. Michailovskio, pasirengimo procese jie nejaučia jokių apribojimų – visa komanda vieningai siekia sukurti kokybišką produktą ir noriai prie to dirba.

„Po kiekvieno etapo susitikdavome ir kelias valandas o kartais net ir kelias dienas diskutuodavome ka reikia tobulinti, ko atsisakyti, o ką pridėti”, – apie pasirodymų planavimą pasakojo daininkės vadybininkas. Pasak jo, ir apie finalinį Girmantės pasirodymą buvo pradėta galvoti vos pabaigus pasirodymą atrankiniame etape – šiame konkurse tiesiog negalima delsti, o apgalvoti tikrai yra ką.

Neretai tenka išgirsti: į „Euroviziją” visi eina nemokamos reklamos pasidaryti. Tačiau pasak Girmantės, viskas yra kiek kitaip: „Taip, tai puiki reklama, jei konkurse pasirodai labai gerai. Tačiau tuo atveju apie ir žodį „nemokama” nereikėtų taip drąsiai kalbėti, nes geras pasirodymas turi savo kainą”, – apibendrino atlikėja.