Greitosios mados pasekmės: „H&M“ turi neparduotų drabužių už 3,5 milijardo eurų

Renginio akimirka / Vinco Alesiaus nuotr.
Renginio akimirka / Vinco Alesiaus nuotr.
Šaltinis: Žmonės.lt
2018-03-31 18:09
AA

Greitosios mados gigantas „H&M“ pagamino gerokai daugiau drabužių, nei sugebėjo parduoti. Nors tokie prekių ženklai mėgina prisitaikyti prie greitai besikeičiančių vartotojų poreikių, gatvės madų ir mados tendencijų, panašu, kad prisitaikyti nebepavyksta. Kaip skelbia NYTimes.com, švedų prekės ženklas turi neparduotų drabužių už 3,5 milijardo eurų, ir šie skaičiai auga.

Tai sukėlė klausimų, ar kompanija sugeba prisitaikyti mados rinkoje ir ar nereikėtų vykdyti didelių pokyčių.

Pati kompanija antradienį pranešė, kad neparduotų drabužių kiekis per metus padidėjo septyniais procentais.

Kaip rašo NYTimes.com, jau praėjusių metų pabaigoje buvo matyti, kad didėja neparduotų drabužių kiekiai, t. y. mažėja pardavimai. Toks didelis kritimas – pirmasis per du dešimtmečius, per kuriuos kompanija išsiplėtė nuo vienos moteriškų drabužių parduotuvės Stokholme, Švedijoje, iki 4700 parduotuvių visame pasaulyje.

Greitosios mados prekės ženklų pasaulyje dabar daug, tad pirkėjai turi galimybę už panašią ar žemesnę kainą įsigyti, ko tik nori. Be to, sparčiai vystantis elektroninei prekybai, gali įsigyti daiktų iš kito pasaulio kampelio ir būti originalus. O vis didesnė dalis pirkėjų tampa sąmoningesni ir nusprendžia investuoti į vieną išskirtinės kokybės ir dizaino daiktą vietoj penkių ar dešimties paprastų – pastebimas prabangos prekių pardavimų augimas.

Taigi nors „H&M“ kolaboracijos su garsiais dizaineriais ir sulaukia didelio pirkėjų dėmesio ir tos kolekcijos iššluojamos, kas kita, kalbant apie likusius drabužius ir aksesuarus.

Paryžiaus mados savaitėje pristatyta Japonijos įkvėpta 2018 m. „H&M Studio“ pavasario ir vasaros kolekcija

Vasteras mieste dalis neparduotų, brokuotų drabužių tiesiog sudeginami, taip siekiant bent jau išgauti energijos.

Kompanijos atstovas Karlas-Johanas Perssonas teigia, kad taip yra dėl to, kad prekės ženklas atidarė 220 naujų parduotuvių ir išplėtė elektroninę prekybą, tad, siekiant tai užpildyti, reikėjo pagaminti daugiau prekių. Tačiau visų jų parduoti nepavyko. K. J. Perssonas pakomentavo, kad metai buvo sunkūs, ir kompanija į tai atsižvelgs keisdama veiklos strategiją – sumažindama kainas ir parduotuvių plėtrą.

Kritikai teigia, kad kaltos per prastos kokybės arba dizaino prekės ir per didelės kainos, dėl ko lojalūs vartotojai nusprendė atverti savo pinigines kitiems.

Tačiau tai – toli gražu ne tik šios kompanijos bėda: galbūt tai rodo, kad žmonės apskritai persisotina greitosios mados ir mums nereikia kas dvi savaites pirkti naujų drabužių, kad būtume stilingesni ir laimingesni?..