Grožis be kompromisų

Prancūzijos kompanijos „Phyt’s“ eksporto vadovas ir bendraturtis Jérôme’as Logre. / Asmeninio archyvo nuotr.
Prancūzijos kompanijos „Phyt’s“ eksporto vadovas ir bendraturtis Jérôme’as Logre. / Asmeninio archyvo nuotr.
Grytė Liandzbergienė
Šaltinis: Reklama
2023-10-26 11:14
AA

Daugybė kosmetikos produktų pasaulyje pristatomi kaip natūralūs, organiniai, ekologiški, bet ar tai tiesa? „Ne visuomet, – pripažįsta Lietuvoje apsilankęs Prancūzijos kompanijos „Phyt’s“ eksporto vadovas ir bendraturtis Jérôme’as Logre. – Žalia spalva etiketėje toli gražu nereiškia ekologiškos sudėties. Jei norite išties ekologiško produkto, pirmiausia įsitikinkite, ar jis sertifikuotas.“

– „Phyt’s“ yra vienas seniausių ekologiškos kosmetikos prekių ženklų pasaulyje – kompanija gyvuoja daugiau kaip 50 metų. Galima sakyti, jūs gaminote ekologiškas odos priežiūros priemones jau tada, kai ekologija pasauliui dar nerūpėjo...

– Taip ir yra. 1972-aisiais „Phyt’s“ įkūrėjai šio verslo ėmėsi paprasčiausiai vedami širdies: jei būtų tyrę rinką ir aiškinęsi, ar verta kurti 100 proc. natūralią kosmetiką, tikriausiai nebūtų net pradėję. Jie tiesiog darė tai, kuo patys tvirtai tikėjo, o jau vėliau natūralumo svarbą suprato visas pasaulis. Ekologiškumas tapo visuotine tendencija, tačiau „Phyt’s“ požiūrio tai niekaip nepakeitė – mes toliau gaminame tai, ką visada gaminome. Žinoma, džiaugiamės, kad šiandien mūsų vertybes pripažįsta daugelis žmonių, ir liekame ištikimi savo vertybėms bei filosofijai, kuri nepasikeitė per pastaruosius 51 metus. Gamyboje, tiesa, daug kas pasikeitė: sukaupėme didelę patirtį, nuolat tobulėjome, taikėme naujas technologijas ir inovacijas. Bet esmė liko ta pati: mūsų produktai yra 100 proc. natūralūs, jų kokybė – nepriekaištinga.

„Phyt's“ atstovai, partneriai ir kosmetologės / Asmeninio archyvo nuotr.

– Būna, kosmetikos kompanijos bando apgauti klientus naudodamos įvairius rinkodaros triukus: apklijuoja produktus žaliomis etiketėmis, pasitelkia žemiškų spalvų pakuotes, reklamoje pabrėžia žodį „natūralus“, mažulytį natūralių ingredientų kiekį produkte pristato kaip patį svarbiausią. Ką apie tai manote? Kaip konkuruojate su tokiais melagiais?

– Pirkėjai iš tiesų patiria vadinamąjį žaliąjį smegenų plovimą – jis egzistuoja visur. Šiandien net degalinės skelbiasi esančios žalios, jei jomis tikėtumėte. Daugelis gamintojų viliasi, kad neskaitysite etikečių. Nemažai garsių kosmetikos ženklų, užsiimančių masine gamyba, renkasi tokį kelią: po ilgų veiklos dešimtmečių pagamina ir paskelbia vieną produktą ekologišku. Dažnai jis ir yra ekologiškas, turi sertifikatą. Kompanija visiems prieš akis mojuoja tuo sertifikatu ir skelbiasi tapusi ekologiška. Labai gerai, šaunuoliai, pasirinkote teisingą kelią, bet... kaip dėl visų kitų produktų? 95 procentai jūsų produkcijos vis dar yra neekologiška, joje natūralumo beveik nerasi. Tai kaip galite vadintis ekologišku gamintoju?

– O kaip paprastam vartotojui suvokti tą skirtumą?

– Ekologijos sertifikatas visuomet yra paprasčiausias atsakymas. Kompanijos istorija ir vertybės, kurių ji laikosi, – taip pat. Pavyzdžiui, drąsiai galite pasikliauti gamintoju, kuris turi COSMEBIO sertifikatą: šis užtikrina, kad kompanija laikosi griežčiausių ekologiškos kosmetikos gamybos reikalavimų. Tai – gera garantija pirkėjui.

Šiandien rinkoje yra daug prekių ženklų, pažymėtų COSMEBIO ženklu. „Phyt’s“ buvo viena iš COSMEBIO asociacijos įkūrėjų 2002-aisiais: tuo metu susibūrėme dešimt kosmetikos gamintojų ir nutarėme, kad ekologiškus prekių ženklus reikia aiškiai atskirti nuo visų kitų. Rinkoje išties pernelyg piktnaudžiaujama žodžiu „natūralus“. Juk daug kas pasaulyje yra natūralu, net iš žemės trykštanti nafta natūrali, bet tai nereiškia, kad ja verta teptis veidą. Mes privalėjome aiškiai apibrėžti, kas yra ekologiška kosmetika, ir šiandien COSMEBIO asociacija jau vienija beveik tūkstantį gamintojų. Ji reikalauja, kad produktų sudėtyje būtų bent 95 proc. natūralių ingredientų. „Phyt’s“ taikome dar aukštesnius reikalavimus: mūsų produktai yra 100 proc. natūralūs. Nulis chemikalų, jokių konservantų ir sintetinių dažiklių: tuo ir skiriamės nuo kitų kosmetikos gamintojų.

„Phyt's“ produkcija / Asmeninio archyvo nuotr.

– Galbūt pastebėjote, kad Lietuva – itin žalia šalis. Mus sunku nustebinti produkto švarumu, nes turime švarią aplinką, daug miškų, mylime gamtą, mėgstame joje leisti laiką. Lietuviai nusimano apie vietinius augalus, naudoja juos ligoms gydyti, perduoda tas žinias iš kartos į kartą. Ar prancūzai irgi turi tokių paslapčių?

– Žinoma. Kai pirmą kartą atvykau į Lietuvą, susižavėjęs žiūrėjau pro lėktuvo langą ir negalėjau atsistebėti: kokia ji žalia!.. Daugybė miškų, ežerų, upių – tikrai nepaprastai gražu. Mes, prancūzai, tai irgi vertiname: vis labiau grįžtame prie šaknų, prie savo senelių gyvenimo būdo, o pandemija net pagreitino tą procesą. Norime mažiau, bet geresnių daiktų, švaresnių ir natūralesnių produktų. Žmogus visgi yra gyvūnas, jis – gamtos dalis: kad ir kur civilizacija mus nuneša, vis tiek jaučiame gamtos šauksmą.

„Phyt’s“ labai puoselėja senąsias prancūziškas tradicijas, bet kartu žengia inovacijų keliu: nuolat atliekame mokslinius tyrimus, taikome naujas technologijas. Kuriame ne tik odos priežiūros priemones – per pastaruosius metus sukūrėme ir odos analizatorių „VisioDerm“. Sukūrėme programinę įrangą, kuri naudoja dirbtinį intelektą: ji atlieka odos analizę, tiria drėgmę, raukšlių gylį, porų būklę ir kitas savybes, pateikia tikslią diagnozę. Tada pagal odos poreikį galime rekomenduoti tinkamiausias priežiūros priemones.

Kosmetologė, „Phyt's“ trenerė Loreta Valatkevičienė / Asmeninio archyvo nuotr.

– Kartais pasigirsta skeptiškų nuomonių, kad ekologiška kosmetika ne tokia veiksminga kaip įprasta. Ar tai tik mitas?

– Kai kuriais atvejais skeptikai teisūs. Ekologiškos kosmetikos gamintojų yra šimtai, gal net tūkstančiai, ir ne visiems pavyksta pasiekti geriausius rezultatus. Sukurti stabilias natūralios kosmetikos formules sudėtinga, tad ne visi sugeba išsaugoti produktų savybes nepakitusias. Be to, nemažai prekių ženklų atsirado tik todėl, kad ekologija ir tvarumas dabar madingi: jie neturi savo veido, filosofijos, žinių ir patirties, o tiesiog gimė kaip šių dienų madingas daiktas. Tačiau vartotojas pirmiausia nori ne ekologiško, o efektyvaus produkto. Jis nori veiksmingos priemonės, kuri leistų pamatyti rezultatą, – tai žmogui yra svarbiausia. Ir jeigu tu, gamintojas, sugebi išpildyti tą norą žongliruodamas organinėmis formulėmis ir gamindamas produktus iš ekologiškų ingredientų – tuomet viskas puiku. Bet tu negali teisintis: „Žinote, šis produktas nelabai efektyvus, gerų rezultatų neduos, užtat jis – ekologiškas!“ Ne, tai labai blogas pasiteisinimas. Ekologiškas produktas turi būti toks pat efektyvus, kaip ir sintetinis, arba dar efektyvesnis. Toks ir yra „Phyt’s“ tikslas: orientuojamės į produktų veiksmingumą, siekiame geriausių rezultatų naudodami visiškai ekologiškas formules. Jei sukurtas produktas yra šimtu procentų ekologiškas, bet nepakankamai efektyvus, neleidžiame jo į rinką.

„Best beauty“ grožio centras Vilniuje / Asmeninio archyvo nuotr.

– Kas yra tas klientas, kuris dažniausiai renkasi jūsų produktus? Spėju: suaugusi moteris, gyvenanti mieste, bet mėgstanti gamtą ir besirūpinanti jos išsaugojimu.

– Tarp mūsų klientų tikrai daugiau moterų nei vyrų, nors vyrų skaičius irgi auga. Pirkėjai labai skirtingi, bet didžioji dalis – būtent tokios moterys, kokias jūs įvardijote: miestietės, kurios myli gamtą, rūpinasi tvarumu, renkasi saugius ir natūralius produktus, tačiau tokius, kurie veiktų ir atneštų pageidaujamą rezultatą. Masinės gamybos produktai su daugybe konservantų jų nevilioja. Tokių kremų gamybai naudojamą medžiagą iš esmės galima pavadinti benzinu: pasitepus kremu, jausmas būna gana malonus, bet iš tiesų tai benzino sluoksnis ant jūsų veido. O „Phyt’s“ naudoja ne benziną, bet maistinį aliejų – saulėgrąžų, riešutų ar kitų augalų. Tai yra aktyvusis ingredientas, kuris įsiskverbia į odą ir papildo ją naudingomis medžiagomis. Mes bendradarbiaujame su vietiniais ekologiniais ūkiais, o augalus, kuriuos kosmetikos gamyboje naudojame dažniausiai: lazdynus, saulėgrąžas, levandas – auginame patys: taip galime būti tikri, kad jie yra ekologiški ir aukščiausios kokybės. Veido ir kūno kremai, tonikai, eliksyrai – patys populiariausi „Phyt’s“ produktai. Žmona vonios kambaryje jų turi daug, bet ir aš mielai juos naudoju: mano oda sausa, kūno kremai ją puikiai sudrėkina.

„Phyt's“ kosmetologinė veido procedūra / Asmeninio archyvo nuotr.

– Ekologijos šalininkams, kuriems svarbu saugoti gamtą, siūlote ne tik odos priežiūros priemonių, bet ir maisto papildų, dekoratyvinės kosmetikos.

– „Phyt’s“ laikosi holistinės grožio filosofijos. Rūpinamės išoriniu grožiu naudodami kosmetiką, bet ne mažiau rūpinamės ir vidiniu – siūlome kokybiškus maisto papildus. Tai mums primena, kas buvo „Phyt’s“ įkūrusi pora: Rosanne Verlé buvo grožio specialistė, o Jeanas-Paulis Llopartas – natūropatas. Jie ir sukūrė kompanijos filosofiją, kuria vadovavosi visos vėlesnės kartos. Jie nusprendė, kad būtume 100 proc. ekologiški be jokių kompromisų (kiti sertifikuoti ženklai paprastai siekia 94–96 proc., o apie nesertifikuotus nė nekalbu). Kadangi klientės pageidavo tęstinumo, ryžomės gaminti ir mineralinę, 100 proc. ekologišką dekoratyvinę kosmetiką. Pirkėjoms pasiūlėme lūpų dažų ir blizgių, pudrų, blakstienų tušų, akių pieštukų – juk grožis irgi turi būti be kompromisų. Tai buvo iššūkis mums – ir jį įveikėme. Visose srityse galioja ta pati taisyklė: gaminame ekologiškus produktus ne dėl to, kad šiandien jie madingi, o todėl, kad jais tikime.

Daugiau informacijos rasite čia.

Grožis be kompromisų (12 nuotr.)
+6