Gwyneth PALTROW (45) nemėgstama dėl Holivudo karalaitės pozicijos ir abejotinų bei labai brangių pasiūlymų, kurių netrūksta „Goop“ interneto svetainėje. Tačiau aktorės gyvenimo būdo imperija šiandien verta 250 milijonų JAV dolerių!
Drąsiai galima sakyti, kad tai imperija – per dešimt metų į ją išaugo portalas, kuris atrodė tarsi garsios aktorės laisvalaikio veikla. Tačiau dabar „Goop“ – tai ir interneto parduotuvė, drabužių ateljė, vitaminų ir papildų gamyba, knygų ir žurnalų leidyba, tinklalaidžių kūrimas, partnerystės programos su viešbučiais ir sporto klubais. Be to, jau planuojamas televizijos serialas, kurį prodiusuos ir kuriame vaidins Gwyneth.
Atidarytos ir kelios tikros parduotuvės. Viena iš jų – Londone, bendrovė ketina plėstis ir žengti į Jungtinės Karalystės rinką. Svetainės įkūrėja skaitė paskaitą Harvardo verslo mokykloje – kursas vadinosi „Pramogų, spaudos ir sporto verslas“. Pilnutėlė auditorija – studentai net sėdėjo ant laiptų – klausinėjo, kaip Paltrow sugalvojo „Goop“, kaip kurti tvarų ir konkurencingą verslą.
„Goop“ sveikatos seminarai Los Andžele ir Niujorke, kurių metu Gwyneth skaito paskaitas, irgi paklausūs – bilietai, kainuojantys nuo 500 iki 4500 JAV dolerių, išperkami. Į brangiausių kainą įskaičiuotos dvi vakarienės su G. P., kaip ją vadina darbuotojai, ir dvi nakvynės prabangiame viešbutyje.
Aktorė visada norėjo būti žmogumi, kuris teikia rekomendacijas (į jas, be abejo, įsiklausoma). „Goop“ atsirado kaip naujienlaiškis, jame Gwyneth, remdamasi savo patirtimi, pasakojo, kur verta lankytis, ką pirkti, arba, pavyzdžiui, kaip pasigaminti kalakutienos ragu ir bananų bei riešutų keksiukus.
Naujienlaiškiai tiesiogine prasme buvo rašomi Paltrow virtuvėje. Po kurio laiko vakarėlyje Londone prie jos priėjo rizikos kapitalo valdytoja Juliet de Baubigny, viena iš naujienlaiškio prenumeruotojų, ir pasakė, kad jai patinka tai, ką daranti Gwyneth, viena iš pirmųjų garsenybių, kuri ėmėsi tokios veiklos.
Paltrow sakė nė nežinojusi, kas yra tas rizikos kapitalas ir jo valdymas, bet De Baubigny tapo jos „fėja krikštamote“ – skatino puoselėti verslo viziją ir pagalvoti, kaip užsidirbti iš to, kas pačiai patinka (aktorė prisimena, kaip džiaugėsi gavusi 45 dolerių čekį už reklamą). O Paltrow dar ir aiškiai suprato, ką nori pasakyti „Goop“: turėti brangių daiktų kainuoja, rasti gražių – dažnai ne taip paprasta, bet tai, kad nesi iš privilegijuoto visuomenės sluoksnio, nereiškia, jog turi tų gražių daiktų atsisakyti.
„Jei ne visi žmonės gali sau tai leisti, nereikia manyti, kad negali niekas. Ir kad niekas neturi jų trokšti. Jei kam nors tokia pozicija nepatiko, ką gi – naujienlaiškio turinys buvo nemokamas, kaip ir kalakutienos ragu bei bananų ir riešutų keksiukų receptas“, – aiškina aktorė. Ir šiais griežtais žodžiais paneigia savo – trapios, kiek ekstravagantiškos, ne visada protingos damutės – įvaizdį. Tokios damutės pramogų pasaulyje greičiau tampa prodiuserių, kvaišalų ir vaidmenų stokos aukomis, nei prasuka šimtų milijonų verslus (tiesa, Gwyneth – viena iš tų, kurios nukentėjo nuo nederamo Harvey Weinsteino elgesio, bet už ją visada buvo kas užsistoja – nuo tėvų, kurie priklausė Holivudo elitui, iki Brado Pitto, su kuriuo tu metu susitikinėjo).
Rekomendacijas dėl tobulų marškinėlių ir geriausių Paryžiaus restoranų Gwyneth papildė sveikatos ir sveiko gyvenimo būdo patarimais – jie pasirodė dar reikalingesni. Nors kai kurie buvo gana šokiruojantys: aktorė rekomendavo gydyti nemigą vaikštant basomis, klijuotis prie odos lipdukus, pagamintus NASA, ir taip subalansuoti kūno energijos virpesius, įsikišti į vaginą akmenį, įkrautą asmeninio šamano, – tai turėjo pagerinti sekso kokybę ir atkurti moterišką energiją, – garinti lyties organus pelynais. Pati pasakojo besigydanti medicininėmis taurėmis ir gyvų bičių akupunktūra.
Už visa tai „Goop“ negailestingai kritikavo medikai (o paprasti amerikiečiai niršo, gaudami į elektroninio pašto dėžutes pasiūlymus įsigyti tualetinio popieriaus krepšį, kainuojantį penkis tūkstančius dolerių). Pastariesiems galima atkirsti Gwyneth žodžiais, kad portalo turinys nemokamas. O kritiką dėl šarlatanizmo „Goop“ rimtai pasirengęs atremti plėsdamas savo mokslininkų ir teisininkų komandą – dabar čia dirba mitybos specialistas ir mokslų daktaras, Stanfordo universiteto profesorius, nuo rugsėjo – ir faktų tikrintojas. Pokyčiai, kuriuos G. P. vadina „neišvengiamu augimo skausmu“, pradėti investuotojų pageidavimu – nors Paltrow susirašinėjimas su medikais pritraukia papildomų lankytojų (po vieno atviro laiško „Goop“ per dieną sulaukė 800 000 vizitų), bet kenkia bendrovės reputacijai.